تدق زينه باب منزلها فتتفاجأ من فتح لها الباب لتقول لنفسها لماذا اتى هذا الشاب الى منزلها...؟؟!
زينه: مساء الخير...
الشاب: مساء النور... اتفضلى...!!
زينه تدخل إلى منزلها فتلقى امها و ابوها جالسين فى الصالون و كلآ منهما ينظر بدهشه إلى زينه.....
زينه: عاملين ايه؟!
هند و عمر: الحمد لله يا حبيبتي
هند: عامله ايه فى شغلك؟؟!
زينه: الحمدلله و الله يا ماما كل حاجه ماشيه كويس♥♥
نظرت لها هند فترتسم على وجهها الابتسامه....ثم تابعت حديثها تقول: إسلام جيه النهارده و كان جاى عايز يقعد معاكى شويه و عايز يكلمك فى موضوع
زينه بإندهاش: جاى عشانى انا؟؟؟! ثم نظرت إلى إسلام و تابعت حديثها: ايه هو الموضوع ده يا إسلام؟؟؟!
إسلام: طيب لوحدنا...
ثم انصرف هند و عمر إلى المطبخ حتى يتركو زينه و إسلام يجلسو يتحدثون....
زينه: ها يا إسلام ايه هو الموضوع ال عايز تكلمنى فيه؟؟!
إسلام: زينه انا جيت النهارده عشان اطلب إيدك و جيت آخد رأيك...؟
زينه تنظر له بتوتر: بصراحه مش عارفه يا إسلام بس إدينى فرصه افكر ان شاءالله....☺️
إسلام بفرحه: تمام فكرى و ابقى ردى علياا♥♥
ثم قامت زينه و إسلام بالإتجاه إلى السفره التى وضعت عليها هند العشاء فيجلسو جميعاا يتعشون سواء......
~~~~~~~~~~~~~~~
"فى ڤيلا الجارحى"
هنا: شوفت زينه صاحبتى النهارده😉
مروان يصتنع الإبتسامه: ااه
هنا: طيب و ايه يعني؟؟؟
مروان: اعمل ايه يعني
هنا: على فكره بقا انا اتقصدت ادخل زينه للغدا معانا عشان تتعرفو على بعض
مروان بهدوء: طيب ما انا عارف لاحظت من طريقة كلامك.....
هنا بتوتر: طيب هى عجبتك و لا لاء يا مروان قول الصراحه؟؟؟!
مروان بإبتسامه: عادى يعنى يا هنا... بس مش زى البنت ال انا راسمها فى دماغى بصراحه😂
هنا بنرڤزه و هى تقوم: طيب ماشي تصبح على خير بقا......
ثم ابتسم مروان و اتجه إلى سريره لكى ينام ......
~~~~~~~~~~~~~
"فى غرفة زينه"
زينه تتحدث فى الهاتف مع هنا الجارحى: شوفتى ايه حصل يا هنا...
هنا تهتف بفضول: ايه حصل قولى؟؟؟!
زينه: إسلام ابن عمى متقدملى و جيه من شويه و قعد معايا و قالى و انا قولتله يدينى فرصه افكر و هارد عليه....
ثم صمتت هنا فتابعت تقول: ال فيه الخير يقدمه ربنا... تصبحى على خير انا هنام و الصبح ان شاءالله اشوفك فى الشركه.....
~~~~~~~~~~~~~~~
قامت زينه من نومها متحمسه لكى تذهب إلى شركة الجارحى فقطع حبل افكارها صوت هند تقول: صباح الخير يا حبيبتي
زينه: صباح النور يا ماما
هند: تعالى قومى بقا كدا عشان نفطر مع بعض قبل اما تروحى شغلك...
زينه: لا يا ماما انا متأخره اصلا و لازم ألبس دلوقتي و اروح الشركه مش ناقصه حد يقولى اتأخرتى ليه....
هند بتفهم: ماشي يا حبيبتي
زينه قامت من على السرير متجهه إلى الدولاب لكى تلبس حتى تتجه إلى الشركه....
~~~~~~~~~~~~~
"فى سيارة مروان الجارحى"
هنا: شوفت ايه حصل؟؟!.
مروان بمرح: ايه حصل مع زينه قولى😂
هنا بتوتر: و انت عرفت منين انى هاتكلم على زينه؟؟؟!
مروان: حسيت😂
هنا: حساس اوى الصراحه😂💔
مروان: ها ايه حصل؟؟!
هنا: زينه متقدملها عريس
مروان: امممم ثم تابع حديثه: طيب و هى قبلت؟؟!
هنا: هى قالتله هاتفكر بس شكلها مش بتحبه اصلا
مروان: اااه
هنا: مروان بصراحه كدا زينه دى صاحبتى من زمان اوى و ديه البنت الوحيده ال بجد اتمنيتك تحبها و تتجوزها
مروان بهدوء: نشوف الكلام ده بعدين عشان خلاص وصلنا
اتجه مروان الجارحى و هنا الجارحى إلى داخل الشركه و كل العيون عليهم و بالذات مروان.....
فوقعت عين مروان على الملاك التى تجلس فوق مقعد الاستقبال بداخل الشركه فينظر لها بإبتسامه و يقول: صباح الخير يا زينه
زينه بصدمه: صباح النور يا استاذ مروان
ثم اتجه مروان إلى مكتبه لكى ينظر إليه كل العاملين بالشركه بصدمه فمروان الجارحى لم يلقى التحيه من قبل على احد داخل الشركه......
فى مكتب سليم الجارحى والد مروان: هو مروان جيه؟؟!
على: لسه جاى من خمس دقايق...
سليم الجارحى: طيب هو مش ناوى يسأل على ابوه فى مره كدا و لا ايه؟؟؟!
على بتوتر: اسف يا آنكل بس ال حضرتك عملته معاه مش قليل و هو لازم ياخد موقف......
سليم بصدمه: ياخد موقف من ابوه ازاى يعنى؟؟؟؟؟!
على و هو يعلن الانسحاب من غرفة مكتب سليم الجارحى: طيب بعد اذن حضرتك عشان اروح اشوف مروان دلوقتي......
"اتجه على الى غرفة مكتب مروان الجارحى"
على: كنت عند آنكل سليم دلوقتي..... ثم كاد ان يكمل حديثه و لكن اوقفه صوت صراخ مروان بوجهه ثم هتف بعلى بعصبيه: على انا قولتلك كذا مره ماتجبش سيرته قدامى.... ماتتعدش تانى يا على لو سمحت...
على: تمام
مروان: هاتلى ورق الصفقه........ دلوقتي عشان عايز اشوف ورقها
على بهدوء: ماشي
~~~~~~~~~~~~~~
"فى منزل زينه"
هند: تفتكر هتوافق؟؟!
عمر: هى لو كانت رفضاه خالص ماكنتش هاتقوله ادينى فرصه.....ثم تابع حديثه بتوتر: بس لو حصل نصيب بينهم ربنا يهدى امه على زينه بقا.....
هند: يا رب
عمر: على فكره انا لاقيت شغل جديد....
هند بلهفه: بجدد؟؟؟!
عمر: اه و الله
هند: مع مين
عمر: إسلام
هند بصدمه:و هو هايشغلك ايه اسلام عنده؟؟!
عمر: قالى هايخلينى امسك مكتب الحسابات فى شركته.....
هند: اممممم
ثم تابع عمر حديثه: بس هو قالى انه عايز زينه هى كمان تجى تشتغل معانا فى الشركه....
هند: طيب ما انت قولتله انه يشغل زينه عنده فى الشركه و هو رفض.... يبقا ايه لزومه دلوقتي انه يشغلها عنده فى شركته....؟؟؟!
عمر بتوتر: يمكن علشان زينه اديته فرصه انها تفكر فى الجواز منه؟؟؟!
هند: يمكن.... لما تيجى نقولها ايه ال حصل و نشوف هى عايزه تعمل ايه؟؟!
~~~~~~~~~~~~~
"فى الاستقبال بداخل شركة الجارحى"
زينه تتابع عملها بدقه و تقطع عملها عندما سمعت صوت بنت تعمل معاه بغرفة الاستقبال و تقول بشماته: من امتا يعني و استاذ مروان بيصبح و لا يمسى على حد اشمعنا انتى يا عسليه....
زينه بتوتر: و انا مالى.... هو قالى صباح الخير عشان انا صاحبت هنا من زمان و هو عارف كدا و عادى يعنى..... و بعدين انتى مالك اصلا ايه مشكلتك؟؟؟!
البنت بنفاذ صبر: بصى هما كلمتين هاقولهم ليكى و تسمعيهم و تنفذيهم بالحرف الواحد عشان ماتزعليش: ابعدى عن مروان
زينه تابعت عملها و لم تتلفظ بحرف واحد...ليس خوفا من هذه الحمقاء و لكن تفكر ماذا بين هذه البنت و بين مروان الجارحى لكى يهمها امره كذلك.....؟؟؟؟!
~~~~~~~~~~~~~~
"فى الاستراحه للعاملين بالشركه"
تجلس هنا و زينه مع بعض ثم تقول زينه: هنا هو فيه حاجه بين مروان و البنت ال اسمها نورا دى؟؟؟!
نظرت لها هنا بإندهاش: معرفش... بس ليه بتسألى سؤال زى ده؟؟؟!
زينه بصوت متوتر جدااا: عادى يا بنتى انا بس كنت بسأل اصلها كلمتنى و قالتلى ابعد عن مروان و حستها غيرانه عليه فقولت اسألك يمكن يكون فى حاجه بينهم.....
هنا بهدوء: اممممممم ثم تابعت حديثها بمرح:ايه رأيك يا زينه اطلب الغدا و ندخل نتغدا انا و انتى مع مروان زى امبارح.....😂😂
زينه بتوتر: احنا كدا ممكن نزعجه صح....
هنا بمرح: لا متقلقيش مش هانزعجه😂
ثم اتجهت زينه و هنا إلى غرفة مكتب مروان فوجدو معه على
توترت هنا كثيراا من وجود على مع مروان.....
ثم اتجهت هى و زينه بالجلوس على الاريكه فعلم مروان ان هنا اتت بزينه لكى تقربها اكثر من مروان فبتسم ثم قال: جبتى الغدا و لا لسه يا هنا؟؟!
هنا: اه جبته تعالى بقا عشان احنا جعانين اووى ثم تابعت حديثها بتوتر: و لو كدا خلى على يتغدا معانا يعني......
على بإبتسامه زائفه: ماشي
جلسو جميعا لكى بتغدون سواء ثم قاطع الصمت بينهم بقول هنا بمرح: شوفت يا مروان ايه حصل؟؟!
مروان يبتسم بشده: ايه حصل يا اختى قولى...
هنا: زينه كانت بتسأل ان فيه حاجه بينك و بين نور و لا لاء😂😂
حدقت زينه بهنا التى فضحتها و تصمر جسدها و كانت تفضل ان تموت فى تلك اللحظه و خافت من رد فعل مروان و ماذا سيكون تفكيره عنها فسوف يعلم انها مهتمه بيه او معجبه بيه و تنظر لجميعهم بخوف و رعب.......تتوقعو ايه بقا هى ردة فعل مروان الجارحى من زينه؟؟؟؟!
ده البارت التانى يا رب يعجبكم و لو اى حد عايز يعلق على البارت او تضيف حاجه تكتبها فى كومنت + ان شاءالله كل يوم قبل المغرب كدا هانزل بارت جديد♥♥♥♥♥♥♥✨قراءه ممتعه