I | de brief

158 3 5
                                    

POV Hady

Ik liep door de gangen van het kasteel. Nu was het nog van de koning, Ben. Ben is mijn vader. Nadat de barrière was neergehaald rond The Isle Of The Lost, zijn hij en Mal officieel getrouwd. Mal is dus ook mijn moeder. Haar vader, Hades, bleek niet zo slecht te zijn en heeft een tweede kans gekregen. Hij woont nu in Auradon.
Koning Ben heeft namelijk officieel besloten dat elke slechterik die het wil een tweede kans verdiend. Wie ook deze kans misbruikt, wordt verbannen uit Auradon. Tot nu toe is er, best vreemd, nog niemand verbannen. Toen ik langs de werkkamer van mijn vader kwam, ging ik even naar binnen.
Ik zag hem nergens zitten, dus ging ik maar eventjes in zijn spullen neuzen. Wat ik beter niet had kunnen doen, want ik zag een brief van de Goede Fee. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en las de brief.

Geachte koning Benjamin,
Zoals u weet is er tot nu toe nog niemand verbannen uit Auradon, en daar ben ik ontzettend blij mee. Maar helaas heb ik gemerkt dat er onrust is op het schoolterrein. Het schooljaar is weliswaar nog niet begonnen, maar de problemen wel. Er is namelijk volgens de conciërge en de schoonmaakster plotselinge wind opgestoken die al het afval weer wegbliezen. Ook heeft een van de leraren, prinses Tiana, aangegeven vreemde wezens hoog in de lucht te hebben gezien. Ik weet wat u nu waarschijnlijk denkt, wat voor wezens? Nou...

Verder kon ik niet lezen, want ik hoorde mijn vader op de gang.

POV Ben

Toen ik mijn werkkamer inliep, zag ik mijn dochter.
'Hady! Wat doe jij hier?' vroeg ik.
'Ikke...' zegt ze. Ik zag dat ze een brief wegschoof achter haar rug. 'Ik zocht jou.'
'Wat schuif je daar weg?' Ik liep naar haar toe en zag een brief die op de verkeerde plek lag. 'Hady!'
'Maar, vader, ik zocht jou, liep hier binnen, zag die brief en las hem! Ik wordt toch koningin!' Daar had ze wel een punt, ik had het niet geheim moeten houden. Maar ik was wel verontwaardigd dat ze zonder mijn toestemming door mijn spullen ging neuzen.
'Dat is waar, je had het recht om het te weten,' zeg ik maar, 'maar je had niet het recht om in mijn spullen te kijken.'
'Sorry vader,' zegt ze.

POV Mal

Ik zat aan de tafel met het avondeten. Ben zat tegenover me naast Hady. Ik voelde dat de sfeer licht gespannen was tussen hun.
'Dus...' zei ik, 'wat is het laatste nieuws?'
'Nou, de Goede Fee zegt dat er plotselinge wind opsteekt en dat Tiana vreemde wezens heeft waargenomen,' zei Ben.
'O,' zei ik. 'Waar was dat?'
'Op het schoolterrein,' zei Hady. Hoe wist zij dat nou?
'Het schóólterrein?' riep ik. 'Maar hoe moet de school dan volgende week open gaan?'
'Rustig Mal,' zei Ben terwijl hij zijn hand op mijn pols legde. 'We regelen wel dat voor het einde van deze week de wezens weg zijn. Zo niet, blijft de school gewoon dicht. Veiligheid voor alles.'
'Papa,' vroeg Hady, 'wat voor wezens zijn het eigenlijk?'
'Nou...' zei Ben. 'Tiana zegt dat het... een paarse draak was.' Ik liet mijn bestek vallen.
'Wát?' riep ik. 'Hoe kan dat? Ze zit toch als hagedis in de kelder?'
'Ja, daar zit ze nog steeds. Dat heb ik gecheckt.'
'Maar hoe kan het dan?' vroeg Hady.
'Weet ik niet.'

Heeey, mensen!
Eerste hoofdstuk online! Ik hoop dat jullie het leuk vinden en verder willen lezen. Reageer als je tips of ideeën hebt. Tot het volgende hoofdstuk!
X MarvelFan

Princess of AuradonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu