t.A.T.u. - All The Things She Said & Ya Soshla S Uma

630 50 32
                                    

Myślę, że ten rosyjski duet zna każdy (a na pewno wasi rodzice). Tutaj przedstawiam wam niby jedną piosenkę, ale w wersji rosyjskiej i angielskiej (obie są oryginalne).

t.A.T.u. - All The Things She Said

t.A.T.u. - Ya Soshla S Uma

Czemu piosenka znalazła się w spisie?

Piosenki opowiadają o mocnym uczuciu między dwoma dziewczynami i problemie z homoseksualną miłością. Teksty obydwóch wersji różnią się, dlatego zachęcam do zapoznania się i z rosyjskim i z angielskim c:

Ciekawostki:

- Wizerunek zespołu był kreowany tak, by wokalistki były uznawane przez ludzi za nastoletnie lesbijki. Stało to się jego rozpoznawalną cechą (ponieważ był to kontrowersyjny temat i wizerunek). Tak naprawdę, jedna z dziewczyn jest hetero, a druga bi.

- Duetowi nadano nazwę "Тату", która jest skróconą formą rosyjskiej frazy "Э та девочка любит ту девочку" (czyli "Ta dziewczyna kocha tę dziewczynę").

-  Teledysk do piosenek przestawia dziewczyny całujące się w deszczu w mundurkach szkolnych. Wideo wywołało wiele kontrowersji ze względu na fakt, że obie dziewczyny były w tym czasie niepełnoletnie.

- W Wielkiej Brytanii przez 4 tygodnie był na 1. miejscu oficjalnej listy sprzedaży singli, a znalazł się tam zanim rozpoczęto oficjalną sprzedaż w tym kraju. Na świecie sprzedano około 6 milionów egzemplarzy singla. Zdobył on status Złotej i Platynowej Płyty w wielu państwach i zajął 452. miejsce na liście najlepszych piosenek wszech czasów według amerykańskiego magazynu muzycznego Blender.

Kilka słów ode mnie:

Cóż, zastanawiam się jakim cudem to w ogóle przeszło. Przypominam: Rosja i lesbijki. Ale bardzo dobrze, że piosenki nie zakazano, bo w Polsce też zyskała sławę i mój tata słucha jej do dzisiaj c;

Strony z których korzystałem:
🌈
Wikipedia.pl
🌈
Genius.com
🌈
Tekstowo.pl
🌈
Youtube.com

💊💊💊

Mam do Was prośbę, czytelnicy. Nie wychodźcie z domu, nie spotykajcie się z znajomymi. Jeśli nie przejmujecie się swoim zdrowiem to pamiętajcie; jest możliwość, że jesteście zarażeni i przeniesiecie wirusa na kogoś innego. Dlatego siedźcie w domu, uczcie się i myjcie rączki. Zdrowia!


LGBTQ+ Songs czyli piosenki o tematyce/ nawiązujące do środowiska LGBTQ+Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz