Icha bangun dan melihat azof tengah lena tidur di tepinya dan masih memeluk pinggang nya icha .. lalu icha mencium dahi azof dan bangun untuk bersihkan diri dan memasak sarapan buat mereka berdua
Dan icha ngerasa ada yang lagi meluk nya daripada belakang .. bila dia pusing kan badan dia terkejut sebab azof masih basah rambutnya.. dia tak mengeringkan rambutnya sendiri ..
Icha: sayang kamu ini .. terkejut tahu gak sih .. ini kenapa lagi gak ngeringin rambutnya?
Azof: kamu aja yang ngeringin buat aku (sambil meluk icha lagi )
Icha pun ambik mini towel yang ada di bahunya dan mengelapkan rambut azof yang basah lalu dia berantakin biar nanti di sikat aja ..Tak lama kemudian phone azof berbunyi masa tu azof lagi sikat rambut di depan cermin di kamar .. lalu icha pun jawab call tersebut ..
Icha: hello ..
Jihan: loe siapa ? Kenapa kok loe yang jawab azof mana ?
Tiba2 azof pun ambik phone tersebut daripada tangan icha .. icha terkejut dengan perangai azof .. mukanya pun berubah.. icha pun terdiam dan Pergi ke luar buat jemur baju ..Azof pun ke icha dan memeluk icha tanda mintak maaf .. tapi icha dengan cepat melepaskan pelukan azof
Azof: sayang aku gak sengaja lakuin itu ke kamu . Aku gak mau kamu salah sangka aja .
Icha: aku tahu kok .. kalau aku itu gak penting dikehidupan kamu ... gak apa2 kok aku ngerti
Azof: sayang dia cuman teman lawan main ku doang gak lebih daripada itu .. kita jugak ngomong soal kerjaan .. gak lebih
Icha: azof udah deh kamu gi kerja aja sana aku gak apa2 kok gak ada kamu... kita jugak sendirian sebelum ini ya kan (sambil masuk ke dalam rumah )
Azof di belakang mengikut langkah icha kemana aja yang icha pergi ...Icha mulai rasa rimas bila azof hanya ikut dirinya aja ke mana2 ... lalu icha membalik badan dan memandang azof yang terkejut sebab icha berhenti mendadak..
Icha: mahu kamu apa sih sekarang ?
Azof: ya di maafin oleh kamu lah sayang .. aku cinta banget sama kamu , aku tu gak mau nyakitin kamu ...
icha: tapi buktinya apa kamu lakuin itu kan ke aku
Azof: sayang kan aku udah bila aku gak sengaja .. aku gak bermaksud tau (sambil belai rambut icha )
Icha: kamu gak ada sembunyi kan apa2 daripada aku kan ?
Azof: sayang sebenarnya aku lagi bikin prank ke kamu buat YouTube aku heheheheh ,maafin aku ya sayang ya (sambil peluk icha yang udah nangis kerna nahan marah )
Icha: ah kamu mah tegaan deh pagi2 gini bikin mood aku gak ada aja ah (sambil memeluk azof juga )
Azof: guys lucu ya isteri aku satu ini gemes deh jadinya (sambil ngomong dengan kamera)
Icha meluk azof gak lepas2 kerja malu dan gemes dengan sifatnya azofIcha: kamu janji ya gak gitu sama aku (sambil tunjuk pickypromise)
Azof: liat guys gimana aku gak nikahin ini anak ... lucu amat bikin nagih gak sih ?. Iya sayangku pasti lah aku gak bakalan lakuin bergitu sama kamu (sambil tunjuk pinky promise nya jugak ke icha )Seharian mereka berdua di rumah bersuka bersama sebelum masing2 menjadi sibuk semula ...
Icha siapin lunch buat mereka berdua .. azof lagi main game kayaknya di ruang game
Icha: azof ayok makan sayang aku udah masakin lunch ini
Azof langsung datang kemeja dengan sekali panggil aja ...
Azof: wow nasi goreng enak sekali ... makasih sayang ku ( sambil cium icha )
Icha senang liatin sang suami makan masakkan nyaTak lama kemudian icha main game bersama azof
..Kehidupan mereka berdua harmonis selalu .. azof memang pegang dengan janji nya dia tak pernah tinggalkan icha dan tak pernah selingku dengan icha walaupun dia bekerja sebagai seorang artis ... masa nya juga cukup buat icha selalu ....
happy ending guys thank you so much bagi yang membacanya... btw author nak cakap sorry kalau ada yang tak suka sebab selalu buat pendek ke apa ... tapi author kalau ada masa jer buat cerita bergini... hope you guys vote lah kalau suka dan kalau yang tak suka tak apa I paham
KAMU SEDANG MEMBACA
Cerita cinta kita
Lãng mạnIcha budak baru di Jakarta... dia berasal daripada malaysia .. tapi dia bersaudara dengan haico ..