02 - semak

58 5 0
                                    

- seuli highschool -

na ra berjalan seorang diri ke kelas.

ye ji : annyeong, na ra! (memegang bahu na ra dari belakang)

na ra : eii kau ni buatnya kalau aku ada penyakit sakit jantung , terkejut macam ni pun boleh mati tau tak? (menolak kepala ye ji perlahan)

ye ji : yah! kau tu fikir bagus sangat ke main tolak kepala orang?!

na ra : baguslah, at least tolak kepala orang tak bawak mati. (menjeling)

ye ji : weh! tengok kat tv kafeteria tu.

na ra : ye weh, asal ramai-ramai sangat tu?

mereka menuju ke arah tv tersebut. na ra menegur seorang pelajar perempuan yang berdekatan dengannya.

na ra : kenapa ni?

? : ada CEO famous kat seoul ni cakap anak lelaki dia nak pindah masuk sekolah kita.

ye ji : mesti anak dia hensem kan. kenapa anak dia pindah sini?

? : tu tengok tv, dia nak cakap kenapa anak dia pindah sini.

(berita)

wartawan : tuan kim, kenapa tuan memilih sekolah ini untuk anak tuan? adakah sebab sekolah ini mempunyai prestasi yang bagus atau sebab lain?

tuan kim : salah satu sebabnya memang sekolah ini berprestasi tinggi dan sekolah ini juga salah satu private school yang baik.

wartawan : selain itu, banyak rumor yang mengatakan bahawa anak tuan kim bertunang dengan salah seorang pelajar di sekolah ini? boleh tuan jelaskan?

tuan kim : hm, ya anak saya sudah bertunang dengan salah seorang pelajar di sekolah tersebut.

wartawan : boleh beritahu kami siapakah gerangan tersebut?

tuan kim : dia ialah..

(end)

tv terpadam secara tiba-tiba.

semua pelajar pusing belakang dan tercari-cari siapa yang menutup televisyen itu.

namjoon : semua masuk kelas! kelas dah nak start. aku kira sampai tiga, kalau ada lagi kat sini aku ambik nama masuk dalam sistem. satu...

'kim namjoon' ketua pelajar sekolah ni. pagi-pagi tak sah kalau tak kacau hidup orang.

semua pelajar bergegas jalan menuju ke kelas masing-masing. bukannya takut sangat pun dengan namjoon tu tapi dia selalu mengugut dengan 'sistem kesalahan pelajar'.

salah sikit ambik nama masuk dalam sistem. lebih daripada lima kesalahan pengetua panggil mak ayah datang sekolah pastu berleter. tah pape -,-

ye ji : semaklah namjoon ni! kalau dia tak tutup tv tu tadi mesti kita tahu dah sape tunang dia.

na ra : ye weh! haish!

My Fiancè [KTH]Where stories live. Discover now