Het vliegtuig landt met beide wielen op Nederlandse grond en de passagiers stappen allemaal uit,waaronder ook: Mara. Na haar studie van 3 jaar in Dubai ,heeft Mara besloten terug naar Nederland te verhuizen om daar een leuke en goeie betaalde baan te zoeken. Ze blijft even staan en haalt diep in en uit en geniet er weer van dat ze terug in Nederland is. Mara loopt Schiphol binnen ,en loopt naar buiten waar de taxi staat. 'Ben jij Mara?' Mara knikt ,geeft haar koffer af die in de kofferbak word gelegd en zelf stapt ze de taxi in. De chauffeur is ook ingestapt,en kijkt via de achteruitkijkspiegel naar Mara. 'Waar wil je naar toe?' Mara geeft hem een briefje met het adres erop en hij voert het adres in in de tomtom. Dan rijdt hij weg. Mara begint een beetje zenuwachtig te worden en haalt rustig in en uit en word kalm. Dan is de taxi op het adres aangekomen.
.
In het huis Anubis hangt er een roerig sfeertje vandaag. Trudie merkt dat ook en heeft ook een gek gevoel in haar buik,maar ze kan het gevoel niet omschrijven en niet plaatsen. Iedereen is aan het lachen of elkaar aan het uitdagen. Alleen Jeroen is de enige die stil in een hoekje op de bank zit. Een aantal dagen geleden hebben Noa en hij besloten om uit elkaar te gaan,omdat Noa bij haar familie in Egypte is gaan wonen. Trudie loopt naar hem toe en gaat naast hem zitten. 'Gaat het,manneke?' Jeroen haalt zijn schouders op. 'Nee,niet echt.' Antwoordt hij dan. Trudie geeft hem een knuffel. 'Waarom bel je haar vanavond niet? als je Noa zo mist?' Stelt Trudie voor. 'Trudie,we hebben ervoor gekozen om geen contact meer met elkaar te hebben omdat het uit is.' Antwoordt Jeroen treurig. 'Maar jij en Noa waren altijd zo onafscheidelijk.' 'Ik weet het,Trudie. Maar...ach..ik ga slapen.' Jeroen staat op en loopt naar zijn kamer. Appie ziet dat en loopt hem achterna. 'Jeroen,gast? gaat het?' Appie gaat op de rand van zijn bed zitten. 'Ik wil even alleen zijn,Ap.' Jeroen draait zijn hoofd naar de muur. 'Weet dat je bij mij terecht kan als er wat is,hé?' Jeroen glimlacht kleintjes naar Appie. 'Dankje.' Zegt hij dan.Appie gaat dan terug naar de woonkamer. Jeroen zucht ,gaat liggen en valt langzaam inslaap.
.
Mara is aangekomen in een hotel,vlakbij het huis Anubis en loopt net haar hotelkamer binnen. Ze zet haar koffer naast een tafeltje die in de hotelkamer staat,gaat op bed zitten en pakt haar mobiel. Ze scrolt door haar contacten en stopt dan bij de naam "Anubis." Even twijfelt ze en zucht,maar dan belt ze toch. 'Oké,dag.' Na een gesprek van 5 minuten,hangt ze op ,laat zich op bed vallen en glimlacht. Wat zal ze blij zijn als ze al haar vrienden weer in haar armen kan sluiten,vooral Jeroen. Als ze aan hem denkt,begint ze breeduit te glimlachen. Hoe zou het na 3 jaar met hem gaan?
JE LEEST
Oude Liefde roest niet.
RomanceHet is 3 jaar later,na haar studie in Dubai ,keert Mara weer terug naar Nederland. Maar hoe zal Jeroen reageren op haar terugkeer? En hoe zijn hun gevoelens voor elkaar na 3 jaar? zouden ze elkaar na zoveel jaar nog steeds leuk vinden?