Here I Am | Ep.1

777 61 4
                                    

"Apa semua ni Yoon Soo Ra?!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa semua ni Yoon Soo Ra?!"

Tengking Pn. Yoon dengan wajah dingin, tangannya memegang kertas yang terkandung borang penyertaan uji bakat..

Soo Ra hanya mampu menunduk kepalanya pandang lantai, dia tidak sanggup bertentangan mata dengan eommanya .

"Yoon soo ra? Kenapa tak jawab soalan eomma? "Kata Pn. Yoon mendatar, itu sudah buat bahu soo ra terhinjut.

Soo Ra hanya berdiam diri, dia tidak mampu membuka mulut.

Pn. Yoon mula bengang dengan anak perempuannya yang dari tadi berdiam diri. Dia mengeluh berat..

Kertas yang dipegang olehnya di tatap lama lalu dikoyak menjadi cebisan dan di campak pada wajah anak perempuannya.

"Eomma nak kamu belajar bukan buat benda lain.. Kamu ni degil betul.. Belajar itu lagi penting dari benda mengarut ni ! Nasib appa tak tahu ni semua, kalau tak nahas kamu..tak mengapa, hari ni eomma lepaskan kamu tapi.. Kalau kamu buat lagi.. Eomma mengadu dekat appa ! Araesso?! "Jelas Pn. Yoon panjang lebar. Dia memandang anaknya yang berdiri di hadapannya dengan perasaan geram membuak-buak.

Soo Ra yang berdiam diri itu mula membuka mulut. "..hmm..baiklah "ucap soo ra dalam nada perlahan.

"Eomma tak nak tengok benda ni lagi. Setiap hari eomma akan check bilik kamu.. Faham? Jangan banyak alasan.. "Tambah Pn. Yoon lagi, soo ra mengangguk kepalanya perlahan,wajahnya kelihatan murung dan kecewa.

Pn. Yoon mula bangkit dari duduk, dia meregangkan badannya sebelum meninggalkan bilik soo ra.

Selepas figura Pn. Yoon menghilangkan, soo ra kembali seperti biasa. Dia menghela nafas lega.

"Huh, terpaksa aku bertahan dengan semua ni?.. Hishh, habis borang penyertaan aku..aishh !"Rengus soo ra sambil melihat setiap cebisan kertas yang sudah terkoyak.

Tinggg..

Matanya tertumpu pada skrin telefonnya yang bernyala. Dia mencapai smartphone nya lalu menekan button pesanan dari rakannya yumi.

______|______________

Yumi my sweetie 😘

Kau sertai uji bakat tu ke?

-Tak, eomma aku dapat tahu..

Ala.. Baru nak berduet dengan kau.. 😭

-Rezeki tak ada.. Yelah kalau aku masuk pun, family aku tetap tak izinkan..

Hmm, gwenchana.. Berusaha jangan berputus asa ya.. Hwaiting !..

-Gomawo chinggu 😘

Itulah namanya kawan.. Heheh you too 😘

【C】 Here I Am :: Waiting For Me |I 정우영Where stories live. Discover now