GANGGGG
bunyi gendang besar dipukul kuat dengan kayu dan seterusnya dewan yang bingit dengan suara tadi jadi senyap tiba tiba. Aku yang berdiri tegak di sebelah duke fallayhint hanya memerhati batang tubuhnya yang angkuh melangkah.
GANGGG
Bunyi gendang buat kali kedua. Dan kini seluruh rakyat jelata bow pada kami dengan meletakkan tangan ke dada. Seluruh mata yang tadinya memerhati langkah kami kini tunduk pada lantai mozek yang berkilat cantik.
Sebagai tanda penghormatan. Duke fallayhint di depan angkuh berjalan dalam suit putih sambil mata rubynya yang terang itu memandang aku.
"Love. Tunduk."
Aku hanya membiarkan perintahnya berlalu begitu saja. Duke fallayhint yang sudah biasa dengan cara aku hanya tersenyum.
Well....if you are a queen...no king will treat you like a trash.
So be a queen.
Don' t ever let your crown fall.
"Mula hari ini....semua bayi lelaki diharamkan dari kerajaan beta."
Ayat dari mulutnya mematikan seluruh jiwa.
Bayi.
Diharamkan.
Seterusnya aku melangkah pergi. Keluar dari dewan tanpa arahan duke fallayhint. Ikut dia lah...kalau nak pancung aku sekalipun.
He's not a king.
He's a the real pharouh.
Korang tahu tak🧐
Selepas korang buat exercise secara mengejut, korang akan rasa sakit sakit like kejang atau cramp macam tu.So lepas exercise, untuk kurangkan rasa sakit tu...korang letak ais pada tempat yang sakit. Tapi jangan lebih daripada 20 minit pulak. Nanti berlaku iritation atau akan bagi side effect.
Dan....sekiranya korang exercise but lepas exercise tak sakit....3 or 4 days after that baru sakit, tu kita panggil sebagai DOMS (delay onset muscle soreness). Jadi untuk kurangkan...jangan guna ais....sebaliknya guna hot modalities.
Boleh guna hot pack, rendam kaki dalam air suam dan sebagainya.
Okey tu je sekian.
YOU ARE READING
Pieces
Random⚠️bukan novel cinta ⚠️Cerita akan jadi sangat pendek, cuma part tertentu sahaja ⚠️Tak sesuai untuk hati yang suci . . . . . ."el....macam mana kita nak buat portion yang ini?" Sarah bertanya sambil tunjuk baldi dan bekas kaca kecil untuk isi portion...