– Átsnak megint sikerült vállalhatatlanra innia magát – mondta Barabás, miközben lehuppant Kolnay mellé.
A megjegyzésre hat szempár nézett a terem túlsó oldalára, ahol Áts Feri éppen az asztal tetejére próbált felmászni. Kevés sikerrel.
A szokásos péntek esti sörözős "kivel mi történt a héten" estét tartották az Undergrund pubban. Az érettségi utáni felnőtt élet egy kicsit szétszakította a régi brigádot. Egyetemre jártak, volt aki még dolgozott is mellette, próbáltak egyedül helytállni a nagyvilágban, nem a szülőket (vagy Bokát) hívogatni minden apróság miatt. Péntek esténként pedig összeültek és egy kellemes szűretlen búza sör felett megbeszélték, hogy milyen frusztráló postára járni és csekket fizetni. Nem túl meglepő módon nem csak a Pál utcai fiúk, de a Vörösingesek is ezt a kocsmát választották legújabb törzshelyüknek, és a péntek estét az általános hisztizős napnak. De az elmúlt félévben valami megváltozott.
Amíg a pál utcais fiúk megitták az egy-két sörüket, elsírták a bánatukat, főzési tanácsokat adtak egymásnak, addig a vörösingeseknél Áts Feri minden alkalommal aljas mód lerészegedett. Persze Bokáékkal is megesett, hogy az egy-két üveg sör mellé becsúszott egy-két pálinka és hajnal kettőkor már filozofikus állapotban voltak mindannyian, de ez csak ritkán fordult elő. Áts Ferivel viszont túl sokszor ahhoz, hogy az már egészséges bulizás legyen. Egy ideig a saját bandája asszisztált a májnagyobbításához, de aztán Ernőnek feltűnt, hogy voltak alkalmak, amikor Feri teljesen egyedül ült a klubban.
Ernőnek egyébként első soros totál plán rálátása volt az egészre. Akárhányszor ott ültek a kocsmában, Ferinek valahogy mindig úgy sikerült leülnie, hogy Ernő ráláthasson. Az elején ennek kimondottan örült, mert Áts Feri szemet gyönyörködtető látványt nyújtott. Na, nem akkor, amikor részegen, hamisan, üvöltve énekelte Britney Spears-t vagy az asztalra akart mászni, ki tudja miért. Olyankor Ernő szeretett volna odamenni Ferihez és leüvölteni a fejét, aztán megölelgetni, de nem volt benne biztos, hogy Feri igényli az ilyesféle törődést.
– Hol vannak Pásztorék? – kérdezte Boka, miután mindannyian végignézték Áts sokadik fenékre ülését az asztalra mászás közben.
– Már egy órája leléptek – felelte Csónakos –, hallottam a klotyóban, hogy Dávidka közölte, nem akarja Átsot egy darabig látni. Valami olyasmit magyarázott, hogy Áts megpróbált neki behúzni, mert valamiről kifejtette a véleményét.
Ernő még mindig Ferit nézte, aki már letett az asztalra mászásról. Helyette a korsója tartalmát próbálta eltüntetni. Valamennyi ment a szájába is.
Az egyáltalán nem ilyen helyekre tervezett, kissé recsegős hangszórókból felhangzott Lady Gaga legújabb száma, a Stupid Love, Csónakos pedig egyetlen mozdulattal döntötte magába a saját és Csele sörét is.
– Na, ez itt a jel, hogy nekünk mennünk kell! – jelentette be, majd felhúzta Cselét a padról. – Egy élmény volt srácok, mint mindig!
– Ugye tudod, hogy a pasid imádja ezt a számot? – vigyorgott Kolnay, közben már a kabátját vette és igyekezett nem tudomást venni Csele gyilkos pillantásáról. A többiek is szedelőzködtek, de Ernő még mindig Ferit figyelte, aki most úgy bámult a korsójába, mintha a jövőt próbálná kiolvasni belőle.
– Nem jössz, Ernő? – érintette meg Boka a vállát.
– Hazaviszem Ferit. Janó már múltkor is nagyon ki volt rá akadva.
Boka komolyan bólintott, bár a szája szélén bujkált valami sokat mondó mosoly, amiről Nemecsek inkább nem akart tudomást venni. Miután a srácok elköszöntek, Ernő a kabátja belső zsebébe rakta az iratait és a telefonját - volt egy olyan érzése, hogy a haza úton elég lesz Átsra figyelnie -, aztán átvágott a termen és szigorú tekintettel meredt Áts Ferire. Kellett pár perc mire az érintettnek feltűnt, hogy figyelik.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Drunk in Love (PUF - Áts/Nemecsek)
ContoKérés: Részeg szerelem Áts,szkeptikus józan Ernő aki valahogy mégis hazakíséri drága vörösünket, de mivel részeg egyik vallomását se hiszi el. Viszont amikor másnap Áts véletlenül újra szerelmet vall drága Szöszinknek leeshetne a dolog. Fandom: A Pá...