f i v e

115 17 0
                                    

Author pov

Eunseo menghempas badannya di atas katil bersebelahan dengan eunseo yang sedang leka bermain dengan telefonnya .

Mindanya mula memikirkan perkara yang berlaku di antara dia dan jaemin semasa di sekolah tadi lalu menyentuh bibirnya .

Eunseo menarik selimut menutup mukanya apabila teringat tentang ' kiss ' nya bersama jaemin di bilik rawatan .

Dia mula berguling guling di atas katil dan akhirnya terjatuh .

pap!

Eunmin terus memandang kembarnya sambil tergelak .

' yah eunseo , kau dah kenapa sampai jatuh katil ni HAHAAHAH '

' diam la kau sakit kau tau tak ish ' eunseo mencebik dan bangun kemudian menghempas badannya di atas katil semula .

' cer kau bagitau aq kau ada apa ii masalah ke , btw kau balik dengan jaemin ke tadi ' eunmin memandang eunseo di sebelahnya .

' takde papelah , haah aq balik dengan dia kenapa ? '

' masa dekat kantin tadi aq tengok kau macam gelabah semacam je apekes , baik kau gitau aq mesti ada pape jadi en masa kau dgn jaemin dekat bilik rawatan '

gulp

' ish kau ni mana ada pape lah dah la aq nak tido '

eunseo menarik selimut menutupi badannya kemudian memejam matanya .

Tidak lama kemudian dia mula terlelap .

Keesokan harinya

eunmin terjaga dari tidurnya apabila mendengar jam loceng berbunyi .

dia mula melangkah perlahan mengambil tualanya kemudian masuk ke dalam tandas untuk membersihkan dirinya .

setelah lima belas minit , eunmin keluar dari tandas lalu mula memakai uniform sekolah .

Eunmin memandang eunseo yang masih lagi tidur .

Pelik

selalunya eunseo yang bangun lebih awal darinya .

Eunmin cuba menggerak kembarnya dengan menarik selimut yang menutup badan eunseo namun tiada respond darinya .

Eunmin menarik tangan eunseo berkali kali namun masih lagi tiada respond  .

Ketukan dari pintu mematikan perbuatannya .

Taeyong membuka pintu lalu berjalan ke arah katil eunmin dan eunseo .

' eunseo tak bangun lagi ? ' taeyong melihat eunseo dengan muka yang berkerut .

' haah hyung selalunya dia yang gerak eunmin pagi ii ini tak '

Taeyong melihat wajah eunseo yg berpeluh kemudian meletakkan tangannya pada dahi eunseo .

Panas

' eunseo demam ni so takpe lah harini biar eunseo rehat dekat rumah je ' kata taeyong .

' hm tak boleh ke kalau eunmin duduk rumah jugak , boleh eunmin jaga eunseo ' eunmin memandang hyung nya dengan penuh harapan .

' aip jangan nak mengada ngada dah jom turun makan hyung dah lambat ni ' taeyong menarik eunmin turun je bawah .

' alaaaa hyung ni '

imyourstar-

[OH] only you • na jaemin Where stories live. Discover now