Merhabalar; biliyorum, bölüm geç geldi ama geç olsun da güç olmasın. Bu zorlu günlerde herkese sabır ve sağlıklı günler diliyor ve fazla uzatmadan bölüm analizine geçiyorum.52. BÖLÜM ANALİZİ
Bölüm Emir reisin kendi yazdığı şiiri seslendirmesiyle başlıyor. Ben çok beğendim, aslında Emir kısaca acısını anlattı bu şiirle İpar'a .
İpar, duyduklarıyla Emi'in canının ne denli acıdığını anladı. Bizler biliyorduk zaten, zira bu acıya bizzat şahit olmuştuk aylar önce.
İpar Emir'e sarılınca Emir'le yaşayacağı hiçbir şeyden pişman olmayacağını düşünüyordu. Emir'se artık sevdiğinin ağlamasını istemiyordu, kahkahalarına sebep olmak istiyordu.
Bu romantik anda bile Emir'in ne kadar ince düşünceli bir adam olduğu gözlerden kaçmıyordu. İpar üşümesin diye sobayı yakana kadar ondan uzanmasını istedi.
Doğrusu bu hareketine en az İpar kadar ben de düşmüş olabilirim. :) Umarım bu hareketleri ileride de devam eder. ( Mesela evlendiklerinde :)
Kahvaltı hazırlarlarken Emir'i izleyen İpar da benim gibi düşünüyor olacak ki hemen tatlı hayallere daldı. Düşlediği şeyler o kadar güzel di ki umarım gerçekleşir de biz de doya doya okuruz o hallerini.
Fakat yine de İpar bu hayallerini Emir'e anlatacak kadar kendini hazır hissetmiyordu. Halbuki Emir'in bu düşleri çok önceden beri kalbinde sakladığını bilse belki de çekinmeden söylerdi.
Herşeye rağmen kahvaltıda İpar'ın Emir'e biraz çekinerek sorduğu soru beni hem şaşırttı hem de İpar'a ' Helal olsun, cesur kızmış,' dememe neden oldu.
"Reisliğin senin için evlenmene engel mi?"
Emir de en az bizim kadar şaşırmıştı sanırım bu soruya. Daha da önemlisi Emir'in, İpar'ın bu sorusuyla bile direkt onunla evlendiği anı istemesiydi. Ama yanlız değilsin Emir reis, biz bu anı daha en başından istiyorduk. Bakalım ne zaman nasip olacak?
Emir, " Bu hayatta sevdiğim kadınla biraile kurmak en çok istediğim şey," deyip devamında duraksayınca İpar olumsuz birşey söyleyecek diye düşünerek gözleri doldu. Ama Emir yine cesaretini konuşturarak " Ve buna, ben hariç kimse engel olamaz." diyerek noktayı koydu. Ben de Emir gibi düşünüyorum, bazı okuyucular gibi İpar'la rahatça evlenebilmesi için reisliği bırakması taraftarı değilim. Bence Emir hep 'semtin reisi' olarak kalmalı.
Emir İpar'a birkaç gün kalma fikrini sorduğunda İpar kalmayı çok isteyip ailesine yalan söylemek istemediği için kalamayacağını söyledi.
Emir'inse bu cevaba verdiği karşılık buram buram vaat kokuyordu.
"Olsun merak etmeyecekleri zaman geliriz."
O an İpar'la aklımızdan geçenler birebir aynıydı; Mesela evlendikleri zaman mı gelirlerdi?
Mahalleye geri döndüklerinde İpar kapıya kadar gitmeden inmek istiyordu, abilerine henüz birlikte görünmek istemiyordu en azından kendisi konuşana kadar.
Fakat Emir aynı düşüncede değildi, onun kimseden bir çekincesi yoktu. Bilhassa herkesin aralarındaki ilişkiyi bilmesini istiyordu. Emir'in karakterinde en sevdiğim özelliklerinden biri de böyle cesur ve kendinden emin olması.
Emir İpar'ın çekincelerini anlıyordu ama aşkını da artık haykırmak istiyordu herkese.
Emir eve geldiğinde yüzünde açan güllerle Ezgi az çok anladı aralarındaki münasebeti. Bade hanımında gözlerinden kaçmadı tabi oğlunun mutluluğu.
Emir, Yaman'dan Aknur'la ev arayışında olduklarını duyunca onlara en uygun yerin kendi semti olacağını düşündü, bence çok da güzel düşündü güzel şeyler olacak gibi.
Evden çıkıp Yakan ve Aknur'un yanına giderken de annesine akşam yemeğinde toplanacaklarını söyledi. Bence yemekte İpar'la birlikteliklerini herkese açıklamayı planlıyordu.
Emir mahallede bulduğu boş evi Aknur ve Yaman'a gösterirken artık onların da bu semte ait olmakarını istiyordu.
Balkona çıktıklarında karşıdan görünen İpar'ların balkonunda da İpar ve Aykut vardı. Bu bölüm Aykut'un varlığı beni fazla rahatsız etmedi, adam olacak gibi.
Aykut'u gören ve İpar'la çocukluk arkadaşı olduklarını öğrenen Aknur'un heyecenı da gözümden kaçmadı.
Emir'in yüzündeki gülümsemeyi gören Yaman "Yengemiz o kadın, he abi?" diye sormayı da ihmal etmedi.
İpar Emir'i arayıp arkadaşlarıyla çay içmeye davet ettiğinde Emir aşk sorhoşu olmuş gibiydi. "Çoktan çok," diyerek aslında tüm duygularını iki kelimeyle özetlemiş oldu.
Beni en mutlu edense Emir'in Aknur ve Yaman'a "Yengeniz çay içmeye çağırıyor, hadi." demesiysi. Emir İpar'ı şimdiden oldukca sahiplenmiş görünüyor.
Emirler İpar'ın evine vardıklarında Emir, Aknur ve Yaman'ı İpar'la tanıştırırken İpar'a 'kadınım' diye hitap etmesi herkes oluğu gibi beni oldukça şaşırttı. Emir baya hızlı çıktı sani. Bölümün sonunda da bu fikrini tasdikler bir şekilde İpar'a sordu:
"Bu akşam herkese bizi söyleyelim mi?"
***
Evet, siz neler düşünüyorsunuz? Sizce İpar herkese birlikteliklerini hemen açıklamayı kabul edecek mi?
Gelelim yeni bölüm teorilerine, size uygun olanın altına görüşlerinizi bildirebilirsiniz. :)
53. BÖLÜM TEORİLERİ
Teori 1: İpar Emir'in ilişkilerini herkese açıklama fikrini kabul edecek ve akşam yemeğinde herkes haberdar olacak.
Teori 2: İpar Emir gibi düşünmeyebilir, belki de akşam yemeğinde herkese söylemek yerine daha uygun bir zamanda abilerine kendisi söylemeyi tercih edebilir.
Teori 3: Aralarındaki ilişkiyi İpar da Emir gibi akşam herkese söylemeyi kabul edebilir ama aile fertlerinin tepkilerinden hepsinin olumlu olacağını düşünmüyorum.
Teori 4: Bu aralar pek aksiyonlu olay olmadı sanki, belki de akşam yemeğinden önce beklenmedik bir olayla yazar bizi ters köşe yapabilir. Bu yüzden bu 'herkese söyleme' mevzusu da bir süreliğine ertelenmiş olur.
****
Sağlıkla ve hoşçakalın;)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Semtin Reisi Analiz ve Teoriler
FanficBu kitapta Şevval Yelen tarafından kaleme alınan Semtin Reisi adlı hikâyenin analizi ve güncel yeni bölüm teorileri yer almaktadır. Semtin Reisi okuyucuları ve okuyucu adayları için yazarın da desteğiyle hazırlanmıştır. Kitaptan alıntılar bulunmakta...