המחבר/ת:
Gev11906
הכריכה:ה
תקציר:
גב ג׳ונס (הגייה נכונה Gev) אף פעם לא חשב שבוקר אחד הוא יגלה שהוא נצר של שלושת האלים החזקים בהיסטוריה ושהוא יכול להשמיד את העולם תוך חצי שנייה...פאנפיק על פרסי ג׳קסון וגיבורי האולימפוס בלי טיפת מושג לאיפה זה ימשיך.
חזות ראשונית:
ישנה התנגשות בין הכריכה של הפאנפיק לתקציר.
מה ההתנגשות? לפי דעתי, המחשבה על הכריכה, הייתה הרבה יותר גדולה. כלומר- רואים שהכריכה מאוד מושקעת, לעומת זאת- בתקציר יש הרבה מאוד בלאגן, והוא נראה הרבה פחות מושקע.הערות על התקציר:
התקציר בסדר, אך הוא לא בדיוק טוב, למה? בגלל שחסרים בו הרבה מאוד סימניי פיסוק, והמדרג הלשוני בשפה- השפה שם אינה שפה סיפורית. בנוסף, הסיום שלו, "פאנפיק על פרסי ג'קסון בלי שום טיפת מושג לאן ימשיך." למה הסיום הזה לא בסדר? הוא לא בסדר כיוון שלפי דעתי זה מרתיע אנשים. הכותב לא יודע מה ייקרה בעתיד, וזה מאוד הורס את העניין שהכותב מנסה להדגיש.
בנוסף ישנה בעיה נוספת בתקציר, הפיסוק. חסר לי מאוד הפיסוק בתקציר.
איך אני הייתי כותבת את זה?
"גב (Gev) ג'ונס, לעולם לא חשב שהוא נצר של שלושת האלים החזקים בהיסטוריה.
הוא גם לא חשב, שיוכל להשמיד את העולם בחצי שניה.אם אתם, רוצים לדעת איך זה ימשיך... כל שתצטרכו לעשות, זה להכנס לספר, וההרפתקה תתחיל!"
מה שיניתי כאן?
1- הוספתי סימני פיסוק שהיו מאוד חסרים.
2- שיניתי מעט את הסדר של התקציר.
3- בסוף התקציר, שיניתי למשפט שימשוך יותר את הקוראים.
4- הקטנתי את הערה בתקציר.בתוך הספר:
בעיה ראשונה- הכותרות בפרקים...
הכותרות ארוכות מידיי, האורך של כותרת סטנדרטית לפרק נע בין מילה, לארבע מילים.
בעיה שנייה- פיסוק, הבעיה הזו מאוד נפוצה, בהרבה ספרים זו בעיה, מה הפיתרון? להגיד בקול רם את מה שאתם כותבים, או בלחש, ואז תדעו מתי להוסיף פסיק.
בעיה שלישית- מעברי זמן, אז כן, מעברי זמן הם אחד הדברים הקריטיים ביותר בכתיבה, צריך לדעת איך עושים זאת, מבלי לקטוע את רצף הקריאה.
איך עושים זאת? אז ישנה שיטה דיי קלה לעשות זאת, והיא: להמשיך את הקטע, במהירות, כלומר- לא להתעכב על דברים רבים או לפתח דיאלוג.
למשל: "חזרתי מבית הספר, לכיוון ביתי הלכתי וראיתי בדרכי הרבה אנשים מדברים על...." המעבר זמן בצורה כזאת לא קוטע את רצף הקריאה, ובנוסף, לא התייחסתי הרבה למה שקורה בפנים.לסיכום:
1- לעבוד הרבה על לשון וכתיבה.
2- פיסוק, פיסוק, ופיסוק! לא לשכוח אותו!
3- מעברי זמן, לעבור על זה הרבה!לכל שאלה, אתה כמובן מוזמן לשאול אותי. אה, ולא, לא וויתרתי לך בכלל (אין פרוטקציות לחברים!)
YOU ARE READING
ביקורות לספרים, ועוד!
Humorהיי, טוב אז הרבה מאוד זמן חשבתי האם לעשות את זה, או לא, בסוף החלטתי שכן... בספר הזה אני אעשה ביקורות לספרים.. ועוד, פירוט בדיסקליימר😃