Bulan purnama muncul. Jimin sedang sibuk dengan laptopnya. Masih mengkaji tentang WareWolf. Bagi Jimin memang mustahil untuk percaya,tatpi selepas melihat keenam namja itu dia menjadi ingin tahu selanjutnya.
Tidak terasa bulan semakin mengembang,Jimin menghela nafas putus asa. Hanya sedikit saja maklumat yang dia dapat. Bolehkah dia bertanya pada Kyungsoo. Kerana Kyungsoo 100% yakin kewujudan makhluk pelik itu.
"Ahh bulan purnama rupanya." Kata Jimin. Dia sekarang duduk di balkoni aparmentnya. Melihat bulan yang memnacarkan cahaya malamnya.
"Awuuuu!"
Suara itu. Atau lebih tepat bunyi itu. Membuatkan Jimin tidak senang duduk. Jujur selama dia belajar di kota Soeul ini tiada lagi bunyi serigala. Kenapa baru hari ini?
Bunyi itu semakin kuat menyapa telinga Jimin. Jimin mengambil keputusan untuk terua tidur. Dia yakin pasti esok akan kecoh dengan kedengaran bunyi serigala itu.
"Nampaknya ada yang berminat dengan kita." Kata sepasang mata kuning cair.
"Dan kita kena lebih berhati-hati." Tegur sepasang mata kemerahan.
"Tak perlu. Dia akan jadi miliku." Kata sepasang mata kuning cair. Serigala mata kemerahan hanya mengikuti jejak serigala dihadapannya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Kau pun dengar bunyi serigala semalam?""Sejak bila Seoul ada serigala pulak ni?"
Jimin sudah mengagak perkara perkara ini akan kecoh. Dia hanya mendiamkan diri saja.
"Hey Jim. Aku tahu kau pun dengar sebab diorang semua tu dekat dengan kawasan rumah kau." Kata Jin. Jimin mangangguk setuju.
"Seram ehh ada serigala dekat Seoul." Kata Hoseok sambil mengosok lenganya. Jimin mengeluh perlahan. Dia masih terfikir dengan teori yang dia sendiri lakukan.
Jimin hanya membiarakan fikiran itu terus menjadi fikiran,tidak mahu berkongsi buat masa sekarang.
"Korang tak rasa ker. Sejak empat orang tu datang,kita asik kena ganggu jer." Kata Jin perlahan tidak mahu yang lain mendengar.
Jimin berkerut pelik. Diganggu? Apa maksud Jin. Wajah Jin di tatap tanda tanya.
"Ouh hyung belum cerita dekat kau eh??" Tanya Jin. Jimin hanya menggelengkan kepala.
"Hyung kena ganggu dekat toilet,ada orang tiba-tiba peluk hyung. Hoseok pulak dia rasa seperti diikuti. Kitorang tak tahu siapa. Kau tak kena ganggu?" Ucap Jin.
Jimin terdiam mendengar. Dia tidak diganggu tetapu hyungnya diganggu. Semuanya terjadi selepas emapat namja iti pindah sini. Bunyi serigala itu jugak terjadi semasa bulan purnama.
Malam purnama WareWolf akan menandakan pasangannya dengan tanda miliknya. Dan itu terjadi dengan tiba-tiba antara kehendak mereka atau WareWolf berminat lada mereka.
Ayat itu Jimin sangat hafal ayat itu. Diganggu? Serigala?
"Hyung! Ada rasa sakit dekat mana-mana tak?" Tanya Jimin. Hoseok dan Jin geleng serentak. Jimin menghela nafas lega.
Tak ada tanda? Tak ada sakit? Diganggu? Suara serigala? Semuanya jadi lepas keempat namja itu datang Korea. Bisik hati Jimin.
Musuh utama untuk WareWolf adalah manusia. Kerana manusia membencikan makhluk seperti mereka.
Jadi Hoseok hyung dan Jin hyung adalah target mereka? Aku? Teka teki selalu bermain di hati Jimin.
"Dahlah Jim. Tak payah nak fikirkan diorang lagi. Nanti makin pening otak kau. Nah hyung belanja coffe favrouit kau. Coffee cream latte.
Jimin tersenyum lalu menghirup coffee itu perlahan. Rasa tenang menjala dalam diri.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Nampaknya uri Jungkookie kita dah jumpa pasangannya." Usik Taehyung. Mereka hanya tersenyum."Nampaknya akulah yang tersiksa?" Kata Namjoon. Mereka semua tergelak mendengar rungutan Namjoon.
"Hey Joon. Aku rasa aku tahh sape uke kau." Kata Kyungsoo. Mereka semua menatap Kyungsoo. Ouh ya Chanyeol dan Kyungsoo sudah berbaik dan sudah menjadi pasangan.
"Sape? Penatlah asik menunggu." Kata Namjoon lalu merebahkan badan di atas rumput ditaman itu.
"Joon. Kau ingat aku tak tahu ker?" Tanya Chanyeol sambil tersenyum penuh makna. Dua pasangan itu rersenyum penuh makna.
Namjoon terus bangun lalu duduk berhadapan pasangan ChanSoo. Matanya membulat sempurna.
"Korang nampak ker?" Tanya Namjoon.
"Bukan aku tetapi my Kyung." Kata Chanyeol sambil mengusap rambut Kyungsoo perlahan.
Namjoon tersengih. Kerjanya selama ini kantoi dengan kawan sendiri. Taehyung,Jungkook dan Kai memandang Namjoon pelik. Lebih-lebih Kai.
"Hyung kau jahat! Tak bagi tahu aku pun!" Rengek Kai. Namjoon tersenyum lalu mendekat pada telinga Kai. Dia membisikan sesuatu. Mata Kai melebar besar.
"Hyung!!! Kau..." Kata Kai teruja. Namjoon mengangkat kening kanannya.
"Hey masih ada kitorang dekat sini." Sahut Taehyung. Namjoon hanya mencebik saja.
"Hey serigala! Disebabkan kau WareWolf kita hampir kantoi dekat orang lain tahu tak!" Marah Namjoon. Taehyung hanya tersengih lalu melirik ke arah Yoongi yang sedang tertido.
"Dia begitu manis Hyung. Bukan salah Tae." Kata Taehyung lembut sambil mengusap rambut Yoongi perlahan.
"Dah-dah kesian pada manusia yang masih belum dapat penamannya. Dah jumpa tetapi tak dapat." Kata Kai perlahan. Pecah tawa mereka mendengan Kai berkata begitu.
"Sabarlah Seang." Kata Namjoon.
"Hey memburu jom malam ni!" Kata Chanyeol. Mereka menatap Chanyeol sambil berfikir.
"On! Bosanlah duk rumah." Kata Kai. Namjoon dan Taehyung mengangguk setuju.
"Rusa! Terasa nak makan." Sahut Jungkook. Mereka menunjukkan ibu jari sebagaj jawapan.
"Aku dengan Yoongi jerlah dekat rumah. Kalau dia nak memburu jugak aku pergi rumah Xiumin hyung." Kata Kyungsoo.
"No no. Yoongi hyung tak boleh memburu. Hyung jagakan Yoongi hyung tau." Kata Taehyung.
"Wea?" Tanya Jungkook.
"Yoongi hyung demam. Semalam dia nangis sebab rindukan YoonJi." Kata Taehyung lirih. Mereka semua menatap Yoongi dengan tatapan sedih.
.
.
.
.
.
.
.
Tbc...
YOU ARE READING
Bangtan:Wolve Love Story(random)✔✔
WerewolfAku bukanlah ARMY but I will try. Idea bersih dari aku . . . . . . . . . . . Bts BxB