Bab3 :Abang

33 4 18
                                    

Di hospital tempat Fuad bekerja.

Fikiran Fuad masih tidak nyaman.Dia khuatir dengan keadaan Saquan.

Aku harap Nu masih ingat pesanan aku.Bukan nak tau dengan perangai degil dia tu.
Aduh waktu-waktu macam ni la mata tu nak keluar.Menyusahkan ja.Kan senang kalau benda tu terjadi dekat aku saja.Tapi kenapa kena jadi dekat Nu,dia tu masih muda.Cukup dengan jadi dekat aku sudahlah.Masalah-masalah.

Tiba-tiba

Seorang jururawat lari masuk ke dalam bilik Fuad lalu memberitahu Fuad.
"Doktor Fuad!Ada pesakit yang baru sampai sedang dalam keadaan tak sedarkan diri.Kami dah cari puncanya tapi masih tidak dijumpai. "

Fuad yang dalam keadaan tak bersedia menerima pesakit terpaksa untuk pergi merawat pesakit itu.Lagipon itu memang tanggungjawab Fuad sebagai doktor di salah satu hospital kerajaan.

Sewaktu perjalanan menuju ke bilik pesakit,Fuad membuka pintu lalu dia terkejut bahawa pesakit yang akan dirawat itu ialah adiknya sendiri iaitu Saquan.
"Saquan! Apa dah jadi dekat kau?"
Lantas seorang lelaki yang bernama Muaz menjelaskan perkara yang telah terjadi.
"Apa yang saya ingat sebelum dia pengsan tu matanya berubah warna."
"Takkanlah."

Fuad memberitahu Muaz supaya keluar dari bilik pesakit kerana Fuad mahu melakukan tugasan nya.

Selepas pemeriksaan terhadap Saquan.Fuad terus memberi ubat penyedar agar adiknya boleh sedar dari pengsan.

Tak lama selepas itu,
"Abang?Apa yang Nu buat dekat sini."
"Nu pengsan tadi dekat Uni.Nu, abang kan dah pesan pagi tadi,kalau nampak orang yang emosinya tidak stabil jangan tenung lama-lama.Nanti mata tu akan bangkit.Setiap penggunaan mata Nu tu makan banyak tenaga Nu.Sebab itulah Nu pengsan."
"Tapi Nu cuma nak tau apa yang orang (nash) tu fikirkan."
"Kau fikir mata ni boleh buat main."Lalu,Fuad menarik telinga adiknya sebab kedegilan adiknya.
"Sakit abang!sakit!"

Keadaan kembali normal.Saquan diberikan cuti selama dua hari untuk menenangkan fikiran nya.



*Sorry kalau pendek sgt.cita TIPU mungkn akn ditgguhkn sebb masalah keshitan

Sorry.·'¯'(>▂<)'¯'·.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 17, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TIPU [Chapter I :Bangkit]Where stories live. Discover now