LGBT YAN KAVRAMLAR

108 28 8
                                    

İntersex:   Erkek cinsel organı ile doğan kadınları ve ya kadın cinsel organı ile doğan erkekleri ifade eden kavramdır. Aslında iki cinsiyet yoktur. İntersexsüellik de bir cinsiyet sayılmalı çünkü bu insanvücuduna Allah vasıtasıyla verilen bir özelliktir.


Transsexsüel:  Kendilerini tamamen karşı cinse ait hissederler. (Yani kadınsa erkek gibi.)



Transvestizm:   Bir toplumsal cinsiyet kimliğine göre davranma/giyinme ile açıklanan cinsiyet durumudur. Ancak o şekilde giyinerek kendilerini fade edebilirler.


Homosexsüel: Eşcinsellik.

Heterosexsüel: Toplumda normal görünen ama aslında LGBT 'den sayılması gereken kavram. Karşı cinse ilgi
duyan erişkin bireydir.


Transgender:Herhangi bir cerrahi işlemle ya da işlem olmaksızın cinsiyetinin karşıtını yaşayan bireylere denir. Cinsel yönelimle bir alakası yoktur. Birey transexsüel olduysa lezbiyen ya da gay de olabilir.


Pangender:

İkili cinsiyet sistemine yani kadın erkek sistenin uymazlar ve bütün cinsiyetleri taşıdıklarına inanırlar.



Agender:

Bu kavramdaki insanlar kendilerinin hiçbir cinsiyete uymadığını düşünürler.
Kendilerini hiçbir cinsel kavrama tabi tutmazlar.



Antrosexsüellik-Pansexsüellik- Omnisexsüellik:


Bu kavramdaki kişiler her cinse karşı ilgi duyarlar.
Karşı cinse duyulan cinsel hazzı ifade eder.

Nekrofili,zoofili ve ensest kavramlarını içine almaz!


BİCİNSİYET:

Kişilerin içinde iki cinsiyetli olma durumu.
Trangender'ın bir alt kümesidir


TRİCİNSİYET:

Kendilerini 3 cinsiyetli hisseden bireylerdir.

LGBT ve İnsan İçi Ayrımcılık ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin