22.Gün 🍃

63 17 14
                                    

Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatuh kardeşler. ☺

Ve bugün cuma olduğu için haftanın sünneti gelsin.🌝

🌹 Yemekten önce ve sonra elleri güzelce yıkamak sünnettir.

🌺 Kazananlar 🌺

-__sillage__- _Huzurr_ BirglYldrm872 cennet_guluslu_kadin kulilkaciyaa Nun_Kadar_Suskun_ Okyanus_Gibi BirglYldrm872 Elvedamm

Tebrikler kardeşler. 🌟🌟🌟

      🌟Bismillahirrahmanirrahim 🌟

134- عَنْ جَابِرٍ
ق

ال : قال رسولُ اللَّهِ:كُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ .
134: Cabir ibn-i Abdullah (Allah Ondan razı olsun)’den rivayete göre Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Dine dayalı her güzel iş sadaka sevabı kazandırır.” (Buhari Edeb 33)

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

135- عَنْ جَابِرٍ
ق

ال : قال رسولُ اللَّهِ:مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَغْرِسُ غَرْسًا إلا كان مَا أُكِلَ مِنْهُ لَهُ صَدَقَةً, وَمَا سُرِقَ مِنْهُ لَهُ صَدَقَةً, وَلاَ يَرْزَؤُهُ أَحَدٌ إلا كان لَهُ صَدَقَةً . وَفِي رِوايَةٍ : فَلاَ يَغْرِسُ الْمُسْلِمُ غَرْسًا, فَيَأْكُلَ مِنْهُ إنسان وَلاَ دَابَّةٌ وَلاَ طَيْرٌ إلا كان لَهُ صَدَقَةً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . وَفِي رِوايَةٍ: لاَ يَغْرِسُ مُسْلِمٌ غَرْسًا, وَلاَ يَزْرَعُ زَرْعًا, فَيَأْكُلَ مِنْهُ إنسان وَلاَ دَابَّةٌ وَلاَ شَيْءٌ إلا كانت لَهُ صَدَقَةٌ .
135: Cabir ibn-i Abdullah (Allah Ondan razı olsun)’den rivayete göre Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: “Herhangi bir müslümanın diktiği ağaçtan yenen çalınan ve eksiltilen her şey o ağacı diken için sadakadır.” (Müslim Müsakat 7)

Müslim’in diğer bir rivayeti şöyledir: “Müslüman bir kişi bir ağaç diker de ondan insan, hayvan veya kuş yerse bu yenen şey kıyamete kadar o kimseye sadakadır.” (Müslim Müsakat 10)

* Yine Müslim’in bir rivayeti şöyledir: “Bir Müslümanın diktiği ağaçtan veya ektiği ekinden insanın hayvanın ve kuşların yedikleri şeyler o müslüman için sadaka olur.” (Müslim Müsakat 9)


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

136- عَنْ جَابِرٍ
ق

ال : اَرَادَ بَنُو سَلِمَةَ أن يَنْتَقِلُوا قُرْبَ الْمَسْجِدِ، فَبَلَغَ ذلِكَ رَسُولَ اللهِفَقال لَهُمْ: " إنهُ قَدْ بَلَغَنِى إنكُمْ تُرِيدُون َأن تَنْتَقِلُوا قُرْبَ الْمَسْجِدِ ؟" فَقالوا: نَعَمْ يَا رَسُولَ اللهِ، قَدْ اَرَدْنَا ذلِكَ. فَقال : "بَنِى سَلَمَةَ ديَارَكُمْ تُكْتبْ آثَارُكُمْ، دِيَارَكُمْ تُكْتَبْ آثَارُكُمْ " رَوَاهُ مُسْلِمٌ. وَفِى رِوَايَةٍ : "إن بِكُلِّ خُطْوَةٍ دَرَجَةً.
136: Cabir ibn-i Abdullah (Allah Ondan razı olsun) şöyle demiştir: Selime oğulları Mescidi Nebevi’nin yakınına taşınmak istediler. Durum Rasulullah (sallallahu aleyhi vesellem)’e ulaşınca:
-Camiye yakın bir yere taşınmak istiyormuşsunuz öylemi? Diye sordu.
-Evet ey Allah’ın Rasulu! Buna niyet ettik, dediler. Bunun üzerine peygamber (sallallahu aleyhi vesellem): “Ey Selime oğulları! Yerinizde kalın ki adımlarınızın fazlalığından sevap yazılsın. Yerinizde kalın ki adımlarınızın fazlalığından fazla sevap yazılsın.” (Müslim Mesacid 280)
* Müslim’in değişik rivayetinde : “Her adım karşılığında size bir derece vardır.” Buyurulmuştur. (Müslim Mesacid 279)

Hadis-i Şerif OkuyoruzHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin