«معرفی»

724 116 47
                                    

هلو لابلیز! حالتون خوبه؟

برای اولین بار من اومدم با یه بوک رندوم. خب من تا حالا چیزی به غیر از فن فیکشن توی پروفایلم نذاشتم و نمیدونم سطح استقبال از یه بوک رندوم چطوره اما حیفم میاد که اینو نذارم و واقعا دلم میخواد توی پیجم باشه.

اول از همه باید بگم این بوک واضحا چهل چپتر داره که قوانین عشق و عرفان به زبون شمس تبریزیه. اگر کتاب ملت عشق یا همون چهل قانون عشق رو نخوندید توصیه میکنم بخونید. نویسنده ی کتاب الیف شافاک یا الف شفق یه نویسنده ی ترکه که این کتاب رو درباره ی رابطه ی شمس تبریزی و مولانا و تاثیرشون توی جهان عشق نوشته.

این رو همه تقریبا یک بار شنیدید که شمس و مولانا گی بودن. باید بگم که من خودم به شدت حامی حقوق همجنسگرا ها هستم و دوستشون دارم اما اگر بخوایم درباره ی رابطه ی شمس و مولانا لقب همجنسگرایی رو استفاده کنیم سطح این ارتباط رو پایین آوردیم چون چیزی که بین اون دو بود فراتر از عالم ماده و فیزیکی بود و رابطه ی اصلی بین روح هاشون در عالم معنا بود.

اکثرا با مولانا آشنایی بیشتری تا شمس داریم. من خودم هم همینطور بودم تا زمانی که کتاب ملت عشق رو خوندم و بیشتر درباره ی شمس تبریزی فهمیدم پس پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنید تا حداقل کمی درباره ی اسطوره ی کشورمون بدونید.

در دیدگاه اول اگر سطحی به نوشته ها نگاه کنید شاید قوانین شمس درباره ی قرآن و خدا به نظر بیان در این صورت باید بگم که میدونید که شمس دین خاصی نداشته بلکه صوفی بوده پس بیان الفاظی مثل قرآن و الله و غیره توی قوانینش در واقع برای رسوندن مفهومش به مردم هم دورشه اما در واقع منظور شمس از خدا و پروردگار عالم معنا و کائناته.

شمس خدا رو عشق میدونه و خودش رو پیرو عشق. این یکی مهم ترین اصول صوفی گریه و حتی اگه به رقص سما مدتی نگاه کنید متوجه میشید که چه رقص جنون واریه و شخص هول محور چیزی میچرخه که خودش حس میکنه و به همین خاطر که همه ی اشخاص نمیتونن این رقص  رو اجرا کنن.

به هر حال میدونم که استقبال از این بوک آنچنان نخواهد بود اما دوست داشتم باهاتون به اشتراک بذارمش.

ممنون برای حضورتون.

با عشق

شیدا

«40 Rules of love»Where stories live. Discover now