FM - 29

3.6K 104 7
                                    

Dua bulan selepas penyakit Anemia Eve sembuh Roberto pun membawa semua keluarganya bercuti di Paris.

Roberto, Oscar dan isterinya Cate mereka memberikan ruang dan masa untuk anak2 mereka spend time bersama dan mereka pula sibuk menggurus clan dan meeting dengan klien masing2 di Paris ketika itu.

Roberto memberikan sebuah kad ATM yang lama sudah dia simpankan untuk anaknya.

"Dady mahu bagi Vera kad Atm ini dady lama sudah kumpul sejak dady kahwin dengan mumy. Mumy Vera pernah kata jikalau kami mempunyai anak suatu hari nanti duit yang kami kumpul khas untuk anak kami. Dady tidak pernah kacau atau ambil duit dalam kad bank Vera malah dady selalu masukkan duit walaupun sesudah mumy mati dan dady tidak tahu yang dady ada waris yang sah iaitu Vera. Dady tidak berhenti simpankan dan masukkan duit dalam kad bank ini walaupun dady tidak tahu yang dady ada anak rupanya. So ini dari dady dan mendiang mumy Vera." Kata Roberto kepada anak perempuannya Eve.

Air mata Eve sedikit jatuh menggalir ke pipinya malah di sapu lap oleh Roberto dengan lembut dan penuh kasih sayang. Eve terus memeluk dadynya erat dan menggucapkan terima kasih.

"I'm sorry for what dady telah lakukan." Ucap Roberto sambil mencium dahi anaknya lembut.

Mereka bercuti bersama2 dan pergi ke tempat yang pernah mereka kunjungi pada suatu ketika dahulu. Pada saat itu juga si kembar Jazz dan Jason berjumpa dengan jodoh masing2 dengan orang dari Paris satu dan satu lagi orang Borneo yang bekerja di Paris.

Rio dan Fiona membuat majlis wedding simple dan rare sama seperti Eve dan Beto. Eve dan Beto memberikan tiket honeymoon ke Maldives kepada Rio dan Fiona.

Kedua2 abang tiri Eve pula juga masing2 dapat jodoh di Paris tapi orang Malaysia yang bekerja di Paris agak lama dan sudah bermastutin di Paris.

Eve dan Beto merasa bahagia apabila melihat semua keluarga mereka bahagia dan menemukan orang yang boleh membawa mereka kegembiraan dan kebahgian.

(Sampai sini sahaja cerita Fighter vs Mafia. Jika ada tersalah bahasa atau tersalah tatabahasa maafkan saya. Kisah ini hanya imiginasi saya tidak copy paste hasil kerja orang lain dan AMARAN KERAS! Jangan ciplakkan hasil kerja orang lain hanya untuk kepentingan anda sendiri.

Next slide ialah orang2 yang terlibat dalam cerita Fighter vs Mafia ini.)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now