BAB 1

6 0 0
                                    

Siti,seorang yang mempunyai rupa paras yang comel.Dia anak kepada Dato Firdaus dan Datin Maria.Siti nii jenis sombong dan gedik..orang kaya kan.

  Sara,kwn baik kepada Siti.Seorang anak yg solehah dan bersikap lemah lembut.Sara nii tak laa kaya mne pon..biase ii jer.Mempunyai rupa paras yg cantik.

  Pada suatu hari,Siti dan Sara mendapat surat yg menyatakan bahawa mereka diterima memasuki asrama penuh.

  Selepas mendapat surat itu,Sara terus menelefon Siti."Assalamualaikum Siti.."kate Sara."wehyyyy aku dapat masuk asrama"kate Siti laju."kut ye pon nk bagitahu jawablaa salam aku dulu"kate Sara."waalaikumusalam ustazah yg beriman...haa alang ii kau telefon aku nii,aku nk bagitahu yg aku dapat tawaran masuk asrama".

  " Ooo..samelaa aku pon dapat tawaran gak".kate Sara." Kau pon dapat tawaran masuk asrama...opss aku lupa yg aku ngan kau dapat result UPSR 6A."
kate Siti sambil tersengih.

  " kau masuk asrama ape?"Kate Sara." Aku dapat masuk Asrama Penuh Seri Cempaka...kau lak asrama ape?"tanye Siti."Wahh same laa aku pon dapat masuk asrama tuu gak".jawab Sara." Yeayyyy same asrama ngan kau".kate siti dgn teruja.Sape laa tak teruja kalu bff sendiri masuk asrama same...ade geng laa katakan.

  "Minggu depan kite daftar same ii ehh".kate Siti penuh semangat."memang laa aku nk daftar minggu depn tapii umi abah aku pergi melaka ade hal kerja".kata Sara."Adoii kau nii harap pandai jer...niii kwn kau yg comel nii tak boleh nk tumpangkan ker?"kate Siti menepuk dahinya."Serious laa aku boleh tumpang kau".kate sara." Ye boleh setakat tumpang x de hal lah".jawab siti." Ok aku datang rumah kau minggu depan ehh".kate Sara."ok".jawab siti.

Awas!!! Asrama Itu BerhantuWhere stories live. Discover now