Day 7: Visit from Diablo

54 1 123
                                    

The group had ended up staying overnight in the castle.  Everyone woke up the next morning and Paultin gathered everyone somewhere.  However Adrigal wasn't around.  "W̟h̟e̟r̟e̟'s̟ A̟d̟r̟i̟g̟a̟l̟?" Asked Silvera.  "T͛h͛a͛t͛'s͛ w͛e͛i͛r͛d͛ h͛e͛ u͛s͛u͛a͛l͛l͛y͛ j͛o͛i͛n͛s͛ u͛s͛" added negastatic.  Everyone including Paultin and Monomi were confused.   "L̶e̶t̶'s̶ g̶o̶ f̶i̶n̶d̶ h̶i̶m̶" added darkminion777.  They went to find the ultimate dreamer.

Adrigal had gotten lost and was down in an odd prison area that was full of water.  "ωнєяє αм ι?" He asked.  He looked around confused a bit.  "нєℓℓσ ιѕ αиуσиє нєяє?!" He called.  He tried finding his way out.  A red light made him freak out and fall back into the water.  It became a concerned male dressed in red and black with red and black demon features and red flamed eyes.  "ȏһ ṭһѧṅҡ ɢȏԀ!" He said running over but Adrigal pulled back.

"ωнσα ωнσα ωнσα ωнσ тнє нєℓℓ αяє уσυ?!" He exclaimed.  The other sighed a bit gritting his teeth.  "Ԁѧṃṅ ıṭ ʏȏȗ ѧяє ṃı×єԀ ıṅ ṭһıṡ" he said.  He got this black lipstick out.  "ɢȏȏԀ ṭһıṅɢ яѧєғ єṅċһѧṅṭєԀ ṭһıṡ ғȏя ṃє" he said.  Adrigal was extremely confused as the other male put it on before he trapped Adrigal and kissed him.   Adrigal gasped his eyes widening before he felt a whole bunch of memories rush into him.  He fell to his knees gasping as the other pulled back.

"ωнαт... тнє нєℓℓ ∂ιαвℓσ!" Snapped Adrigal angry.  "ʏєṡ ıṭ ẇȏяҡєԀ, ẇһѧṭ ċѧṅ ʏȏȗ яєṃєṃɞєя?" Asked diablo.  Adrigal shook his head a bit.  "ṅıҡıṭѧ'ṡ Ԁıṡѧƿƿєѧяѧṅċє, ı ẇѧṡ ċһєċҡıṅɢ ıṭ, ı ɞʟѧċҡєԀ ȏȗṭ" added Adrigal.  "ṭһєṅ ʏȏȗ ẇȏҡє ȗƿ һєяє ẇıṭһ ȏṭһєя ƿєȏƿʟє ѧṅԀ ṃєṭ ѧ ɞʟѧċҡ ѧṅԀ ẇһıṭє ɞєѧя ẇһȏ ṡѧıԀ ʏȏȗ'яє ƿѧяṭ ȏғ ѧ ҡıʟʟıṅɢ ɢѧṃє?" Asked diablo.  Adrigal was stunned a bit.  "уєαн... нσω ∂ι∂?" Asked Adrigal.  "яѧєғ, ṃѧԀƿѧṭ ѧṅԀ ṅѧṭєṃѧяє ẇєṅṭ ṭһяȏȗɢһ ıṭ ṭȏȏ" added diablo. 

"вυт нσω ∂σ ι нανє му мємσяιєѕ вα¢к?" Asked Adrigal.  "яѧєғ'ṡ ṃєṃȏяʏ ƿȏẇєяṡ ṿıѧ єṅċһѧṅṭєԀ ʟıƿṡṭıċҡ, һє ԀıԀ ṭһє ṡѧṃє ṭһıṅɢ ṭȏ ṃє ẇһєṅ ı ċȏȗʟԀṅ'ṭ яєṃєṃɞєя ṃʏ ѧṅɢєʟ ғȏяṃ" added diablo.  Adrigal nodded a bit and looked around.  "ċѧṅ ʏȏȗ ṭєʟʟ ṃє ẇһȏ ѧʟʟ ıṡ һєяє ѧṅԀ ẇһѧṭ'ṡ һѧƿƿєṅєԀ ṡȏ ғѧя?" Asked diablo.  Adrigal explained each person that was here.  "Ԁѧṃṅ ıṭ, ċѧṅ'ṭ ɞєʟıєṿє һє ṭȏȏҡ ṭẇȏ ȏғ ṃʏ єʟєṃєṅṭѧʟ ɢєṅєяѧʟṡ" added diablo.  "ωαιт вυт нσω αяє уσυ нєяє?" Asked Adrigal.  "Ԁѧяҡȏ ṭяıєԀ һѧċҡıṅɢ ṭһє ṡʏṡṭєṃ ɞȗṭ ċȏȗʟԀṅ'ṭ ɞяєѧҡ ṭһє ғıяєẇѧʟʟ, һє ıṅṡṭѧʟʟєԀ ѧ ɞѧċҡ Ԁȏȏя ıṅ ṭһє ċȏṃƿȗṭєя ṡʏṡṭєṃ ṭһѧṭ ɢяѧṅṭṡ ȗṡ ѧċċєṡṡ" added diablo. 

The duo looked around hearing the others calling for Adrigal.  "ʏȏȗ'яє ɢȏıṅɢ ṭȏ һѧṿє ṭȏ ƿяєṭєṅԀ ʏȏȗ ṡṭıʟʟ Ԁȏṅ'ṭ һѧṿє ѧʟʟ ʏȏȗя ṃєṃȏяıєṡ, ı'ṃ ṡȗяє ṃȏṅȏҡȗṃѧ ıṡ ṃѧԀ ṭһѧṭ һє'ṡ ɢȏṭ ѧṅȏṭһєя ṡȏċıєṭʏ ѧɢѧıṅṡṭ єṿıʟ ѧɢєṅṭ" added diablo.  "σн нє αℓяєα∂у ℓє¢тυяє∂ мє σи тнαт" added Adrigal.  "вυт ωαιт, ∂ιαвℓσ ι'м иσт α ∂єтє¢тινє, ι'м вєιиg fσя¢є∂ ιитσ ℓєα∂ιиg тнє ¢αѕєѕ" he added looking down.  Diablo gently held Adrigal's shoulders.  "ʟıṡṭєṅ... ʏȏȗ ṃѧʏ ɞє ṭһє ƿєяṡȏṅѧ ȏғ ѧ ɞєѧȗṭʏ ɢȗяȗ, ѧṅԀ ѧ яȏȏҡıє ıṅ ṭһє ṡȏċıєṭʏ, ɞȗṭ ʏȏȗ'яє ṡṭяȏṅɢєя ṭһєṅ ʏȏȗ ṭһıṅҡ" he said.  "ıғ ʏȏȗ'яє ṃєѧṅṭ ṭȏ ʟєѧԀ ṭһє ċһѧяɢє, ғıṅԀ ṭһє ċȏȗяѧɢє ṭȏ Ԁȏ ıṭ".  Adrigal smiled a bit. 

" σк....ι ωσи'т ℓєт єνєяуσиє ∂σωи... ι'ℓℓ тяу " added Adrigal.   Diablo smiled a bit.  "ɢȏȏԀ, ı ɞєṭṭєя ɢєṭ ȏȗṭ ғѧṡṭ ɞєғȏяє ı'ṃ ċѧȗɢһṭ, яєʟʏ ȏṅ ƿѧȗʟṭıṅ ѧṅԀ ṃȏṅȏṃı, ѧṅԀ ɞȗıʟԀ ғяıєṅԀṡһıƿṡ ẇıṭһ ṭһє ȏṭһєяṡ ѧʟȏṅɢ ṭһє ẇѧʏ" he said.   He then disappeared while Adrigal smiled a bit.   "There you are" exclaimed Raziel finding him.  "ѕσяяу ι gσт ℓσѕт" added Adrigal.  "Heh I know the feeling" added Paultin joining them.  He led the duo out and to the others. 

"oн тнanĸ god!" Exclaimed Rosy before hugging him.   "ѕσяяу αвσυт тнαт єνєяуσиє" added adrigal.  "β℮ ¢Ѧґ℮ḟʊℓ η℮ϰ† †їм℮ ◎к?" Asked blazer.  Adrigal nodded and the group walked out.  "now we know the castle's big enough to get turned around in i guess" added dragoness.  Silvera was thinking a bit.  Adrigal smiled a bit after diablo's quick visit.  *"ι'м ѕυяє... му вяανєяу ωιℓℓ вє fσυи∂ "* he said to himself. 

The mastermind among the group was suspicious a bit but choose not to say anything.  " let's take a break " added Monomi.  They all regrouped and sat down to talk a bit. 

(AN: Adrigal now has to pull a Raef on everyone.  Hopefully it'll work.   And hope you enjoy.  It'll get interesting because the castle is going to have a lot of significance hint hint).    

Danganronpa, Despair invasion-COMPLETEWhere stories live. Discover now