skrevet af Maya Snow
1. Historien har to unge heltinder, søstrene Kimi og Hana. Pigerne kommer fra en fin og betydningsfuld familie, men faderen bliver forrådt og dræbt af sin bror, og den del af familien, der ikke når at flygte, bliver også sablet ned. Kimi og Hanna slipper heldigvis væk. Men de er forfulgte og i stor fare.
Kimi og Hana har altid interesseret sig for kamptræning, selv om det normalt ikke er "noget for piger". Men de er begge ret dygtige , og de får den ide, at de kan forklæde sig som drenge og søge optagelse på den samuraiskole, deres brødre gik på. Forklædningsplanen holder, men der er ikke plads til flere elver på skolen. Men skolens leder, den fascinerende og stærke Mester Goku, lader dem blive på skolen som tjenere. Heldigvis får skolens tjenere dog til dels lov at deltage i undervisningen.
Pigerne arbejder og træner hårdt og venter på en lejlighed til at hævne deres far og øvrige familie. Mens de venter på den lejlighed, følger vi den spændende hverdag på skolen. Træningen og de forskellige discipliner og våben og de skikke, der følger med kulturen.
2. Forræderierne og myrderierne fortsætter i bind 2. Vi møder Kimi og Hana der, hvor vi slap dem i bind 1. De er stærkt fortvivlede ved at gøre sig klar til Mester Gokus begravelse. Pludselig kommer der bud om, at deres onkel, den nye Jito, er på vej og vil have begravelsen fremskyndet. Da han ankommer, opsnapper han et brev fra pigernes mor, som fortæller, hvor hun kan findes. Under begravelsen kommer det til et opgør, pigerne afslører deres identitet overfor onklen, og nu starter et kapløb om at komme først frem til moderen og ikke mindst deres lillebror – den ægte Jito, som skal holdes i live for enhver pris.
Sammen med deres mest betroede ven kæmper de sig gennem kidnapning og andre strabadser, og de når også først frem – eller gør de? For undervejs lurer forræderiet fra en uventet kant.
3.
I starten af tredje bind dør vores hovedperson Kimi på dramatisk vis, da hun får skåret halsen over af sin forræderiske onkel under et slag.
Heldigvis er det kun en drøm – eller måske en profeti?. Men der er skam også bud efter Kimis og hendes søsters liv. Med nød og næppe undslipper de onklens soldater og en brand og redder sig ind i et kloster for krigermunke. Efter en tid rejser de dog videre til Shogunens palads, for at få ham til at gå ind i kampen mod onklen. Og her møder familien en etikette, der overgår alt hvad de tidligere har set, der er regler for alt – især for unge kvinder, som meget hurtigt kan komme til at opføre sig upassende, hvilket især Kimi får at mærke. Inden bogen er slut når hun blandt andet at runde Shogunens fangehul. Og hvis danske børn anno 2009 synes det er træls at holde bordskik, så bør de prise sig lykkelige for ikke at vokse op i Kimis verden.
4.
Sværdet bliver for alvor trukket af skeden her i sidste bind af Sværdets Søstre. Onkel Hidehira er ved at gøre sig klar til at angribe Shogunen. Mægtige tropper samler sig, mens Shogunen kalder på hjælp fra alle sine undersåtter. Det endelige opgør med onkelen, som Kimi så brændende har ønsket sig, ser endelig ud til at være på vej. Men Kimis mor er død, myrdet af en kvindelig ninja, og i fortvivlelse og frygt for resten af familiens liv beslutter Kimi at de tre søskende skal flygte, frem for at kæmpe. Så en tidlig morgen slår de følge med en skræmt adelsmand, der også vil væk fra kommende krigshandlinger.
Flugten går dog ikke som planlagt, blandt andet løber de ind i en gammel ærkefjende, ender midt i et piratopgør og finder til sidst ud af at der kun er et sted for dem at være – på slagmarken. Og på den måde kommer vi frem til den store kamp og opgøret mellem Kimi og Hidehira.
YOU ARE READING
Book bucket list for children
RandomIf you're looking for books to read in general and not just here on wattpad This story is about book recommendations. I hope you will enjoy and maybe even find new books to read. The book bucket list for children and YA fans list is a book abou...