misi di mindland

31 5 0
                                    

Pintu kedunia mindland kami berkumpul.Bagi aku ni lah misi yang mencabar sampai masuk dunia orang.Tapi disebabkan semangat takpe lautan api sanggup di terjah.Acehhh ayat~

Kamu semua dah sedia."tanya bos diorang En bang sihyuk sambil makan lolipop.Eh menyempat.

Ye kami dah sedia."jawap min mewakili yang lain....

Min,saya nak bagitau apa-apa pon fikir secara rasional seperti ayah kamu dahulu."pesan min.Min terasa sebak mendengarnya.Baik ayah."bang sihyuk agak tersentak mendengar kata-kata min.Ye dia sungguh gembira setelah dari kecil menjaganya.

Hati-hati ye semua.Kami akan tunggu kepulangan kamu semua."ucap bang sihyuk.

Ok."jawap jin dan seangkatan denganya.

Min pov.

Setelah itu aku,yurin dan bts bersama memasuki pintu itu dan akhirnya kami tiba di mindland...

Kita dah sampai."jawap min.Emm bangga jap 5 saat....Wow...cantiknya kat sini"kata jimin...."Apa plan sekarang?!"tanya taehyung....

Plannya.......cari dulu penginapan kat sini rasanya ada hotel.Ok?!!!."Okay."mereka menunjukkan thumbs up...

End min pov.

******

Emm cantik-cantik hotel kat sini."kata jungkook.Haah!!!nak juga aku bawak family aku kesini..."jawap jimin.Tapi maybe susah sikit sebab ni bukan dunia kita.Dunia orang,kita datang pon sebab misi."jawap taehyung...

******

Guys!!diorang dah sampai sini."kata jackson yang berpakaian jaket hitam.

Bagus kita ikut plan kita hapuskan diorang."jawap mark.

(Sound like pcycho😏)

Yes!kita bolehlah guna kuasa yang kita ada ni."balas jinyoung..

*******

Min aku dapat jejak Got7."jawap yurin sedikit puas.Emm ok cun,tapi kita kena plan dulu betul-betul..sebab aku yakin diorang boleh jejak kita."jawap min yakin.yurin hanya menyetujui sahaja.

*******

Kat sini pon ada kedai arrr."jawap jhope teruja...Memanglah ada.Adakah tempat yang takda kedai."jhope hanya mengangguk dengan kata-kata seokjin dan barkata....

Ada...kubur."jawap jhope.Eh kau nak awal masuk kubur ke"jawap jin...dan jhope hanya buat riak muka yes-aku-menang....

Sudah lah tu kita kesini ada misi guys"kata rm dan suga.

******

//pasar//

Dah jumpa ke got7???."yurin menyoal.

Emm hilang jejak kau tengoklah kat pasar an terpaksa jalan tempat sesek ramai orang"jawap min...

Emm haa situ-situ aku dah jumpe."jawap min tiba tiba dia ternampak kelibat bambam....

Mereka pon meredah lautan-lautan manusia yang berada dipasar.Sebelum tu sempat si min membeli air.Ini kah yang dinamakan mengambil kesempat didalam kesempitan????or sambil menyelam minum air????.Ahaa!!!merepek author....😂😂

Akhirnya mereka berjaya melepasi dengan kesesakan lalu lintas(?)...

Mereka berdua mengekori mereka bertujuh dari belakang yang memasuki sebuah pintu yang berada di satu lorong.

Setelah mereka masuk min dan yurin menuju kearah pintu.Jom masuk!!!."ajak min.

Tak bahaya!."kata si yurin....Ni kerja kita selamat kan dunia..so apa-apa kemungkinan kita hadap bersama.."jawap min seiring senyuman....

Ok we can do it."mereka pon masuk bersama...

Tap!tap!tap!

Bunyi tapak kasud mengejut kan mereka berdua..Lalu mereka cepat-cepat menyorok dibelakan pasu bunga yang besar-sebesar bang si hyuk.Eh eh???

K joke...

Kita dah dapat tempat sesuai untuk mengumpul virus dan senjata senjata haram tu.Dunia ni akan jadi milik kita dah hapus kan manusia-manusia kat sini."kata si got7 pada seorang lelaki berbadan tegap tu.

Aku dan yurin memandang antara satu sama lain...

Apa maksud "manusia-manusia" tu???

Diorang bukan manusia ke????

TBC...ㅇㅅㅇ💕

[OG]Magic Spy||BTS||Where stories live. Discover now