03 - letter

47 4 0
                                    

- kelas 4A-1 -

ye ji : na ra! ada letter atas meja kau. (memegang letter)

na ra : bak sini. (merampas letter dari tangan ye ji)

ye ji : wuuu! letter daripada boyfriend ke?

na ra : pale hotak kau! (ketuk kepala ye ji)

jumpa kat rooftop
pukul 4:00 p.m.
<3

na ra lipat semula dan menyimpan surat tersebut di dalam poket baju sekolahnya.

ye ji : sape bagi?

na ra : takde sape-sape. mengarut je weh.

- skip -

ye ji : weh jom balik.

na ra : jom.

mereka berdua berjalan keluar dari pagar sekolah. tidak lama kemudian, na ra teringatkan tentang surat pagi tadi.

na ra : ye ji, kau balik lah dulu. aku nak jumpa orang jap.

ye ji : sape pulak kau nak jumpa?

na ra : adalah. kau balik ah dulu (tolak bahu ye ji perlahan)

ye ji : nae. annyeong (melambai tangan)

apabila kelibat ye ji tidak kelihatan, na ra jalan masuk ke dalam sekolah dan naik ke rooftop.

setibanya di rooftop, na ra terdengar perbualan antara dua orang lelaki dan perempuan yang duduk di bangku bersebelahan pintu tangga rooftop.

na ra berdiri di belakang dinding tersebut tetapi masih boleh mendengar perbualan anatara mereka.

?(p) : you tak takut ke kalau tiba-tiba girlfriend you tu naik atas ni?

?(l) : ala.. dia tak naik dah kot. sekarang ni pun dah pukul 6.00 p.m. selalunya time macam ni dia dah balik.

?(p) : ok, kalau macam tu you nak suruh i teman you sampai pukul berapa ni?

?(l) : kalau matahari dah terbenam, kita balik lah.

?(p) : arasseo.

lama mereka berdua menyepi. na ra juga masih berdiri di belakang dinding menunggu untuk mendengar perbualan seterusnya.

?(l) : jom teman i keluar pergi tengok wayang hujung minggu ni.

?(p) : i ok je.

?(l) : thank you sayang!

?(p) : almost welcome. i ada je bila-bila you nak.

na ra tiba-tiba terasa sakit sangat bila terdengar lelaki tersebut cakap begitu dengan perempuan tersebut.







vote and comment😕


My Fiancè [KTH]Where stories live. Discover now