'Jeroen,Jeroen! wacht?' Mara rent de trap af en gaat bij Jeroen staan. 'Mara,het is duidelijk...Jij en Mick horen bij elkaar.' Jeroen loopt bij Mara vandaan. Mara besluit achter hem aan te lopen. 'Jeroen? wat nou als ik niet bij hem hoor,maar bij iemand anders?' Mara heeft de tranen in haar ogen staan. Jeroen blijft haar aanstaren. 'Wat nou,wat nou als ik voor iemand anders terug ben gekomen uit Dubai?' Even is het stil. Mara wacht vol spanning op zijn antwoord. 'Jij moet bij Mick blijven. Geef hem een kans.' Dat is niet het antwoord waar Mara op gehoopt had. Ze had gehoopt dat Jeroen de hint wel zou begrijpen,of...heeft hij het wel begrepen,en zei hij daarom dat ze Mick een kans moest geven?
.
De volgende dag word Mara wakker,en staat Mick voor haar bed met een ontbijt op bed. 'Mick? hoelang sta jij hier al?' Mara kijkt met kleine ogen naar Mick. 'Net.' Antwoordt Mick. Mara gaat rechtzitten en Mick komt naast haar zitten op bed. 'Lief,' Glimlacht Mara. Ze pakt een broodje en neemt er een hap van. Het is stil tussen de twee. 'Mick? sorry van gisteren.' Verontschuldigt Mara zich. 'Het is niet erg,ik vergeef je.' Mick wil haar een kus geven,maar Mara wijst de kus af. 'Dat is nog te snel,Mick.' Zegt ze dan. Mick knikt,maar baalt. Ze ontbijten verder,en lopen dan naar beneden. Op de gang komen ze Jeroen tegen, Jeroen negeert de twee en loopt langs hen heen ,naar boven. Mara zucht,maar loopt met Mick naar de keuken om alles op te ruimen. 'Was het lekker?' Vraagt Mick. Mara is wat afwezig het dienblad aan het opruimen,en heeft Mick niet gehoord. 'Mara?' 'Zei je wat?' Vraagt ze. 'Of je het ontbijt lekker vond?' 'Ja,heel lekker. Ik ga even terug naar boven.' Mara loopt naar boven,en ziet Jeroen over de gang lopen,richting de badkamer. 'Jeroen?' Jeroen hoort dat Mara hem roept,maar loopt door naar de badkamer. Mara's gedachte dat Jeroen haar echt nog altijd leuk vind,lijkt bevestigd. Waarom zou hij anders zo doen tegenover haar. Ze loopt naar haar kamer.
.
Jeroen is klaar met douchen,loopt de badkamer uit,en blijft even staan bij de deur van Mara. Hij wil aankloppen en haar dan vol op de mond zoenen,maar hij durft het niet. Dan hoort hij Mara zingen en loopt naar de deur ,maakt hem voorzichtig open en ziet Mara dan dansen. Stiekem glimlacht hij en loopt naar binnen. Mara ziet dan via de spiegel dat Jeroen naar binnen is gekomen en voelt zich betrapt. 'Wat kom jij doen?' Lacht ze. 'Hoorde je zingen en toen ik de deur open deed,zag ik je ook zo mooi dansen.' Jeroen kijkt haar met een plagerige blik aan. Mara begint te blozen en kijkt betrapt. 'Het was best schattig hoe je danste,en je zingt ook mooi.' Mara geeft hem een plagerige duw en steekt haar tong uit. Jeroen wordt alleen maar verliefder op haar. 'Heb goeie zin. Ben zo blij dat ik hier weer terug ben. Ik heb er nog geen moment spijt van.' Antwoordt Mara blij. 'Ik ben ook blij dat je weer terug bent,Mara. I-ik heb je gemist.' Antwoordt Jeroen dan. Mara glimlacht. 'Ik jou ook,Jeroen. Heel erg,zelfs.' Mara en Jeroen blijven elkaar serieus aankijken en omhelzen elkaar. 'Blijf je deze keer wel vooraltijd?' 'Voor altijd,Jeroen.' Jeroen pakt haar steviger vast. Mara geniet van deze knuffel. Jeroen kijkt naar Mara. 'Mara? ik..' Mara legt haar vinger op zijn lip en plant bijna haar lippen op de zijne ,maar dan komt Mick binnen. 'Mara! zullen wij gaan hardlopen?' Mara schrikt en laat Jeroen snel los. 'Euh,ja. ik kom.' Mara loopt langs Jeroen heen en is dan samen met Mick weg. Jeroen blijft in haar kamer staan,en is verbluft. Wilde Mara hem nu gewoon zoenen? Jeroen begint stiekem te lachen en gaat zo naar beneden.
Mara en Mick zijn aan het hardlopen in het park.Even stoppen ze bij een bank om rek en strek oefeningen te doen. Mara is wat stiller dan normaal. Ze staat in haar verbeelding weer in haar kamer,met Jeroen. Haar hart maakt een sprong,wanneer ze Jeroen weer in haar verbeelding ziet. Wou ze hem daarstraks echt gaan zoenen? En waarom kwam ze opeens bij het idee om met Jeroen te gaan zoenen? Ze kijkt dan naar Mick ,en komt dan tot de conclusie ,sinds ze terug in Nederland is alleen maar blij en hyper wordt van Jeroen en niet meer van Mick. 'Mara?' 'Ja?' Mara hoort dan dat Mick haar roept en is weer snel terug in de realiteit. 'Zullen we terug naar huis gaan?' Mara knikt wat afwezig en ze rennen terug naar Het Huis Anubis.
JE LEEST
Oude Liefde roest niet.
RomanceHet is 3 jaar later,na haar studie in Dubai ,keert Mara weer terug naar Nederland. Maar hoe zal Jeroen reageren op haar terugkeer? En hoe zijn hun gevoelens voor elkaar na 3 jaar? zouden ze elkaar na zoveel jaar nog steeds leuk vinden?