POV Hady
Tijdens het eten hebben we niet meer gepraat over de paarse draak. Na het eten ben ik gewoon naar bed gegaan zoals altijd. De volgende dag ben ik er al vroeg uit gegaan. Ik was van plan om de hagedis, oftewel mijn oma, te gaan bezoeken. Mijn ouders zouden nog niet wakker zijn, maar mijn opa, Hades waarschijnlijk wel. Ik liep heel stilletjes door de gangen naar zijn kamer, waar ik heel stilletjes in ging.
'Opa?' fluisterde ik.
'Hady,' fluisterde hij terug met een grote lach. Zijn felle blauw-witte haar stond rechtovereind op zijn hoofd. 'Wat kom jij hier zo vroeg doen?'
'Nou...' begon ik, 'ik wil op bezoek bij mijn oma.' Ik ging het toch doen, laten we er dan niet omheen draaien.POV Hades
'Ik wil op bezoek bij mijn oma,' zei Hady. Mijn lach werd iets minder.
'Waarom?' vroeg ik.
'Nou...' zei ze. Waarschijnlijk wou ze het niet vertellen. Ik, als geweldige opa, zag dat natuurlijk meteen en hielp haar van de last af.
'Laat maar,' zei ik, 'je hoeft het niet te zeggen als je het niet wilt, lieverd.'
'Dankjewel,' zei ze opgelucht.
'Laten we maar gaan!' zei ik.
We liepen de kamer uit en door de gangen. Ik liep naast Hady, pas toen we bij de kelder kwamen liep ik voor haar aangezien het trappetje zo smal was. Ik legde een vinger op mijn lippen ten teken dat ze stil moest zijn.
'Ssst,' siste ik. Ze knikte ten teken dat ze het begreep. Heel voorzichtig daalden we de trap af naar de kelder, tot we bij een houten deur kwamen.
Hady ging voor mij staan en duwde de deur open. Ze leek wel een lief, schattig hondje, zo opgewonden en enthousiast was ze. Ik kon me nauwelijks bedenken dat ik ooit slecht was geweest en het land waar dit meisje opgroeide tot in de eeuwigheid vervloekte.
Achter de deur was er een ruime ruimte. Eigenlijk was het meer een kleine troonzaal, die geen tronen had, maar een gigantische stolp. Op die stolp stond een hagedissen-terrarium met een hagedis erin. De hagedis was dieppaars.POV Hady
Ik zag de hagedis onder de stolp zitten en keek bewonderend naar de mooie paarse kleur. Ik liep onbewust door de gang naar het kleine diertje. Zo onschuldig, zo klein... ik kon me nauwelijks voorstellen dat dít ooit Maleficent was.
'Dus...' zei Hades. 'Kunnen we weer gaan?'
Ik lachte. 'Ja opa, laten we gaan.'
Ik draaide me om om terug te gaan en Hades volgde me.De hele morgen bleven Mal en Ben slapen. Echt, wat hebben ze gister uitgespookt dat ze zo moe zijn? En toen ze wakker werden, liepen ze bijna meteen weer weg.
Toen ik vroeg: 'Waar gaan jullie heen?' Antwoordden ze met: 'We moeten praten met Tiana, de Goede Fee, de schoonmaakster en de conciërge over de draak enzo. We zijn pas laat terug.'
En weg waren ze. Zo bleef ik alleen achter met Hades en alle schoonmaaksters, want Belle en het Beest woonden in een schattig klein kasteeltje.Hey mensen!!
Dit is alweer hoofdstuk twee! Wat vinden jullie ervan? Reageer en klik op dat leuke kleine sterretje in de hoek als je het leuk vond.
Waf denken jullie dat er nog gaat gebeuren? En wat willen jullie dat er gaat gebeuren?Bovendien: ik ga proberen om elke week twee tot drie keer te uploaden, vaste dagen heb ik nog niet.
X MarvelFan
JE LEEST
Princess of Auradon
FanfictionBen en Mal zijn getrouwd, en ze hebben een dochter gekregen. Zij heet Hady, vernoemd naar Mals vader die toch niet zo slecht bleek te zijn. De 15-jarige Hady is de kroonprinses van Auradon, maar haar leven is nog niet zo makkelijk. Ze moet leren om...