💜 : 003

15 2 0
                                    

Naeun mengetuk-ngetuk meja menggunakan jari telunjuk, menunggu telefonnya berdering.

" Taehyung, mana awak pergi? Kenapa takde berita langsung pasal awak sejak pagi? "

Soalnya sendirian. 20 minit berlalu, masih tiada tanda-tanda Taehyung akan menelefon. Naeun mengeluh.

Dia berdiri lalu meninggalkan ruang tamu. Ketika itu jugalah dia menerima mesej dari Taehyung.

💜
Online

Jangan risau pasal saya. Pergi tidur.

🌻🌻🌻

" awak mesej siapa lagi malam malam buta ni, Taehyung? "

Soal Sophia yang baru keluar dari bilik air. Taehyung mengangkat kepala, memandang Sophia.

" Naeun "

" dah putus ke? "

Taehyung membisu. Menggeleng tidak, mengangguk tidak.

" wish goodnight love you lah tu. Menyampahlah awak ni ! "

Sophia mendengus. Bantal kecil diambil lalu dibaling pada Taehyung. Tersentak lelaki itu jadinya.

Wajah Sophia ditenung.

" apa pandang-pandang? "

" saya terkam awak nanti!  Jangan buat macamtu! Dahlah pakai macam nak goda saya! "

Taehyung berseloroh. Sophia tersenyum nakal sebelum mendekati Taehyung.

Taehyung mengambil bantal lalu menekup wajahnya.

" pergi wanita jahat!!! "

sophia ketawa jahat. Dia mendekati Taehyung lalu memeluknya.

" AGHHHH "

" MUAHAHAHAH "

Kejamnya awak sebagai seorang kekasih.
Membahagiakan orang yang awak cinta atas penderitaan orang yang mencintai awak...
Mana hati awak? Mana akal awak?

💜

Running Into Breakup | kthWhere stories live. Discover now