Pierwsza polska piosenka o tematyce LGBT tutaj, mam nadzieję, że nie ostatnia!
Maria Peszek - Jak Pistolet
Czemu piosenka znalazła się we spisie?
Piosenka opowiada o miłości dwóch dziewczyn żyjących w Polsce. Wokalistka użyła inicjałów imion dziewczyn by pokazać, że osoby homoseksualne są widziane jako chore i mniej ważne od par heteroseksualnych, oraz aby pokazać, że imiona w tej historii nie są ważne, gdyż to jest zaledwie przykład. Opowiada ona o podejściu Polaków do związków homoseksualnych i jak zachowanie społeczeństwa może wpłynąć na osoby innej orientacji - dziewczyny z piosenki popełniają przez to samobójstwo.
Ciekawostki:
- W pewnym wywiadzie, Maria Peszek, opowiadała o swojej płycie "Karabin" mówiąc, że chciała połączyć energiczną muzykę z drastycznym i smutnym tekstem; "Punktem wyjścia były dla Karabinu słynne reklamy Benettona autorstwa Oliviera Toscaniego. Łączą one drastyczne treści z atrakcyjną formą, feerią kolorów. Chcesz to mieć, ale jednocześnie wiesz, że to jest o czymś strasznym. Chciałam, żeby przy mojej płycie ludzie tańczyli, a później zastanawiali się, o czym jest."
- Teksty piosenek wokalistki często są kontrowersyjne i poruszają ważne tematy
Kilka słów ode mnie:
Piosenka skradła moje serce. Głos wokalistki jest cudowny (i to nie tylko w tej piosence), muzycznie piosenka jest idealna. A tekst i tematyka... Porusza ważny i ciężki temat, temat homofobii i tego, do czego słowa i czyny ludzi mogą doprowadzić. Potrzebujemy więcej takich piosenek.
Dzisiaj korzystałem z:
🌈 youtube.com
🌈 wikipedia.pl
🌈 genius.com
🌈 dziennik.plMiłego dnia 🌸
CZYTASZ
LGBTQ+ Songs czyli piosenki o tematyce/ nawiązujące do środowiska LGBTQ+
RandomOpisuję piosenki o tematyce LGBT+, podaję ciekawostki o nich i zachęcam ludzi do słuchania nowych typów muzyki.