Jaemin pov
aq hanya memandang tepat ke arah eunseo yg berada di hadapanku sepanjang kelas ssaem Jung.
dia kelihatan menahan pedih di tangannya yg direntap tadi oleh si budak junho taguna tu.
aq tau tgn dia sakit tapi dia taknak kitorang semua risau that's why dia senyap je.
' eunseo, japgi rehat ikut aq '
' pegi mana woi kau nak culik aq jugak mcm junho buat ke apa ' eunseo menayangkan muka pelik.
ish budak ni aq tempeleng kang ape pun tak dapat.
' jangan banyak tanya ikut je la '
' ouh o— '
' ha na jaemin lee eunseo, rancak kamu berdua sembang , pergi berdiri dekat luar sekarang! ' mata ssaem Jung tajam memandang kami sambil menghalakan rotannya ke arah kami .
' ishh kau la ni kan dah kena ' eunseo menayangkan muka cemberut.
' alah masa dia tinggal lagi 10 minit je rilek lerr '
' duduk dekat luar pun still nak bersembang jugak ke hah! ' sekali lagi kami berdua dimarahi ssaem Jung.
Kringg!
' kaja ' aq menarik tangan eunseo .
' eunmin, kau belikan aq roti jap ' sempat eunseo berkata kepada eunmin.
' ha bak du— '
' kau belanja full stop ' celah eunseo.
' eee tolol ini anak ' eunmin menjeling ke arah eunseo.
kembar dua ekor ni sehari tak gaduh tak sah.
' kau tak jawab lagi soalan aq, kita nak pergi mana ni? '
' kejap lagi sampai kau tgk sendiri ' jawabku selamba .
setelah 5 minit berjalan aq dah eunseo sampai di bilik rawatan.
' kau ni srslah, asal kau bawak aq datang sini kau sakit ke? ' eunseo memegang dahi ku . ' hm tak panas pun ' kata eunseo.
' bukan aq yang sakit tapi kau tu haa ' aq membawa eunseo masuk ke dalam bilik rawatan.
' ha duduk dekat situ jap ' pinta ku.
eunseo mengikut arahanku kemudian melihat aq yang sedang mencari ubat dan bandage di dalam laci.
' kau ni jaemin, kan aq dah cakap aq ok je luka ni tak teruk pun sikit je ni ' bebel eunseo.
' luka sikit amende , kau tengok tangan kau tu dah bengkak tu pun kau nak cakap kau ok lagi ke. Meh sini tangan kau tu aq nak sapu ubat '
ha ni yang nak maghoh ni.
Eunseo akur lalu menghalakan tangannya.
aq terus menyapu ubat di pergelangan tangan eunseo.
' ha dah siap jom la pergi kantin kang nanti tak sempat nak rehat ' kataku setelah siap membalut pergelangan tangan eunseo dengan menggunakan bandage.
' kejap, sebelum tu aq nak tanya kau satu soalan ' eunseo menghentikan langkahnya.
' ha ape dia? '
' asal kau desperate sgt nak tolong aq? '
aq menarik nafas sebelum membuka mulut.
' sebab kau dah tarik perhatian aq sejak hari pertama kita kenal '
YOU ARE READING
[OH] only you • na jaemin
Teen Fiction↪na jaemin , nct dream fanfiction 💫 ❝ it's only you , forever and ever ❞ start; 15.3.2020