"Ni ke bilik yang bawah tanah tu hyung? "Soal mingi kepada seonghwa."Yelah.. Asal tanya? Kau takut ke.. Tahulah seram "sindir seonghwa.
Mingi mencebik. "Mingi tanya je hyung "
Mereka berdua tiba di bilik bawah tanah di tempat soo ra berada.
Dari luar bilik mereka terdengar bunyi lagu dipasang. Mingi membuka perlahan pintu bilik itu supaya orang di dalam tidak perasaan kehadiran mereka.
Bila dia lihat je. Terus dia terbeliak biji mata.. Seonghwa yang berada di belakang nya mula tertanya ii.
"Mingi, ada apa? Asal muka kau terkejut ni? "Soal seonghwa yang masih belum tahu.
"Hyung, tengok tu "jari mingi ditunding ke arah soo ra yang tengah berlatih menari Tanpa perasaan kehadiran mereka.
Seonghwa pun turut sama memandang soo ra, dia pun terkejut seperti mingi.
Tak sangka soo ra tu hebat menari.. Sungguh dia tak sangka.
"Wah hebatnya dia.. "Puji mingi yang terpukau dengan koreografi soo ra.
"Dari belakang macam seorang namja... Adakah dia ni namja?sungguh bertenaga seperti nct sunbae-nim.. "Tambah seonghwa
"Dia hebat.. Kenapa tak terus debut je, buang masa dia je jadi pelatih.. "Kata mingi dan disetujui oleh seonghwa.
Lama juga mereka berdua berada di situ tanpa sedar lagu yang di pasang oleh soo ra tamat. Sungguh leka mereka berdua memerhati..
Biasalah soo ra kan merupakan pelatih yeoja yang paling disukai oleh orang ramai, cuma itulah keluarga nya tidak support.
Soo Ra meminum air dengan rakusnya.. Sambil ii itu dia membuat sedikit senaman asas.
Soo Ra mengalih pandangan ke arah pintu bilik, terus air yang diminumnya tersembur.
Mingi dan seonghwa turut terkejut, mereka berdua baru lepas terhenti dari lamunan, yang terlalu lah merepek.
Dada soo ra diusap berkali-kali. "Sunbae.. "Panggil soo ra.
Mingi dan seonghwa masuk ke dalam bilik tersebut,tiba-tiba sahaja dia menepuk tangan.
Soo ra terkelu. "Erkk.. Wae? "Soal soo ra pelik.
"Tak sangka kau ni ada bakat menari, kenapa tak jadi idol je.."
Soo Ra tersengih. "..oh.. Adalah"kata soo ra perlahan.
"Btw, sunbae kenapa datang sini? "Soal soo ra menukar topik.
"Jumpa kitorang dekat bilik tadi.. Mereka nak jumpa kau.. Katanya ada arahan untuk kau, cepat ya.. "Jelas mingi.
Soo Ra mengangguk kepala. "Okey, nanti saya datang "
•••••••••••••••••••
"BWO?! "soo ra terkejut beruk, mulut nya tercengang.
"Kemas dorm korang? Yah ! Itu bukan ke teruk.. Melebihlah "bantah soo ra. Yang paling dia tak suka adalah kemas.. Paling dia malas nak lakukan.
Tapi nak buat macam mana.. Dia terpaksa ikutlah nak tak nak terpaksa buat..
"Minggu depan kau datang dorm kami.. Jangan tak datang.. "Kata wooyoung.. Dan meminta diri dari situ meninggalkan soo ra bersama dengan san dan yunho.
Soo ra memandang san dan yunho silih berganti. "Korang berdua tak kesian dekat saya ke?.. Saya ni yeoja bukan namja macam kamu semua.. "Merayu soo ra kepada dua orang manusia di hadapannya.
Tapi malangnya langsung mereka berdua tak kisah. "..terpaksa lah.. Kau kena ikut juga.. Hahahah "kata yunho sambil ketawa besar turut dengan san.
YOU ARE READING
【C】 Here I Am :: Waiting For Me |I 정우영
Acak❝ At first I hated your service but the longer I was grateful to be able to meet people like you ❞