Hoofdstuk 3

45 1 0
                                    

'O my god! Mara!' Patricia stormt op Mara af en omhelst haar. Mara lacht en beweegt Patricia heen en weer. 'Maar, wat doe jij hier terug in Nederland?' Vraagt Joyce,als Patricia haar los laat.  'Ik ben klaar met studeren en ik miste Nederland,dus ben terug om hier een baan te vinden.' Vertelt Mara,terwijl ze dat vertelt,kijkt ze constant met een grote glimlach naar Jeroen die ook haar aan kijkt met een grote glimlach. Van iedereen,heeft ze hem het allermeest gemist.Maar dan heeft ze oogcontact met Mick,hij stapt op haar af en staart haar een tijdje aan.  'Je bent terug.' Zegt hij dan zachtjes. Mara knikt en Mick blijft haar aanstaren. Het begint ongemakkelijk tussen hen te worden.  'Fijn dat je weer terug bent.' Zegt Mick dan.  'Vind ik ook. Patries,wil jij mee om mij koffer mee uit te pakken?' Vraagt Mara aan Patricia en samen lopen ze naar boven. Boven op zolder zet Mara haar koffer neer en gaat zuchtend op bed zitten. 'Wat was dat net tussen jou en Mick? hoe ongemakkelijk wil je het hebben?' Patricia gaat nieuwsgierig naast haar zitten.  'Geen idee,maar sinds..sinds ik naar Dubai verhuisde is dit al tussen Mick en mij.' Antwoordt Mara.  'Hebben jullie nog een relatie?' Vraagt Patricia voorzichtig.  Mara haalt haar schouders op.  'Ik weet het eerlijk gezegd niet,Patricia. We hebben ook niet meer gemaild naar elkaar.' Mara wrijft over haar gezicht.  'Hey,misschien is het juist goed dat je daarvoor ook terug naar Nederland bent gekomen. Om uit te zoeken hoe het tussen jou en Mick zit.'   'Misschien heb je gelijk en moet ik inderdaad eens met Mick praten. Maar eerst mijn koffers uitpakken.'  Mara en Patricia staan op.  'Ow! ik ben zo blij dat je weer terug bent!' Patricia knuffelt Mara weer en ze lachen. 

.

Mick is in zijn kamer en drukt zich op. Fabian komt binnen en ziet dat.  'Mick? gaat het?'  Mick staat op ,gaat op bed zitten met Fabian naast zich.  'Ben je niet blij dat Mara terug is?'  Vraagt Fabian. Mick zwijgt even,om bij te komen van het opdrukken.  'Jawel,maar....het werd zojuist zo ongemakkelijk tussen haar en mij.' Antwoordt Mick hijgend ,hij pakt een handdoek en veegt zijn zweetdruppels van zijn gezicht.  'Dat heb ik gezien.' Antwoordt Fabian. Mick is even stil en haalt rustig adem.  'Ik weet het niet,Fabian. Maar het lijkt alsof Mara en ik uit elkaar zijn gegroeid.' Antwoordt Mick. 'Maar jij en Joyce vinden elkaar toch leuk?'  Vraagt Fabian. Mick en Joyce vinden elkaar inderdaad steeds leuker worden,maar nu Mick net Mara heeft gezien is hij gaan twijfelen. Is het echt wel over tussen hem en Mara? of,zijn er nog gevoelens?   'Ik denk dat ik eerst met Mara moet gaan praten, Fabian.'  Fabian maakt Mick nu voor het aller eerste keer serieus mee.  'Ik heb jou nog nooit zo serieus meegemaakt.' 

.

Patricia is terug in de slaapkamer van haar en Joyce. Ze komt binnen en Joyce zit op haar bed.  'Is het gelukt?' Vraagt ze,als Patricia naast haar komt zitten.  'Ja.'  Joyce knikt ,maar kijkt sip. Patricia ziet dat en schrikt er van.  'Joyce,wat is er?'  'Mick,zag je hoe hij naar Mara keek?' Vraagt Joyce. Patricia hoort de onzekerheid in Joyce haar stem.  'Hey,Mick vind jou leuk!' Overtuigt Patricia Joyce ervan.  'Ik hoop het.' Joyce zucht balend.  'Jawel,Mick vind jou helemaal geweldig.'  Joyce kijkt Patricia glimlachend aan en knuffelt haar.  'Jij bent mijn beste vriendin.'  'Jij de mijne.' 

.

Mara ruimt haar laatste spullen op en gaat met een bezem over de kamer. Dan komt Jeroen binnen.  'Hey.' Mara zet de bezem meteen weg.  'Is het allemaal gelukt?' Vraagt Jeroen. Mara knikt.  'Jawel,alleen...er staat nog een kast in de hal,zou jij die naar hier kunnen slepen?' Vraagt Mara. Jeroen knikt ,loopt naar de hal en sleept de kast naar haar kamer. 'Waar moet ie staan?'  Vraagt Jeroen die met veel moeite de kast vooruit krijgt.  'Daar.' Mara wijst naar de muur waar ook haar bed staat. Jeroen loopt met de kast gesleept over de grond naar de muur waar hij moet staan. 'Lukt het?' Mara duwt mee. Opdat moment komt Mick binnen. Hij hoort gekreun en gesteun en gelach.  'haha! lukt het?' hoort hij Mara lachen.  'Help dan?' lacht ook Jeroen. Mick word lichtelijk jaloers.  'Zo! die staat.' Jeroen puft uit en Mara lacht.  'Slappeling.' Lacht ze.  'Wat zei jij daar?' Jeroen begint haar te kietelen. Mick ziet dat en ziet iets aan Mara,waardoor zijn vraag meteen beantwoord is. Hij loopt weer terug naar beneden.  'Stop!' Roept Mara dan lachend. Ze liggen ondertussen op haar bed en Jeroen ligt boven op haar. Jeroen stopt en staart haar aan.  'Ik ben zo blij dat je weer terug bent,Mara.' Zegt hij dan.  'Ik ook.' Antwoordt Mara. Ze kijken elkaar verliefd aan. 

Oude Liefde roest niet.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu