haritu 20/3/2020 aku tgh syok ii chatting. after that aku rasa gatal tekak. aku auto batuk ii mcm biasa. bila aku batuk tak henti ii baru aku sedar eh asal pelik tak stop batuk ni dhshhshshs. astu aku terus minum air. aku dpt rasa benda gerak sia dalam tekak aku. lepastu aku tidur. pertengahan malam aku sesak nafas. pagi tu kepala rasa berat sikit. tapi still boleh buat kerja. aktif macam biasa.
petang tu aku rasa ada kahak kat tekak aku. tapi aku tak demam tak selesema tak apa. aku syak aku positif shhshshshs. gelabah memang gelabah. and then aku pi minum air suam banyak ii and kumur dgn air garam. lpstu tekak aku rasa free.
malam semalam aku tido lena. takde masalah. bangun pagi ( 22/3) badan aku start sengal ii. aku memang dah syak dah aku positif sebab haritu before aku merasa semua simptom ni, aku ada basuh satu botol air si unknown ni yang tertinggal dalam kereta mak aku. malam tu terus gatal tekak dan auto batuk.
for now, aku hanya kuarantinkan diri kat rumah and stay active. dan hanya mampu berdoa. if symptom yang lain munculkan diri i decide to call jela hshshshs. tak boleh pegi hospital do mk aku kata klu kau pergi hospital daripada takde terus ada. so korunk doakanla yang baik ii shhshshshhs aku pun gelabah gak ni
aku teringat kata ii sorang pesakit yg positif benda takguna ni.
"just because you are not showing symptoms does NOT mean you do not have it."