Kapitel 2

28 1 0
                                    

Det första jag gjorde var att ta bort all sand jag hade i mitt långa blonda hår och i mina shorts och lite över allt på mig. Sen så gick jag omkring och kollade ifall jag kunde hitta några kvistar och lite större trä bitar. Efter jag hade hittat lite grenar och mer kvistar så försökte jag tända en eld när jag hade fått upp en eld så tänkte jag ut hur jag kunde sova inatt. Jag tog Löv från träden och försökte sova.
Nu var det morgon och jag vakna jag kände att något låg på min mage det var en liten bebis apa.

Jag låg kvar i min löv säng en liten stund till och började fundera vad jag skulle äta, och hur jag skulle komma härifrån... Jag försökte hitta lite kokosnötter och frukt, men sedan såg jag att där stod ett stort, grisliknande djur. jag kollande närmare, och såg djurets vassa tänder och tjock, mörkbrun päls sedan såg den på mig! och jag kunde se djuret komma emot mig. Det sista jag hann se var att det var ett vildsvin...
Jag fick panik och började springa.
Djuret kom efter mig, Vildsvinet var så snabbt att jag var tvungen att komma på något! Det bästa jag kom på var att klättra upp i ett träd. Det gjorde jag! Och nu satt jag där, uppe i ett träd och jagad av ett vildsvin.
Jag började klättra upp högre och högre sen såg jag vackraste jag någonsin hade sett.
När jag klättrade ner från det stora trädet så plockade jag med mig lite frukter som var i det stora trädet, och sen sprang bort till stranden och satte mig långsamt ner i sanden, mina ögon var bedövade av det vackra jag såg framför mig. Det var solnedgång, hela himmelen fylldes av starka färger. Rosa lilla och blått! Det var så vackert! Jag satt en lång stund och bara tittade...

En öde öWhere stories live. Discover now