Sekolah baru?

2.5K 57 1
                                    

kringgggg....jam loceng Alya berbunyi menandakan pukul 7.00 pagi..fuhh nasib baik tak sekolah hari ini.alya berkata di dalam hati.Sejurus itu,Alya mencapai tuala yang tersangkut di ampaian lalu masuk ke bilik mandi.Selepas bersiap,Alya turun ke bawah untuk bersarapan bersama keluarganya.Alya berumur 14 tahun.Dia mempunyai seorang abang dan seorang adik perempuan.(ok sambung balik cerita) selepas turun ke bawah,Alya terus ke meja makan.Terdapat nasi goreng,roti,jem,dan susu yang terhidang di atas meja.hrmm...ok lah daripada takde, alya berkata.ha apa lagi tercegat kat situ makan la .kata ibunya puan Rania.ye la mak .kata Alya.Ayah nak bincang sesuatu ni Alya.kata ayahnya encik Rosman'apa dia ayah ' .'Ayah nak tukarkan Alya ke sekolah baru'ayahnya berkata.'tapi kenapa ayah sekolah Alya ok apa!!'.alya berkata.'no tapi tapi,keputusan ayah muktamad'.ala,ibu,Alya taknak la' 'ikut cakap ayah tu Alya' ibunya berkata.'ye la ye la,Alya ikut je'.'bagus macam tu la anak ayah,Rania mana anak kita yang dua orang lagi tu,tak turun makan ke?'bebel encik Rosman.Selepas itu,mereka pun turun.'ha panjang umur kamu berdua'encik Rosman berkata sambil tersenyum.'haish dapat sekolah baru la alamatnya'.hati Alya berkata.Selesai mereka bersarapan,Alya dan keluarganya melakukan rutin harian mereka.




sorry sbb cite nie pendek.dh tkde idea hehe.....
~camne ok tak cerita saya.saya rasa tak ok la .selamat membace @~@

ASRAMAWhere stories live. Discover now