BAB 2

4 0 0
                                    

Siti dan Sara menaiki sebuah kereta BMW yang dipandu oleh pak cik Samad..pemandu Kereta siti.mereka berbual-bual sambil ketawa."Lambat lagi ke nk sampai pak Samad"kata Siti mengeluh."Sekejap je lagi...haa tuu nampak tak bangunan warna hitam putih tuu".kate Pak Samad."Bangunan ape tuu Pak Samad".tanye Sara."Haa tu laa bangunan Asrama Seri Cempaka".kate Pak Samad."Ooo.."kate Siti.Mereka menoleh ke arah yang ditunjukkan oleh Pak Samad.Sara memerhatikan bangunan itu.Sara terkejut apabila melihat seorang pelajar perempuan yang melambaikan tangan nye pada Sara.Sara hanya tersenyum.

  "Siti,ade orang lambai tangan laa".Kata Sara."Mananya tak nampak pon".kata Siti sambil memandang Sara dengan pelik."Ishhh kau nii takkan tak nampak kut".kata Sara."Kau nii gila ke..mana ade orang kat bangunan sane..betul aku memang tak nampak".kata Siti."ikut kau laa".kata Sara seakan mengajuk.Ye laa dia memang nampak ade orang lambai tangan kat bangunan sana tuu tingkat 4.

   Setelah sampai di pagar utama Asrama tersebut,siti keluar dari kereta nya sambil mengeliat."woiii tak nak turun ke?".kata Siti."Sabar laa nak turun laa ni".jawab Sara lalu turun dari kereta itu.Setelah Sara turun tiba-tiba datang angin sederhana kuat dan menerbangkan daun ii kering di pagar utama itu.Angin tu dirasakan seolah-olah memberi amaran kepadanya.

  Sara mula berasa tidak sedap hati.'kenapa aku rase macam tak sedap hati...macam ade perkara yang akan berlaku'.kata Sara dalam hati."Woiii boleh berangan laa pulak kat sini".kata Siti."ishhh mana ada laa...jom masuk gi daftar".kata Sara.Mereka berdua pon masuk ke dalam asrama.Selepas daftar, mereka berdua pon menuju ke dorm 06 yang akan menjadi tempat tinggal mereka di asrama itu.

  "Assalamualaikum"kata Siti dan Sara."waalaikumussalam"jawab penghuni dorm 06.Sara melihat setiap sudut dorm tersebut.Di dalam dorm 06 terdapat 8 buah katil dua tingkat.8 buah almari.Tandas mungkin kat bawah kut.Dorm yang menempatkan 8 orang Form 1 berada di tingkat 2 bangunan A bersebelahan dengan bangunan B.

  "Oii Sara,aku nk tidur kat atas kau tido kat bawah ehh".kata Siti."Ehhh mana boleh daddy kau kan dh bagitahu kau kena tido katil bawah nanti takut jatuh kalau tido katil atas".kata Sara."Tak nak..ikut suka hati aku laa".jawab Siti menjelirkan lidahnya pada Sara.Sara menjeling."Biar je laa Sara.kesian Siti nak tido atas".kata lisa satu dorm dengan nya."Yeahyyy ada orang sokong aku"kata Siti."Ikut suka hati kau laa yang jatuh bukan aku".

  Siti,Sara dan penghuni dorm 06 berbual sambil ketawa.Sedang asyik berbual mereka dikejutkan dengan suara orang memberi salam. "Assalamualaikum".siti, sara dan semua penghuni dorm 06 menjawab salam."hai saya adalah akak senior kamu semua panggil akak Sis Nana"Kata senior itu."Maksudnya?"Tanya Siti."Macam ni...kalau ada apa ii nak report cari Sis tau".kata Sis Nana itu."Bukan ker kena report kat warden, Sis?"tanya Sara."Memang pon,tapi asrama ni kena report kat senior dulu... Biar senior tu yang report kat warden, okey?".kata Sis Nana."Ooo"kata semua penghuni dorm 06.

  "opsss lupa pulak sis nk bagitahu,pukul 2.30 petang nanti semua Form 1 kena pergi dewan tau."kata Sis Nana."okey"jawab semua penghuni dorm 06.

 

Awas!!! Asrama Itu BerhantuWhere stories live. Discover now