ye ji : weyh rehat jom.
na ra : kau pergilah. aku malas plus takde mood. sorry.
ye ji : hm takpelah, aku rehat dengan anne ngan hann je lah.
na ra : okey.
na ra termenung menghadap depan sambil kepalanya diletakkan di atas tangan.
na ra : huh.... (mengeluh)
na ra cuba melelapkan matanya untuk menghilangkan stress. tiba-tiba seorang lelaki datang dan duduk di depannya dengan gaya yang sama seperti na ra duduk.
na ra membuka matanya perlahan lalu terjerit kecil.
na ra : awak buat apa kat sini?
taehyung : saya tengok awak sorang-sorang je dalam kelas ni sebab tu saya datang. awak tak nak rehat ke?
na ra : ouh.. saya malas lah nak turun rehat. awak pergi lah rehat.
taehyung : hmm, takpelah. saya teman awak dalam kelas ni.
na ra : ikut suka hati awak lah.
mereka senyap kerana takde perbualan yang hendak dibincangkan. hek tibe
taehyung : awak busy tak hujung minggu ni?
na ra : tak kot. wae?
taehyung : saya nak ajak awak cari baju pengantin dan settlekan barang hantaran.
na ra : eh awak nak kawin dah?
taehyung : ye la. saya cari tunang saya je kat sekolah ni.
na ra : awak dah bertunang?
taehyung : ya. tapi tu semua appa nak tolong syarikat kawan dia daripada jatuh bankrap. sebab tu je, saya kena kawin dengan anak perempuan dia.
na ra : ooo.. awak dah jumpa ke tunang awak tu? aku ke orang yang dia cerita ni?
taehyung : tak, belum lagi. saya akan tunggu dia bila hari majlis perkahwinan nanti.appa dah tetapkan syarat pada tahun ni saya akan berkahwin dengan dia.
na ra : agak-agak dia terima ke kalau aku ni tunang dia?
taehyung : awak nak temankan saya tak?
na ra : kenapa saya? awak takde adik-beradik ke?
taehyung : sebab saya baru kenal awak kat sini. lagipun saya anak tunggal.
na ra : (tersengih) ye ke? kalau macam tu saya okey je.
taehyung : gomawo.
someone pov's
kau dah bahagia ke sekarang? kau tunggu na ra nasib kau akan menjadi malang tak lama lagi.
seriously i'm gonna die😷
YOU ARE READING
My Fiancè [KTH]
Short Story"saya cari tunang saya je kat sekolah ni." -taehyung "awak dah bertunang?" -na ra "ya. tapi tu semua sebab appa nak tolong syarikat kawan dia daripada jatuh bankrap. sebab tu je, saya kena kahwin dengan anak perempuan dia." -taehyung "ooo.. awak dah...