FM - 28

2.8K 115 2
                                    

Persiapan majlis sebelah Eve semua di lakukan dan sponsor oleh Rio dan family Eve family Xavier. Eve pula selalu berkurung dalam bilik kerana tidak ada satu kerja yang Eve boleh buat kerana mereka tidak benarkan Eve membuat kerja untuk wedding Eve dan Beto kali ini.

Eve dalam bilik tidur, makan minum, menari, main game dan cubuk2 tengok persiapan di tingkat bawah.

Eve hanya akan keluar rumah bila ke butik pengantin dan bank. Eve kalau mahu makan makanan yang tiada di rumah dia akan order by FoodPanda atau GrabFood. Tinggal orang2nya yang hantar ke biliknya.

Eve menyambung rambut pendeknya ke dreadlock yang di simpannya di sebuah kotak di bawah katilnya. Dreadlock sederhana besar itu di sambung dengan rambut pendek lelaki Eve.

Masa yang di tunggu2 sudah tiba. Acara melafaz ikatan pada pagi itu di jabatan pendaftaran. Selepas itu Eve dan Beto tidak di benarkan lagi untuk stay together until majlis persandingan selesai di acarakan.

Persandingan akan berlangsung di dewan  rumah istana Eve clan Xavier. Manakala Beto pula stay di hotel yang berdekatan dengan kawasan perumahan mewah Eve itu.

Keesokkan harinya tepat jam 6 malam majlis bersanding round pertama Eve menggenakan baju ala2 princess brutal warna baju maroon dan selendang ekor yang panjang tiga meter ke belakang, heels warna hitam bertali, rambut dreadlocknya di tocang satu, perhiasan yang menarik perhatian semua hadirin yang datang.

Si kembar membuat surprise dance untuk abang dan sahabat mereka yang di atas pelamin pentas tersebut. Si kembar menari dan menyanyi lagu korea Scenario by group band Ikon. Mereka menyanyi dan menari dengan penuh bergaya sehingga membuatkan suara riuh gadis2 berteriak kesukaan melihat si kembar membuat persembahan.

Eve steady saja padahal di hatinya rasa macam mau saja dia turun ikut menari tetapi dia sabar saja kerana dia pun akan buat surprise biggest surprise juga untuk semua orang.

Round kedua Eve dan Beto menggenakan pakaian ala2 classic british. Kali ini music di mainkan iaitu La Song by Rain. Lembut sahaja Rio menari ikut rentak lagu tersebut.

Beto melihat kaki isterinya bergerak2 dan Beto hanya mampu tersenyum sahaja kerana Eve mencuba untuk tidak turun ke bawah ikut menari.

Round ketiga iaitu round untuk Eve membuat persembahan. Baju sanding ketiga dan terakhir ini Eve menggenakan baju Joker dan Harley Quinn. Beto hairan kenapa isterinya belum keluar dan berada di atas pentas pelamin bersamanya.

Dewan tiba2 gelap dan mereka hanya mendengar suara serak2 basah dari empunya yang tidak di ketahui. Eve menggunakan suara kalau dia bercakap dengan klien yang berurusan dengannya iaitu suara dari sisi mafianya.

''Satu aku mahu bagitahu aku tidak janji aku akan setia sebab kesetiaan aku berbelah bagi antara kau dan keluarga aku, kalau kau curang belakang aku kau MATI di tangan aku tapi kalau kau curang depan mata aku aku bagi pilihan sama kau mana yang kau pilih KOMA atau MATI, kalau aku tahu kau ada perempuan lain aku bagi kau pilihan mana kau pilih HOSPITAL atau KUBUR, kalau kau sudah tidak cintakan aku aku bagi kau pilihan mana kau pilih KAU BUNUH AKU atau AKU SURUH ORANG BUNUH AKU. So the conclusion here kau bebas buat keputusan. Tq." Kata Eve dengan suara serak2 basahnya.

Lampu dewan menyala dan semua mata tertumpu kepada sosok tubuh yang membelakang hadirin dan pentas pelamin.

Music di mainkan lagu Joker iaitu Purple Lamborghini remix dan Eve menari dan menyanyi ikut rentak dan irama. Semua melihat terkejut dan kaku melihat kelembutan badan Eve menari dan suara Eve menyanyi.

Tidak sampai situ music disambung lagi dengan lagu Dance Monkey by Tones and I. Si kembar dan Rio masuk ikut menari dengan Eve. Beto yang melihat tersenyum dan ketawa melihat gelagat adik2 kembarnya dan isterinya serta sahabatnya Rio yang sempat berlakon ikut rentak lagu kedua Eve.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now