naar school

1.8K 77 1
                                    

Pov Juliette (foto)

Mijn wekker gaat af, ik druk hem uit en sta op. Ik loop naar mijn inloopkast en kijk naar de kleren die mijn moeder voor me heeft gekocht. Voornamelijk jurkjes, ik pak een jurkje met wat bloemetjes erop en trek hem aan. Mijn moeder heeft ook schoenen gekocht, ik pak een paar ballerina's en trek die ook aan. Dan kam ik mijn bruin krullende haar en doe het vast.

"Goedemorgen moeder" zeg ik als ik de eetkamer in loop. Ze knikt als tegen dat ze me heeft gehoord. Ik ga zitten aan de tafel, doe een servet op mijn schoot en neem een slokje van de vers geperste jus d'organe die al in mijn kristallen glas is in geschonken door Rozetta, de hulp in huis. Mijn vader schuift ook aan. "Goedemorgen vader" zeg ik beleefd. Hij knikt en doet zijn servet op schoot.

Na het ontbijt pak ik mijn schooltas en ga in d e auto zitten die mij naar school brengt. We rijden de villa buurt uit en gaan richting een heel groot gebouw, ik denk dat het zo groot is als 3 villa's naast elkaar. Ik word voor de deur afgezet. Ik loop naar binnen en ga opzoek naar het kantoor van de recor om me aan te melden.

We zijn in de zomer verhuist hiernaar toe zodat mijn vader dichter bij zijn bedrijf woont, dus zit ik nu ook op een andere school.

Ik kom aan bij de rector, het is een oudere vrouw van ongeveer 50 jaar. Ze heeft blond geverfd haar met een beetje grijze uitgroei, ze draagt een roze mantelpakje met een grote goude broche op haar rechter borst. "Goedemorgen mevrouw, ik ben Juliette Charlotte Christina Maria de Wildt" zeg ik beleefd en steek mijn hand uit. "Goedemorgen Juliette en welkom, ik ben mevrouw Willemsma" zegt ze terwijl ze mijn hand schudt. Ik knik en laat haar hand los.

Na een korte rondleiding door de school brengt ze me naar mijn lokaal en geeft me een weekrooster. We lopen naar lokaal B20 en mvr. Willemsma opent de deur. "Goedemorgen kinderen, sorry dat ik jullie les verstoor maar jullie krijgen er een nieuwe leerling bij" begint ze en ze wenkt naar me als teken dat ik de klas in moet komen. Ik ga naast haar staan en ze gaat verder met praten. "Dit is Juliette de Wildt, ik wil dat jullie haar met respect behandelen zoals jullie dat bij de rest ook doen, en ik wijs jou aan als haar maatje" zegt ze en ze wijst naar een jongen in de middelst rij. Hij staat op en loopt naar mij toe om zoch voor te stellen. "Ik ben Phillip" zegt hij en steekt zijn hand uit. "Juliette" zeg ik en schudt hem de hand. Hij neemt mijn tas over en zet hem neer op het lege tafeltje naast hem ik loop erachter aan en ga zitten. Phillip heeft bruin haar en is zeker niet lelijk. Hij is best wel knap. Ik kijk de klas rond en zie dat hij niet de enige knappe jongen is. De meisjes daar integen zien eruit als of ze allemaal in een reuze poederdoos zijn gevallen, 1 meisje ziet er wel aardig uit ze heeft blond stijl haar en een lichte huid. Ze wel veel langer dan ik, niet alleen dan ik zelfs langer dan de langste jongen.

Als de bel na het 2e lesuur is gegaan legt Phillip uit dat het pauze is en brengt me nar de kantine. Hij begeleid me naar een tafel met allemaal leerlingen er aan. "Juliette dit zijn Carolina, Frederica, Christiaan, Frank en Mark" en hij wijst naar de leerlingen. "Jongens dit is Juliette ze is nieuw" legt Phillip uit. Ik glimlach. Carolina schuift een stukje op en ik ga naast haar zitten. "Ik ga koffie halen, wil iemand?" Vraagt Frank. "Neem Juliette anders mee dan kan je haar gelijk laten zien waar de starbucks is" zeg Phillip. Hij knikt en ik sta weer op. "Laat je tas maar hier wij passen wel op" zegt Frederica. Ik knik en loop met Frank mee. Hii wijst naar wat tafels. "Kijk zie je die tafel met dat blonde meisje, dat is de poederdoos ze heet eigenlijk Josaline- Maria, haar vader is de baas van de school en kan alles doen wat ze wilt met als effect dat zo ook populair is. Natuurlijk. Die jongen naast haar is haar vriendje Thomas hij is door haar uitgekozen als haar vriendje vrijwillig waarschijnlijk niet maarja. En die tafel is de beetje nerd tafel met alle ultra slimme kinderen" legt Frank uit. Ik ben de hele weg stil en Frank legt alles uit over de school en de buurt.

"Dus mevr. De Wildt wat is het antwoord?" Vraagt meneer Rode. "3752 meneer" antwoord ik. "Uitstekend" zegt hij. Ik hoor 'de poederdoos' een geïrriteerd geluid maken. Phillip schenkt haar een boze blik en dan is ze stil.

Eindelijk gaat de aller laatste bel. Ik pak al mijn spullen uit mijn kluisje en ga net zoals de meesten andere leerlingen voor de deur staan wachten op de auto die hun ophaalt voor school.

Eenmaal thuis vraagt mijn moeder hondert uit naar de eerste dag. Ik vertel haar over Phillip en de rest, over mevrouw Willemsma, maar de poederdoos laat ik even achterwegen. Als ik klaar ben klinkt de bel. "A daar zul je de stylisten hebben" zegt mijn moeder. Rozetta komt open en de stylisten nemen me gelijk mee. Oja vanvond is het openingsbal van de school. Bij het openingsbal gaat elke jongen een meisje kiezen samen met zijn ouders dan overleggen de ouders wat om te kijken of ze een goed stel zouden kunnen zijn. En zo kies je een relatie volgens mijn moeder...

the badboy and the princesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu