Chapter 2

30 1 0
                                    

Hi !
Harini saya nak buat pengumuman kepada semua readers ( acah banyak readers sat 😂 ) yang mulai chapter ni,saya akan gunakan Crystal as point of view as a reason kita boleh feel diri kita as heroin ! So start dari sekarang,saya akan gunakan 'aku' as 'crystal' dalam cerita ni. Okay ?
Bye bye ! Stay tune ! ♥️

———————————-
            
       
Berbaju putih labuh serta rambut diri aku yang lurus dihiasi dengan bunga bungaan cukup membuatkan diri aku bak puteri di kerajaan bawah pemerintahan sang Sulaiman.

Mata aku menyapa sekeliling . Tiada apa selain aku yang sedang berada di atas satu laluan yang diperbuat daripada batu berwarna mint. Manakala disekelilingnya dipenuhi oleh bunga bunga ros berwarna merah.

"Cantik"desis hati aku sebelum tanganku yang ingin memetik itu terkena duri pada batang bunga ros itu. Pantas tanganku cuba dibawa ke mulut untuk dihisap darahnya namun tidak sempat aku mahu melalukannya,semua nya seakan terhenti,seakan kaku. Seolah ada orang yang menjampi aku agar terkaku bak patung.

Bunga ros yang sedang bergerak gerak akibat angin angin sepoi meniup sebentar tadi,semuanya terhenti. Termasuk juga dengan rama rama serta burung burung yang terbang ke sana dan ke mari.

Pantas bau maskulin datang menyapa deria bauku sebelum tangan seorang lelaki datang menarik tanganku yang kaku tadi dan diletakkan di bibir lelaki tersebut.

"Kenapa aku tak boleh bergerak ? Siapa kau ? Kenapa hanya tangan aku sahaja yang dapat bergerak ? Kenapa mata serta badan aku kaku ? Kenapa aku tak boleh tengok muka kau ?"demi soalan datang menjengah mindaku sebelum tangan berurat itu memetik bunga ros itu tanpa kena sedikit pun duri.

"Scientist have made a conclusion that roses have the thorns to protect themselves. And you know what ? A girl is a rose. And every rose need the thorns to be a strong girl. But I've made a definitely mistake cause you are too different."kata lelaki itu sebelum Crystal melihat bibir lelaki itu meniup kelopak bunga ros itu sehingga satu kelopak nya terbang.

Bunga ros itu diselitkan di telinga aku sebelum pinggangku dipeluk erat. Dagu lelaki itu diletakkan di bahuku sementara hatiku memberontak untuk menempik kepada lelaki itu. Siapa lelaki ini !? Dan mengapa dia sesuka hati sahaja menyentuh aku !?

"A beautiful girl is not going to a beautiful face but with the strong heart and a beautiful mind"kata lelaki itu sebelum air mata lelaki itu jatuh,betul betul di bahu aku.

"I'll come. Wait for me."kata lelaki itu sebelum dirinya terus pergi. Aku yang bak patung di situ akhirnya dapat bergerak seperti biasa. Diri aku yang mahu mengejar lelaki itu terus tersadung sebelum semuanya memudar.

           Silauan daripada lampu siling menyebabkan dirinya sukar untuk membuka mata.

Buka sahaja mata,wayar di tangan menjamah pemandangannya. Aku tahu bahawa sekarang aku berada di hospital. Tidak perlu nak acah drama dan tanya 'aku kat mana ni'. Kemudian sang hero pun menjawab 'sayang dah sedar ke ? abang bersyukur sangat'

Ugh too much cliche !

I survive my sucks life without no one cares. So to be in a conclusion,perkara tersebut tak akan pernah akan terjadi to the Alessandra Crystal Xysto's life.

Pantas diri aku bangun dan mencabut jarum tersebut dari tangannya perlahan lahan sebelum darah meleleh keluar dari tanganku. Darah tersebut dilesetkan pada cadar katil tersebut sebelum aku berjalan perlahan keluar dari wad tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Knight Of ShineWhere stories live. Discover now