Mara wordt wakker van de ochtendzon die naar binnen schijnt en staat op. Ze loopt naar de badkamer om zich op te frissen en zich aan te kleden. Als Mara klaar is met opfrissen en aankleden,gaat ze beneden ontbijten en checkt zich uit,huurt ergens een auto en rijd naar de stad om de tijd te doden en omdat ze met een oud klasgenoot heeft afgesproken. Ze is aangekomen in de stad en rent op haar vriendin af. 'Hey! wat goed om jou te zien!' De meiden omhelzen elkaar en gaan aan een tafeltje op het terras zitten. 'Hoe is het?' Vraagt haar vriendin. 'Goed. Ik ben sinds gisteren terug.' Antwoordt Mara. 'Wat heb je nu gestudeerd?' 'Psychogolie, Ik wil Psycholoog worden.' Zegt Mara trots. 'Ik hoop dat jij word aangenomen.' Mara en haar vriendin kletsen nog wat verder en dan besluit Mara te gaan. 'Succes straks,hé?' 'Dankje.' Mara stapt in de auto en rijdt weg.
.
Het is middag, Jeroen komt terug van zijn werk en ploft neer op de bank. Hij zet dan de tv aan,als Appie naast hem komt zitten. 'Was het druk?' Vraagt hij. 'Ja.' Zucht Jeroen. Appie merkt dat Jeroen al een paar dagen wat depressief rondloopt,sinds hij het met Noa heeft uitgemaakt en ze vertrokken is. 'Jeroen? zullen wij vanavond een horror-avond houden?' Stelt hij ook voor. Jeroen staart naar de tv en zucht weer. 'Niet zoveel zin,sorry Ap.' Jeroen zapt wat rond. Appie maakt zich zorgen om hem,maar laat hem verder met rust. Dan komen Amber en Nienke de woonkamer binnen gelopen. 'Hoe is het eigenlijk tussen jou en Appie?' Vraagt Nienke. 'Goed. Ik ben zo verliefd,Nien.' Amber kijkt meteen verliefd. Nienke lacht,maar is blij dat Amber en Appie eindelijk na zo'n lange tijd een stel zijn. 'Ambie,bambie!' Appie stormt op Amber af en omhelst haar. 'Dag gekkie.' Amber kijkt hem aan en kust hem op zijn mond. 'Als ik jullie alleen moet laten?' Lacht Nienke. 'Nee,hoor.' Appie pakt Amber stevig vast en kust haar in haar nek. Amber begint te giechelen,maar Jeroen raakt geïrriteerd en loopt zuchtend en met een boze blik naar zijn kamer. 'Ow...' Amber en Appie laten elkaar meteen los. 'We hadden dit niet in zijn buurt moeten doen. Het is net uit met Noa.' Zegt Amber. 'Ja,je hebt gelijk.' Appie baalt dat het niet goed gaat met zijn beste vriend. 'Waarom heeft ie het dan ook uitgemaakt met Noa?' vraagt Nienke. 'Omdat...omdat hij bang is dat een afstand relatie niet zal werken en ze uit elkaar groeien,dus koos hij maar voor de korte pijn en Noa was het er mee eens. Maar ik heb het idee dat het met iets anders te maken heeft.' Antwoordt Appie. Amber en Nienke kijken Appie nieuwsgierig aan.
.
Het is avond,de bewoners spelen of een spelletje,of kijken wat tv. Trudie is aan het poetsen. 'Jeroen? heeft Noa nog geappt?' Vraagt Mick. 'Ja,dat ze hoopt dat we nog wel vrienden blijven.' Vertelt Jeroen. 'En?' 'Ja,natuurlijk! ze is mijn beste maatje. Alleen...ja,die relatie..dat ging niet meer werken.' Antwoordt Jeroen sip. 'Jullie hebben de juiste keuze gemaakt.' Zegt Mick. 'Dankje.' Jeroen begint al een beetje te glimlachen. Appie ziet dat en is blij om dat te zien. 'Jongens,hebben jullie dat niet gemerkt? er hangt sinds gisteren al een heel raar sfeertje in de woning en iedereen is ook wat onrustiger enzo.' Zegt Nienke opeens. Ook de anderen beginnen dat weer te merken en moeten Nienke gelijk geven. 'Je hebt gelijk. Alsof er elk moment een bekend iemand van ons op de stoep staat.' Iedereen begint te lachen,maar hebben niet door dat hun gevoel gelijk heeft,want er rijdt een auto de oprit op. De persoon in de auto stapt uit ,pakt haar koffers en blijft even voor het huis staan. Ze verzameld al haar moed bijeen ,loopt naar de voordeur en belt aan. 'Ik doe wel open!' Victor opent de deur en loopt dan naar de woonkamer. 'Dames en heren,mag ik jullie aandacht!' Iedereen richt zich tot Victor en dan stapt Mara de woonkamer binnen. 'Mara?' Jeroen loopt naar haar toe,blijft even staan en pakt haar dan vast. 'Wat heb ik jou gemist.' Jeroen begint zachtjes te snikken en Mara ook. Iedereen kijkt met open mond naar Mara. Staat ze echt weer in de woonkamer? en is ze echt voorgoed terug in het Huis Anubis?
JE LEEST
Oude Liefde roest niet.
RomansaHet is 3 jaar later,na haar studie in Dubai ,keert Mara weer terug naar Nederland. Maar hoe zal Jeroen reageren op haar terugkeer? En hoe zijn hun gevoelens voor elkaar na 3 jaar? zouden ze elkaar na zoveel jaar nog steeds leuk vinden?