Skammerens datter

15 1 0
                                    


This is not in English

1. Dina er skammerens datter og det er ikke let: De andre børn kan ikke se hende i øjnene og hun har et ansvar, hun skal leve op til. Pludselig en dag hentes hun ud til en farlig og skæbnesvanger opgave, der kommer til at vende op og ned på hendes liv.


"Skammerens Datter" er en fantastisk fantasybog for alle over 10 år. Lene Kaaberbøl står bag succesen, som børn har elsket i årevis, og som er 1. del af historien om Dina. Har Nico virkelig gjort det? Eller har Dina ret, når hun siger, at han er uskyldig? En flugt og en kamp mod det onde går i gang.

"Skammerens Datter" er elsket af både børn og voksne.


2. Skammer tegnet 

Dinas familie er nødt til at flygte fra deres hjem i Lavlandet, da den onde Drakans magt vokser og gør det farligt for dem at blive. I "Skammertegnet" bliver Dina og hendes mor lokket i et baghold, som Dina redder dem fra. Dinas storebror Davins hævnaktion resulterer dog i at Dina tages til fange af Drakans fætter, mølleejeren Valdracu. Dina bliver tvunget til at bruge sin skammerevne til et ondt formål og den dumdristige Davin, som længes efter at kæmpe, drager ud for at redde sin søster.

3. Slagens gave

"Slangens Gave" er tredje bind i Lene Kaaberbøls meget roste fantasyserie om Skammerens Datter, Dina, som er på flugt fra Sortemesteren Sezuan, som vil have fat i Dina af en særlig årsag: Hun er hans datter. I dette tredje bind dukker Sortemesteren første gang op på markedet og spærrer vejen for den hidtil uvidende Dina. Dina og hendes mor må se sig nødsaget til at flygte. Men er det muligt at flygte fra en Sortemester, som har evnen til at få folk til at se og føle ting, som ikke er sande? 


4. Skammerkrigen

Skammerkrigen er den spændende afslutning på historien om Dina, Skammerens datter.Nico havde kaldt Carmian stærk, men jeg troede bare hun var kold.Kold, hårdhjertet og falsk. Og hende havde Nico valgt at stole på? Jeg har lagt mig liv i dine hænger, havde han sagt. Men hvis han absolut skulle lægge sit liv i nogens hænder, hvorfor kunne det så ikke være mine?Hvis Drakan skal standses, skal det være nu. Men Dina synes Nicos plan er mere farlig end klog – og kampen mod dragehæren er ikke en krig der kan vindes med sværdet alene. 



Book bucket list for childrenWhere stories live. Discover now