Hari yang dinanti-nantikan oleh 3 sahabat baik iaitu Tiffany, Jessica dan Taeyeon telah pun tiba. Hari ini adalah hari untuk mereka berangkat ke tapak perkhemahan yang terletak di Gunung Bukhan.
"Tak sabarnya nak pergi dekat sana" Kata Tiffany
"Aku pun sama" Jessica membalas kata Tiffany
"Aku tak sabar nak tengok permandangan dekat Gunung tu nanti" Kata Taeyeon pula
"Baiklah pelajar. Tolong berkumpul di hadapan saya dahulu. Saya nak kira jumlah pelajar yang akan pergi ke Gunung tu nanti" Kata Miss Sunny sebagai guru pengiring untuk aktiviti perkemahan di Gunung Bukhan.
Setelah selesai mengira jumlah pelajar yang bakal mengikuti aktiviti ke Gunung Bukhan, Miss Sunny memperkenalkan guru-guru pengiring yang lain.
"Baiklah. Saya akan memperkenalkan guru pengiring yang bertugas menjaga kamu sepanjang aktiviti perkhemahan ini. Dari kiri Adalah Miss Yuri, Miss Ji Hyo, Mr jongkook, Mr Kwangsoo dan saya, Miss Sunny. Ada apa-apa soalan?" kata Miss Sunny.
Semua pelajar menggelengkan kepala sebagai tanda tiada soalan untuk ditanya.
"Baiklah. Jika tiada soalan, kamu boleh menaiki bas yang berada di luar kawasan sekolah" Kata Miss Ji Hyo
"Cepat ambil seat belakang" Kata Jessica yang terus berlari setelah Miss Ji Hyo selesai berucap
Semua pelajar dan guru pengiring ketawa melihat kerenah Jessica yang begitu teruja untuk pergi ke Gunung Bukhan.
"Okay. Semua dah ready?" Kata Mr Kwangsoo sebagai guru pengiring bas nombor 2
"Dah Mr Kwangsoo" Balas pelajar yang berada di dalam bas nombor 2.
"Okay. Kalau dah, jom kita ke Gunung Bukhan" Kata Mr Kwangsoo yang juga kelihatan bersemangat untuk ke tapak perkhemahan.
Sebaik sahaja bas mula bergerak, ada pelajar yang mengambil kesempatan untuk merakam gambar di dalam bas, ada yang tidur dan ada juga pelajar yang makan snek di dalam bas tersebut.
"Tiffany, Taeyeon. Jom selfie nak tak?" Kata Jessica sambil mengeluarkan handphone dari pocket seluar sukannya.
"Okay. Jom" Kata Tiffany dan Taeyeon serentak.
"Satu, dua, tiga. Selfie!" kata Jessica
YOU ARE READING
My Boyfriend is a Vampire
FanfictionTiffany sering diganggu oleh Kris (Vampire) semasa dia menyertai aktiviti perkhemahan yang diadakan oleh pihak sekolahnya di Gunung Bukhan. Apakah yang akan terjadi apabila Tiffany mengetahui punca Kris menganggunya?