Efter en stund så reste jag mig och försökte få upp mina frukter jag gick och hämtade lite kokosnötter och sprang sedan tillbaka till frukterna. När det hade gått en liten stund så fick jag upp en kokosnöt och två frukter. Dom två frukterna såg ut att vara mango och kokosnöten var som mjölk. Sen gick jag och tände på min eld med två stenar och sen la mig på min löv säng och somnade.
Efter ungefär tre dagar hade jag fått ihop mycket ved och mat och skulle jag försöka få ihop lite kött som jag kunde äta. Men först tänkte jag att jag var tvungen att hitta en spetsig sten och en lång gren som jag kunde fånga mitt byte med. Jag hittade tillslut en spetsig sten och en gren sen sprang jag så fort jag kunde tillbaka till stranden där alla mina saker var och som tur var hade jag med mig saker som jag hade användning till. Jag hade med mig tre toppar och en jag hade på mig så alltså fyra jag var 14 år och visste lite hur jag kunde använda mina toppar till så jag tog min spetsiga sten och skärde av banden och knöt på ett av banden och den använde jag till att knyta min spetsiga sten till min gren. Jag började springa mot det stora trädet som jag visste att vildsvinet var jag klättrade upp i trädet och spanade efter min fånge.Sen såg jag honom, och smög på honom... jag undrade hur detta skulle sluta! sen kollade jag ner ifall en annan var i närheten och det var det inte så jag kollade att mitt sikte var i ett bra läge när jag skulle fånga det...
och jag kastade mot vildsvinet och jag träffade vid magen jag satt i trädet en liten stund för att kolla så att inget annat vildsvin var i närheten och sen satt jag lite till så att han var död och det var han. Efter en stund så hoppade jag ner och tog ut min spjut ur magen men sen kom jag på att jag inte visste hur jag skulle få han till stranden så jag sprang så fort jag kunde till stranden men på vägen såg jag att något hängde där i ett annat träd så jag smög dit och såg att det var ett rep jag sprang och hämtade den och sprang tillbaka till vildsvinet och knöt fast bena tillsammans och drog han till stranden.
Efter en stund när jag hade fått honom till stranden så hämtade jag en lite tjockare gren och knöt med ett av mina band till en lång och vass sten och där hade jag min egna kniv. Jag satte kniven rätt i halsen och slet av huvudet.
Usch! Tänkte jag för mig själv. Min känsla var stark av både rädsla och att det var äckligt.
Nu var det eftermiddag och jag hade hittat två grenar som såg ut som slangbella i formen så jag satte en längre och bredare pinne där och la massa kött från vildsvinet efter en stund så var det färdigt...
Men sen såg jag att en stor våg kom mot mig. Precis när jag skulle drunkna i det höga vattnet så vaknade jag av att något pep.
Det var mitt larm som gick för jag skulle gå upp från sängen
DU LIEST GERADE
En öde ö
AbenteuerDen här är en äventyrlig och en SAN historia. Jag har drömt detta bara så ni vet