009

23 1 0
                                    

"sebab awak istimewa, laila"

Satu ayat tu....

Ya Allah...kerana satu ayat tu....aku jual diri aku kepada manusia ya Allah.... Kerana satu ayat itu...aku menjadi hamba kepada iblis.

Allah....

Lututku yang terdedah jatuh ke atas lantai. Macam skrin besar, semua yang jadi terpapar dengan mata aku. Suara garau dia yang selalu mengusik aku. Anak matanya yang hitam bercahaya bila menyentuh imejku.

Tapi sayang....

Semua itu bukan cinta....tetapi nafsu.

Dia....

Tak sayang...tak cinta....tapi cuma inginkan aku jadi miliknya. Allah...

"Laila....awak lain...awak special."

Aku tutup cangkerang telingaku laju.

"DIAMMM!!!"

Air mataku luruh sambil badanku melorot jatuh ke lantai.

"Jom kahwin dengan saya nak? Saya janji saya akan jaga awak."

"DIAMMMM!!"

Air mataku luruh lagi lebat dari tadi. Kepala aku gelengkan laju.

Kenapa hati aku degil!! Tak boleh ke lupa pasal dia!!!

"Laila.....saya suka awak"

"DIAMLAHHHH"

Kali ni aku menempik kuat sambil sebelah tanganku mengambil pisau lipat di sebelah.

ZREPPPPP

ZREPPPP

darah keluar laju di bahagian lengan ku yang masih ada kesan merah. Jijik.

"Laila....percaya saya....satu saat nanti..."

"DIAMMM...DIAMLAH BODOH.... DIAMMMM... TOLONGLAHHH"

ZREPPP

ZREPPPP

Lengan aku yang jadi mangsa.

"Laila.....saya..."

"DIAMMM....TOLONG LAHHH!!!"

Saat darah memancut keluar dari lengan ini....saat itu juga...pintu bilik aku dikuak dari luar. Wajah terkejut tasya yang menyapa aku.

"ALLAH.....LAILA!!!"

Berlari tasha ke arah aku. Sampai di sini, kepala aku dipangku sambil dia kalut mencari sesuatu. Telefon barangkali.

"Laila!!! Kenapa sampai macam ni!!?"

Aku tersenyum mendengar ayat yang keluar dari mulut tasha. Tak lama lepas ituu...apa yang aku lihat adalah....

Kegelapan.

PiecesWhere stories live. Discover now