Mereka bertiga sedang menghabiskan masa di apartmen milik Jin. Jimin yang sedang sibuk meratakan kain dj atas meja,Hoseok yang sedang meletakkan bahan-bahan dalam masakkan Jin dan Jin yang sibuk membuat air. Mereka akan menghabiskan masa dengan menonton movie. Movie yang diberi pinjam kepada Jin.
"Hyung kenapa pinjam cerita WareWolve?" Tanya Jimin apabila kesemuanya sudah bersiap di hadapan tv.
"Biar terbuka sikit otak kau percaya dengan kewujudan mereka." Kata Hoseok yang dibalas anggukan Jin. Jimin hanya mengangguk remeh.
2 jam cerita itu berlangsung,namun langsubg tidak menarik minat Jimin. Dia jadi teringat akan cabaran namja yang mencabarnha semasa kelas Kim Seam.
Apa betul namja itu akan buktikan dekat aku? Kata hati Jimin seakan tak percaya. Di lihatnya kaca tv yang mempaparkan sekumpulan serigala sedang menyelamatkan King mereka dari dibunuh.
Ting tong
Bunyi lonceng aparment Jin berbunyi menandakan ada tetamu yang datang. Jin memandang Hoseok begitu juga dengan Hoseok. Jimin bangun lalu membukakan pintu untuk si tetamu.
"Oeh? Kyungsoo hyung?" Jimin terkejut dengan kehadiran Kyungsoo. Jimin mempesilakan Kyungsoo masuk ke dalam aparment Jin.
"Jin hyung mana?" Tabya Kyungsoo. Jimin menunjukan ke arah ruang tamu. Kyungsoo mengangguk lalu berjalan menuju ke ruang tamu bersama Jimin.
"WareWolve?" Tanya Kyungsoo melihat cerita yang di mainkan di kaca tv milik Jin.
"Oeh Kyungsoo shi. Sinilah join. Kitorang nak budak pendek tu percaya dengan WareWolve." Kata Jin sambil menjeling Jimin. Jimin mencebik tidak suka.
"Kau tak percaya Jim?" Tanya Kyungsoo. Jimin hanya menggeleng.
"Kau akan percaya." Kata Kyungsoo lalu menonton cerita itu tanpa menghiraukan tatapan pelik ketiganya.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Haih...penatlah macam ni." Keluh Kai seorang diri. Dia sedang merehatkan diri disebuah taman yang tersembunyi."Pujuklah dia Kai. Datang balik ke Puak K. Sampai bila korang nak sembunyikan King korang?"
Kata-kata dari mendiang Baekhyun bermain di benak fikirannya. Dia sudah mencuba pelbagai cara memujuk Namjoon kembali kepapa puak mereka. Namun alasan yang sama.
"Hyung belum sedia."
Alasan yang sudah tak boleh diguna pakaikan lagi bagi Kai. Kai memerhati setiap inci taman itu. Taman itu dia sendiri yang bina agar dapat menyembunyikan seseorang yang dia cinta sekiranya dia di ancam bunuh seperti abangnya.
"Hyung buat apa dekat sini?" Tanya Kai. Sedarlah dia itu serigala. Deria baunya lebih berfungsi kuat berbanding matanya.
"Patutnya hyung yang tanya. Kai buat apa dekat sini?" Tanya namja mungil itu. Kai tersenyum.
"Mengingatkan kejadian pembunuhan Baekhyun." Jawab Kai.
"Kyungsoo hyung masih sama?" Tanya Kai. Kyungsoo tersenyum manis.
"Baek kawan hyung Kai. Chanyeol kekasih dia. Diorang serigala macam kau jugak. Dan hyung hanya manusia biasa yang mencintai serigala bernama Park Chanyeol kekasih sahabat sendiri." Jawab Kyungsoo sambil tersenyum.
Kyungsoo tahu Chanyeol masih menyayangi Baekhyun. Hingga sekarang pintu hati Chanyeol tak pernah nampak kehadiranya sebagai pencinta.
"Hyung patutnya takut dengan Chanyeol hyung. Dia serigala dari Puak L yang dalam sejarah mencatat keganasan diorang dengan dunia manusia. Bukan mencintai dia." Kata Kai sambil mengeluh perlahan.
"Chanyeol tak ganas. Loey yang ganas. Dan hyung mencintai Chanyeol. Sikit hari mungkin akan mencintai Loey jugak." Jawab Kyungsoo tenang.
Kai menunduk ke bawah. Sudah kehilanangan idea untuk berbalah dengan manusia bernama Do KyungSoo ini.
"Kai lupakan semuanya. Kai mencuba sekali pun,Kai akan tahu jawapannya." Sahut Kyungsoo. Kai tersenyum remeh.
"Macam mana dengan hyung? Hyung minta Kai lupakan perasaan Kai pada hyung sedangkan hyung sendiri tak boleh control diri hyung." Kata Kai. Matanya sudah berubah menjadi kuning kemerahan.
"Kai akan jumpa manusia yang lebih sayangkan Kai." Kata Kyungsoo.
"Buktikan dekat Kai bahawa manusia itu wujud." Kata Kai akhir lalu berubah menjadi seekor serigala yang berwarna hitam keputihan. Terus hilang di sebalik hutan yang mengelilingi taman itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
Seekor serigala sedang bersembunyi di sebalik pohon yang agak besar. Matanya ditutup namun deria pendengaranya menjadi 2× ganda tajam. Tanpa sedar air mata membasahi bulu di mukanya.Manusia bodoh! Jerit batin serigala itu. Mahu saja dia menyantal daging manusia itu menjadikan makanan malamnya nanti. Namun dia harus sabar.
Kau pengecut King! Manusia bodoh itu kawal Puak kau dan kau di sini melihat dari jauh? Kau pengecut! Jerit batin King itu lagi.
Hidungnya dapat membau darah yang sudah dihafal sejak dia lahir lagi. Terus mata tajamnya melihat pemilik bau darah. Mahu saja dia berlari menghajar manusia itu.
Apa yang dilihat King sekarang tubuh serigala berwarna hitam keputihan melangkah melewati manusia yang memimpin puaknya sekarang. Malahan tempat serigala itu bukan disisi pemimpin,namun di bawah bersama rakyat.
Kai? Tanya hati King melihat Kai bertukar kembali manjadi manusia dan dudul berlutut bersama rakyatnya.
"Hyung,aku tahu kau dekat situ. Aku tahu kau nampak semuanya. Aku bukanlah Tuan Muda tanpa King sebenarnya hyung." Kata Kai dari tempatnya.
"Maafkan hyung Kai. Bertahan selagi mampu." Sahut King dari jauh.
Itulah cara serigala berinteraksi. Tidak menggunakan mulut untuk berbicara. King pergi meninggalkan tanah Puak K demi keselamatannya.
Katakan dia ego. Tapi ini satu arahan dari appanya agar identitinya tidak terdedah. Tiba masanya,baru dua akan keluar dan menakhluk dunia serigala.
Puak K adalah puak paling besar dan kuat. Pemimpin segala Puak serigala yang ada.
.
.
.
.
.
.
Tbc
YOU ARE READING
Bangtan:Wolve Love Story(random)✔✔
WerewolfAku bukanlah ARMY but I will try. Idea bersih dari aku . . . . . . . . . . . Bts BxB