Hmm. 😩
Masuk kalini da berapa kali aku tengok minah ni mengeluh. Siapa? Jaehee lah. Aku taktau apa masalah dia. Bila aku tanya, tak jawab.
Ini yang buatkan aku frust menonggeng sorang ii ni.
Nak je aku penampo tapi member an. Kang koma tak pasal ii pakwe dia tibai aku. Pakwe dia tu dahle syeram, badan ketak ii. Kalau dia tumbok aku, takyah kata tumbok la sekali dia penampo aku mau cacat abadi aku. Fuhh seram kalau dipikirkan.
"Ji"
"Yow, nak ape sayang?"
"Pale kau la sayang. Berdiri bulu betis aku. Aku masih straight kay. Kalau aku les pon, takde selera aku dengan kau. Dah le kurus keding, pendek pulak tu. Pffft"
"Kesialan apakah? Elok aku bagi penampo betul ii tadi biar koma setahun. Mulut kau ni kalah si diva ape tah nama pondan tu"
Ehemm. Excuse me makcik, nama diva tu ialah boo seungkwan iaitu I. And FYI I ni LELAKI not PONDAN. Apa kau ingat laki takde yang diva? Kolot la kau ni" - Boooo Divass
Sambil flip kipas tangan."Ishh menyemakla kau pondan. Kau takde ape ii watak pon dalam cite ni so sila mam- eh sila berambus" - Jihyo sambil flying kick Boo Diva
"Haa ni Jaehee yang kau dari tadi mengeluh ape jadah?"
"Takde ape cuma aku tengah serabut fikir pasal Minjung"
"Apa pasal dengan mamat Minjung bf kau tu? Dia sakit ke, apa?"
"Bukan. Aku taktau macam mana nak cakap. Masatu aku keluar, aku ternampak dia dengan sorang perempuan"
Jaehee melepaskan keluhan kecil.
"Then?"
"Mula ii aku anggap aku salah orang. So esoknya aku tanya dia, ada keluar dengan siapa ii ke semalam? Dia jawab tak. So, aku pon percaya la aku salah pandang"
"Tapi kali kedua ni, minggu lepas. Memang aku tak silap lagi yang aku bukan salah pandang. Aku nampak dia keluar dengan perempuan yang sama. Masatu Haeri pon ada sama dengan aku. Dia sendiri yang tunjuk aku lahanat dua eko tu"
"Terus aku tarik tangan Haeri blah dari situ. Malam tu jugak aku call dia ajak jumpa. Aku mintak putus. Tapi jebon tu taknak"
"Apa masalah dia? Dah kantoi pastu nak sorok pulak. Lapar kasut gamaknya. Habistu apa jadi?"
"Aku tunjuk gambar dia dengan perempuan tu. Dia mengaku yang dia memang keluar dengan perempuan tu tapi perempuan tu yang paksa dia"
"Dia merayu-rayu taknak putus. Last ii aku cakap bagi aku seminggu nak tenangkan fikiran. Lepastu aku terus blah dari situ. Tapi tulah dalam seminggu tu jugaklah dia tak abis ii jumpa aku. Merayu-rayu cakap dia sayangkan aku. Cintakan aku. Aku berbelah bahagila nak terima atau tak"
"Why not kau bagi peluang kedua. Sebab mungkin dia betul ii sayangkan kau. Takpe kalau dia sakitkan hati kau, bagitau aku
Tau la aku nak buat macam mana""Patut ke aku bagi dia peluang kedua"
"Depends. Kalau kau rasa dia layak diberi peluang kedua, apa masalahnya? Kalau tak, putus. Full stop. Tak payah nak pikir ii lagi"
"Berguna jugak kau ni ekk tetan bagi nasihat. Ingat tau tido je"
"Well, aku memang berguna. Bukan macam kau sikit ii nak stress. Cuba cari penyelesaian dulu, barulah tanya orang lain"
"Haa yelah. Apa ii pon tenkiu bagi nasihat yang berguna wahai membe palingku sayang"
"Most welcome. Anything for my lovely chingu"
Mereka berdua pon ketawa bersama. Tanpa sedar ada sepasang mata yang memerhati mereka berdua dari luar cafe. Lebih tepat lagi, si gadis bernama Song Ji Hyo. Siapakah pemilik mata tersebut?
Amaghilah kita tunggu chapter seterusnya.
"Long time not see you, sweetheart. Kau nampak okay je masa aku takde. Mesti kau terkejut bila aku muncul nanti" - ??
Manusia (manusia la takkan bunian) itu pon terus beredar dengan pantas tidak mahu dilihat oleh dua sahabat itu.
YOU ARE READING
I LOVE YOU
ФанфикPerjumpaan secara tidak sengaja yang membawa kepada pekara baik atau buruk? Nak tahu sila baca. Sorry baru nak berjinak menulis di pakcik oyen ni. Sebarang kesalahan harap dimaafkan. Sorry sebab jarang update kerana memikirkan jalan ceritanya. Huhu...