"Daddy aku dengar khabar angin yang bahawa clan yang sudah lama hilang itu kembali bangkit semula. Tapi setahu aku tiada siapa berani bangkitkan wujudkan clan tersebut lagi pula sudah lama hilang dan sudah menjadi sejarah dalam dunia gelap mafia." Kata Mike kepada daddy mereka Roberto.
"Yes i heard that news also. But persoalannya di sini WHO IS THAT LEADER and WHY NOW?" Kata Roberto tertanya2.
"Daddy emergency case hampir separuh wilayah jajahan kita kena rampas dan ditewaskan oleh Clan baru tersebut. Lagi satu James dengar leader dia tidak diketahui jantinanya adakah lelaki atau perempuan." Kata James tiba2 berlari masuk ke bilik pejabat daddy mereka.
"Fine that human! Then take that creature to me alive!" Arah Roberto kepada dua orang anaknya.
Mike dan James mengangguk tanda faham dan keluar dari bilik pejabat daddy mereka. Mereka cuba menjejak leader Xavier Clan tersebut tetapi mereka silap perhitungan kerana Eve sudah mula plan part one nya dia sendiri ke markas Roberto Clan untuk memancing2 dan menggertak orang2 di clan tersebut.
Eve memakai hoodie hitamnya bersama seluar slack fit hitam, boots kain hitam bertali dan sambil makan gula2 getah. Dengan senang2nya Eve masuk ke rumah istana dad nya itu dengan memanjat dan melompat ke satu-satu bangunan sama seperti parkour.
Pertama Eve mahu menakut2kan grandmanya dan grandpa nya akan kewujudan dia sebagai mum nya kerana wajah Eve seiras mum nya. Sesampai Eve di bilik yang pintunya color coklat itu, Eve membuka dan masuk ke dalamnya senyap2.
Hanya grandma sahaja satu orang dalam bilik tersebut sambil duduk membelakang melihat album lama keluarganya. Grandma nya terkejut apabila merasakan ada sesuatu di belakangnya.
"Who are you? How can you come in to our house also my room?" Tanya Grandma terkejut panik kepada Vera ketika itu.
"You know who am i and i want to take revenge for someone that i really love." Kata Eve sambil membuka hoodienya dengan senyumannya yang jahat dan sinis itu.
Madame Porrina terkejut sehingga terduduk dan pucat lesu wajahnya ketika itu kerana ketakutan.
"Donna..." kata Madame Porrina sayu.
"Aku mahu kau rasa menyesal sebab bunuh orang yang paling aku sayang! Di sebabkan fitnah kau my mum mati dan aku kecewa ada orang yang tidak berguna di dunia ini seperti kau." Kata Vera dengan wajah yang sinis dan jahat.
Grandma ketakutan, lemah, wajahnya pucat lesu dan terkejut akan penampakkan dan kemunculan cucunya dari menantu lamanya Donna Xavier.
Vera terus keluar dan berjalan2 lagi mencari orang2 yang ditargetnya. Vera terlihat grandpanya masuk ke library di tingkas atas rumah.
"Who are you and what do you want?" Tanya Grandpanya dengan tenang.
Eve membuka hoodienya sambil tersenyum sinis kepada grandpanya ketika itu.
"Donnaa my dear?" Kata Grandpanya tanpa di sangka Sir Nicholas terus memeluk Eve ketika itu.
Eve menolak grandpanya dan menggucapkan ayat yang sama dia kata kepda grandma tadi.
"Okay i know that my wife fault but grandpa don't know what happen dan grandpa tidak tahu yang your mum kena fitnah oleh your grandma long time ago." Kata Sir Nicholas lagi.
"I will take revenge to your family terutama sekali your wife and dad! Orang yang paling aku sayang yang sanggup gadaikan nyawanya untuk keselamatan aku pergi disebabkan orang2 seperti kamu semua! Dendam darah harus dibayar dengan darah!" Kata Eve menahan marahnya.
Sir Nicholas pun menghulurkan sebuah buku seperti diary berwarna army green blank sambil tersenyum manis menepuk2 bahu cucunya itu sebelum keluar dari bilik bacaan tersebut.
Eve memasukkan diary tersebut di dalam poket hoodienya dan berjalan dengan slumber masuk ke bilik paling hujung bungalow tersebut. Eve melihat ada gambar dad nya di sana dan sebelum dia beredar Eve menulis sesuatu di atas kertas dan meninggalkan sebilah pisau yang di tusuk berdiri di atas meja bilik pejabat dadnya dengan tulisan merah di atas kertas tersebut ialah 'I will take revenge and one day you will know who am i that time you and your people will die in my hand!'
Eve pun keluar dari bilik pejabat dad nya apabila mendengar ada bunyi tapak kaki di hadapan bilik pejabat tersebut.
Roberto masuk ke biliknya terus terkejut melihat ada nota bertulisan merah dan sebilah pisau hitam tertusuk berdiri di atas mejanya. Roberto tertanya2 siapa yang berani2 masuk ke dalam kawasan rumahnya.
Roberto terus turun dan memanggil semua orang dalam rumahnya tersebut kerana ada orang berani menceroboh kawasan rumahnya dan bilik pejabatnya.
"Geo! I will die in her hand! Please save me! He's said he will take revenge to me and you kerana gara2 kita orang yang paling dia sayang mati! Please safe me! I'm scared!" Kata Madame Porrina kepada anaknya Roberto.
"How can that creature come in my house! Macam mana kamu jaga rumah dan kawasan rumah! Nampaknya dia berani masuk ke wilayah markas kita." Kata Roberto menahan marahnya.
Sesampai Eve di rumah istana mendiang mum nya. Eve duduk menyandar d kepala katilnya sambil membuka balutan dan membuka satu persatu page diary tersebut dan membacanya.
Menitis air mata Eve perlahan2 ternyata diary tersebut ialah diary mumnya yang tersimpan rapi oleh grandpanya dan dalam penulisan diary mum nya yang grandpanya tidak bersalah dan tidak terlibat dalam hal fitnah atau upah orang bunuh mum nya.
Rupa2nya dalam diary mum nya itu hanya grandpa sahaja yang tahu akan kewujudan Eve di dunia ini. Bermaksudnya Madame Donna still contact dengan mentua lelakinya walaupun dia sudah tidak tinggal dan bersama dengan keluarga Roberto.
Ribut satu rumah dengar suara teriakkan nyaring dan kuat dari Eve ketika itu. Uncle dan cosuinnya terus meluru masuk ke dalam bilik pejabat Eve melihat apa terjadi tetapi mereka melihat Eve terduduk di lantai sambil memeluk diary army green mendiang mum nya.
Semua cousin2nya memeluk dan menenangkan Eve yang ketika itu lost in emotion sad nya.
"I will take revenge for you my love mum! I will! Arghhhhhh!!!!!" Kata Eve sambil berteriak kuat dan nyaring sebelum terdiam semula melayan perasaan sebaknya.
(962 words)
YOU ARE READING
Fighter vs Mafia (Complete)
RandomKisah ini bkisar ttg seorang fighter perempuan dan seorang mafia lelaki. Di mana mereka berjumpa di sebuah pgdhn di mana seorang gadis fighter membantu kawan2nya yang di belasah oleh salah satu anak kumpulan mafia yang terkenal di bandar Kinhara itu...