2 first day school

198 9 1
                                    

Kring

Bunyi loceng sudah bergema disegenap Sekolah itu pada tepat pukul 7.30 a.m. semua pelajar berlarian kekelas mereka begitupun dengan Kim Yewon yang sedang mencari kelasnya.

"Dimanakah kelas ku haishh" yewon merungut dan tanpa diduga seseorang telah melihat rungutannya dan memberikan senyuman kecil.

"Ah, dimana kelas A6?" Tanya yewon kepada pelajar tersebut.

"Kau kelas dengan ku, mari ikut aku"pinta pelajar itu selepas mengetahui tujuan gadis dihadapannya ini.

"Siapa nama mu? " tanya pelajar itu lagi .

"Yewon. Kim yewon nama ku" jawab yewon tanpa melihat kesisinya yang mungkin tidak menarik perhatiannya saat ini.

"Ah, nama ku jung eunbi tetapi kau boleh memanggilku eunha" eunha mengenalkan dirinya pada yewon setelah mengetahui nama yewon.

"Selamat berkenalan" ucap yewon yang menghulurkan tangannya untuk perkenalan pertamanya.

Eunha membalas huluran itu dengan senang hatinya tidak lupa juga dengan senyuman ikhlasnya. Mereka meneruskan perjalanan yang sempat tergendala akibat salam perkenalan tadi.

Tok tok tok

Semua pelajar mengalihkan pandangan mereka pada dua pelajar perempuan yang menarik perhatian mereka tidak dengan gadis gadis hanya pelajar lelaki yang melihat mereka dengan mata yang berbinar sesungguhnya pandangan saat ini sungguh indah.

Dua gadis itu melangkah masuk kedalam kelas dan memperkenalkan salah satu dari mereka berdua.

"Cikgu kita mempunyai pelajar baharu" ucap eunha yang sedari tadi mempamerkan senyum manisnya.

"Ah, baiklah sila perkenalkan dirimu gadis cantik" jawab guru itu dengan memberi pujian pada yewon.

"Hello, saya kim yewon " yewon mengenalkan dirinya dan memberikan tunduk hormat pada semua pelajar dihadapannya.

"Baiklah, yewon kamu boleh duduk disebelah eunha" arah cikgu yang mempersilakan yewon untuk duduk dikerusinya.

Pelajaran dimulakan selepas perkenalan yewon pada pelajar yang lain. Semua pelajar menumpukan mata pelajaran tersebut dan pada akhir pembelajaran tersebut cikgu Mei memberikan kerja sekolah yang perlu mereka buat dirumah nanti.

Kring....

Kini waktu rehat telah diberitahu dengan bunyi loceng dan semua pelajar dari segala nama kelas mula pergi kekantin untuk mengisi perut mereka yang sedang lapar begitupun dengan yewon dan eunha yang mula melangkah keluar kelas A6.

"Kau ingin makan apa yewon? " tanya eunha saat hampir berada dikantin.

"Aku ingin makan bibimbap dan air milo, kau pula ingin makan apa? " jawab yewon dan dibalas dengan pertanyaan semula pada eunha.

"Aku hanya ingin makan sandwich dan air mineral sahaja" jawab eunha yang senyuman yang tidak pernah hilang dari bibirnya.

Setelah sampai dikantin dan membeli makanan, mereka mencari tempat kosong untuk mereka duduki .

Setelah 30 menit berada dikantin akhirnya loceng berbunyi semula bertandakan telah tamat waktu rehat kini semua pelajar memasuki kelas masing masing.

SHE IS MINEWhere stories live. Discover now