34.Gün 🍃

54 11 16
                                    

Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatuh kardeşler. ⚘

☁️Bismillahirrahmanirrahim☁️


238- عَنْ أنس
ع

َنِ النَّبِىِّقال : لاَ يُؤْمِنُ اَحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لأخيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ.

238: Enes (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Sizden biriniz kendisi için sevip arzu ettiği şeyi din kardeşi için de sevip arzu etmedikçe gerçek anlamda iman etmiş olamaz.” (Buhari, İman 7, Müslim, İman 71)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

239- وَعَنْهُ قال : قال رسولُ اللَّهِ
:

انصُرْ أخاكَ , ظَالِمًا أَوْ مَظْلُوماً. فَقال رَجُلٌ: يَا رَسُولَ اللهِ ، أنصُرُهُ إذا كان مَظْلُومًا , اَرَاَيْتَ إن كان ظَالِمًا كَيْفَ أنصُرهُ؟ قال : تحْجُزُوهُ –اَوْ تَمْنَعُهُ- مِنَ الظُّلْمِ ، فَإن ذلِكَ نَصْرُهُ.

239: Enes (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Din kardeşin zalim de olsa mazlum da olsa ona yardım et.” Bir adam: Ya Rasulallah kardeşim mazlumsa ona yardım edeyim ama zalimse ona nasıl yardım edebilirim söyler misiniz? Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem)’de: “Zalimi zulüm yapmaktan alıkorsun, zulmüne engel olursun, işte bu ona yardım etmektir.” buyurdu. (Buhari, Mezalim 4)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

240- عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ
ق

ال :أن رَسُولَ اللَّهِقال : حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ خَمْسٌ : رَدُّ السَّلاَمِ , وَعِيَادَةُ الْمَرِيضِ , وَاتِّبَاعُ الْجَنَائِزِ , وَإِجَابَةُ الدَّعْوَةِ, وَتَشْمِيتُ الْعَاطِسِ.
وَفِى رِوَايَةٍ لِمُسْلِمٍ: حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ سِتٌّ : إذا لَقِيتَهُ فَسَلِّمْ عَلَيْهِ , وَإذا دَعَاكَ فَأَجِبْهُ, وَإذا اسْتَنْصَحَكَ فَانصَحْ لَهُ, وَإذا عَطَسَ فَحَمِدَ اللَّهَ فَسَمِّتْهُ, وَإذا مَرِضَ فَعُدْهُ , وَإذا مَاتَ فَاتَّبِعْهُ .

240: Ebu Hüreyre (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Müslümanın müslüman üzerindeki hakkı beştir: Selam almak, hastayı ziyaret etmek, cenazeye iştirak etmek, davete icabet etmek, aksıran kimseye yerhamukallah demek.” (Buhari, cenaiz 2)

Müslim’in başka bir rivayeti şöyledir: “Müslümanın müslüman üzerindeki hakkı altıdır. Karşılaştığın zaman ona selam ver, seni davet ederse davetine git, nasihat isterse nasihat et, aksırır da Allah’a hamdederse yerhamukallah de, hastalandığında onu ziyaret et, vefatında cenazesinin ardından git.” (Müslim, Selam 5)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

242- عَنْ اَبِى هُرَيْرَةَ
ع

َنِ النَّبِىِّقال : لاَ يَسْتُرُ عَبْدٌ عَبْدًا فِى الدُّنْيَا , إلا سَتَرَهُ اللهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.
242: Ebu Hüreyre (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Bir kul bu dünya da başka bir kulun ayıbını örterse kıyamet gününde de Allah onun ayıbını örter.” (Müslim, Birr 72)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

243- عَنْ اَبِى هُرَيْرَةَ
ق

ال : سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِيَقُولُ: كُلُّ أُمَّتِي مُعَافًى إلاالْمُجَاهِرِينَ , وَإن مِنَ الْمُجَاهَرَةِ أن يَعْمَلَ الرَّجُلُ بِاللَّيْلِ عَمَلاً , ثُمَّ يُصْبِحَ وَقَدْ سَتَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ. فَيَقُولَ : يَا فُلان عَمِلْتُ الْبَارِحَةَ كَذَا وَكَذَا, وَقَدْ بَاتَ يَسْتُرُهُ رَبُّهُ, وَيُصْبِحُ يَكْشِفُ سِتْرَ اللَّهِ عَنْهُ
243: Ebu Hüreyre (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “İşlediği günahları açığa vuranlar dışında ümmetimin tamamı affedilmiştir. Adamın geceleyin bir günah işleyip sonra Allah onun bu ayıbını gizlemişken sabahleyin Ey falan dün gece şöyle şöyle yaptım demesi, günahını açığa vurmasıdır. Halbuki o kişi Rabbi kendisinin kötülüğünü örttüğü halde geceyi geçirmişti. Fakat o Allah’ın örttüğünü kaldırarak sabahlamış bulunuyor.” (Buhari, Edeb 60, Müslim, Zühd 52)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

244- وَعَنْهُ عَنِ النَّبِىِّ
ق

ال : إذا زَنَتْ أَمَةُ أَحَدِكُمْ فَتَبَيَّنَ زِنَاهَا فَلْيَجْلِدْهَا الحد , وَلاَ يُثَرِّبْ عَلَيْهَا , ثُمَّ إن زَنَتْ الثانية فَلْيَجْلِدْهَا الحد وَلاَ يُثَرِّبْ عَلَيْهَا , ثُمَّ إن زَنَتِ الثَّالِثَةَ فَتَبَيَّنَ زِنَاهَا , فَلْيَبِعْهَا وَلَوْ بِحَبْلٍ مِنْ شَعَرٍ
3/244: Ebu Hüreyre (Allah Ondan razı olsun)’den rivayet edildiğine göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Bir cariye zina eder ve zina yaptığı kesinleşirse sahibi ona cezasını uygulasın fakat suçunu açığa vurup başına kakmasın. Sonra ikinci defa zina yaparsa aynı şekilde ona cezasını uygulasın fakat yine de suçunu yüzüne vurup kötü sözle kınamasın. Sonra bu cariye üçüncü defa zina ederse efendisi onu kıldan bir ip bedeline bile olsa elden çıkarıp satsın.” (Buhari, Itk 17, Müslim, Hudud 30)

🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

Buraya okuduğunuzu belirtebilirsiniz. 👉📚📚

Hayırlı Geceler.🌌

Allah'a emanet olun.🙋🏻‍♀️

☁️26 Mart 2020 Perşembe 19.59☁️

Hadis-i Şerif OkuyoruzHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin