author: hai korang... ape khabar hari niyy author nak sambung lagi story nii.. kan author dah janji kene tepati😧😧 and author nak mintak maaf awl ii kalau cerite ni.. tak menarik. okey... kita mula kan..
_________________________________________general memandang kearah ali...tanda nya suruh ali bertabah dengan keputusan nye..
general: kami akan memilih........
Ali : pilih aku ke... tk kan lah😔😔(dalam hati)
zain: aku harap kau boleh terima keputusan kami ini.. ali
~flash back~
zain: tapi pernah ke korang tengok mcm mne die di mase hadapan
semua ejen termasuk alicia: huh..
zain merasa kecewa sbb semua berfikiran yg sama termasuk lah alicia
ganz: HAH. habis tu kalau kau boleh nampak mase budak tu mcm mne pulak dengan cyberaya nnti...jikalau budak itu disalamat kan..
ejen zain hanya mampu mendiam kan diri... kerana betul ape yg dikata kan tu betul kalau ali disalamat iris akan jatuh ke tangan musuh dan cyberaya musnah...
~♧flash back off♧~
general: kami akan memilih.....
belum sampat lagi... general menghabis kan ayat... iris... telah sampai ke kaki nye... (author: tahu kan makne nye penjahat tu campak iris ke kaki ganeral....)
general: huh.. (terkejut)
...??: itu yang kau nak kan...
semua ejen di situ hanya meganguk...sahaja kerana betul.. ape yg mereka ingin adalah iris bukan ali..
Ali: ye.. aku tahu aku niy lemah tak boleh di harap.. aku cuma budak mentah yg tak sengaja mengaktif kan iris.... (sambil menitis kan air mata setitik demi setitik)
Ali: selama niyy baru aku tahu ini yg korang pendam selama niy...(air mata berhenti mengalir kan pipi nya)
semua ejen mata pergi dan hanya tinggal zain dan alicia...mereka hanya mampu pandang dengan tangisan Ali dan tk mampu berkata ape-ape
Alicia: maaf Ali aku hanya dapat redho dengan keadaan (dalam hati)
zain: Alicia dah lah tu.. jom kita balik
alicia: (hanya menganguk..)
..??: sekarang kau nampak kan perkara yang sebenar bertapa penting nye kau bagi mereka
Ali: ye... aku baru faham..
..??: ha ha ha... sekarang mcm mne kau nk jadi sebahagian dari pasukan kami....
konco ii penjahat itu pun keluar dari tempat persembunyian mereka....
Ali: untuk ape...
...??: untuk tunai kan ape yg kau rase sekarang... niy(sebenarnye penjahat tu dah tahu dah ali rasa marah dan nk balas dendam)
Ali:(hanya mampu diam)
Ali: patut ke aku ikut diorang.. and betul ke ape yg aku buat.. niy.. (dalam hati)
...??: mungkin kau perlu kan masa untuk berfikir... okey tk pe hari niyy aku akan lepas kan kau... (dan membuka setiap ikatan daripada badan ali..)
Ali: aerk... (ikatan terbuka)
Ali: terima kasih... tapi siapa kah name kamu....
..??: kau nak tahu nme aku...bukti kan yang kau niy layak untuk tahu name aku...
YOU ARE READING
kisah percintaan antara ejen dan ejen(alilicia)
Diversosbaca sendiri okey... kalau tak best sorry