"فى غرفة مكتب مروان الجارحى"
زينه جالسه متوتره جدااا بسبب هنا صديقتها التى فضحتها امام مروان و على......
ثم قاطع الصمت قول مروان بإبتسامه كبيره: لا و الله..؟!
زينه: يا استاذ مروان و الله نورا هى قالتلى انى ابعد عندك و كلام كدا مالهوش لازمه..... فأنا فكرت ان فيه حاجه بينك و بينها.....
مروان: لا طبعا مافيش حاجه بينى و بينها و مش هيكون حتى.....
زينه بفرحه: امممممم
هنا تنظر لمروان و لزينه بفرحه ثم تابعت تقول: طيب انا رايحه على مكتبى عشان واريا شغل كتيرر....
مروان: ماشي يا هنا.... و خودى" على" معاكى روحو على شغلكو...... و سيبو زينه عايز اتكلم معاها شويه.....
زينه بإستغراب: ماشي
ثم ذهب هنا و على إلى عملهم و تركو زينه مع مروان كما أمر.....
زينه: حضرتك عايزنى فى إيه؟؟!
مروان بدون اى مقدمات: ايه رأيك تسيبى شغل الاستقبال و تيجى تشتغلى هنا؟؟؟!
زينه بفرحه و إستغراب فى نفس الوقت: اكيد ماعنديش مشكله.... بس ممكن اسأل ليه؟؟!
مروان و هو يذهب لمكتبه و يجلس على مقعده: عادى....
زينه بإبتسامه: تمام ماشي... بس هاشتغل هنا ايه؟؟!
مروان بهدوء: السكرتيره بتاعتى...
زينه بإبتسامه: تمام.... طيب و الانسه منار؟؟؟!
مروان: منار هتتنقل للإستقبال تحت....
ثم قام مروان من على مقعده و شاور لزينه لكى تتبعه و فتح بابا غرفة مكتبه ثم نظر إلى منار بهدوء و تابع حديثه: منار انا قررت بنقلك للإستقبال تحت... و زينه هاتشتغل هنا مكانك..... و ياريت تنزلى من دلوقتي تستلمى شغلك.... و سيبى كل الملفات هنا لزينه و فهميها كل حاجه....
منار بغيظ و عيناها تشتغل بالنيران: حااااااضر....
ثم ذهب مروان مره آخرى إلى مكتبه و اغلق الباب خلفه.....
منار بكره و غيظ من زينه التى اخدت مكان فى عملها: تعالى اتنيلى اقعدى عشان افهمك تهببى ايه فى شغلك الجديد ال هارجع اخده تانى منك.....
زينه بخوف:حاضر
بعد ان شرحت منار لزينه العمل ذهبت لكى تستلم عملها الجديد فى الاستقبال.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى مكتب هنا الجارحى: طيب و بعدين هانعمل ايه معاها؟؟؟!
على: مش عارف و الله..... ثم تابع حديثه:انا كنت عايز اقول لمروان بس هو النهارده الصبح زعق معايا عشان اتكلمت على باباكى و هو مش عايز يسمع اى حاجه تخصه.......
هنا و الدموع تملى عينيها: انا خايفه من الست دى ممكن تعمل ال فى دماغها عشان تخلص من مروان.....
على بتوتر: ان شاءالله خير....اهدى انتى بس و انا هشوف كدا لو اقول لمروان عشان نعرف نحل المشكله المتعقده دى..........
هنا و هى تمسح دموعها: ان شاءالله........ثم تابعت حديثها بمرح: بس هو ايه خلاك تيجى تقولى انا المشكله دى قبل مروان؟؟؟!
على بتوتر: يعني انا غلطان عشان قولتلك و عشان نحل المشكله دى كلنا......؟؟؟!
هنا بإبتسامه: لا مش غلطان.........
~~~~~~~~~~~~~~~
"فى شركة إسلام الشرقاوى"
إسلام: هو بيستعبط و لا ايه ازاى يعنى يلغى الصفقه ال بينا؟؟؟؟!
عاصم: و الله هو بعتلى مندوب من شركتهم و قالى انهم عايزين يلخو الصفقه و دفعو الشرط الجزائى لفسخ العقد بينا.......
إسلام بغضب و شر: يبقا يورينى ابن الجارحى لو عمل صفقات تانى مع اى شركه تانيه..... و هايرجعلى تانى زى الكلب و ساعتها هذله و مش هاتعامل مع شركته برده....
~~~~~~~~~~~~~~~~
"فى منزل زينه"
هند: انا مش مستريحه لإسلام ابن اخوك ده......!!
عمر:و لا انا و الله و لو هو مفكر ان ممكن انسى ال امه عملته معانا يبقا عبيط......!!!
هند: طيب و انت ليه بقا مرفضتهوش لما اتقدم لزينه؟؟؟!
عمر: انا قولت آخد رأيها عشان لو هى اتجوزته حتى يبقا وقتها ماتقولش ان انا غصبتها عليه.......
هند: هى ان شاءالله مش هاتوافق.....
عمر: يا رب
~~~~~~~~~~~~~~~~
"فى شركة الجارحى"
نورا: البت دى انا مش مستريحالها و الله من الاول.....
منار: طيب و بعدين هانعمل ايه..... دى خدت مكانى ال انا عملت المستحيل عشان اوصله على الجاهز....!!!!!
نورا: احنا نحاول اننا نخلى مروان الجارحى يمشى البت دى من الشركه كلهااا.....
منار بحقد: حلوووو
~~~~~~~~~~~~~~~~
"مكتب زينه"
كانت زينه سعيده جداا بقربها من مروان و معاملته معاها و لكن هى تخشى ان تقع فى حبه.....
مروان: زينه.....!!!
زينه بصدمه: نعم؟؟!
مروان بجديه:زينه انتى سرحانه فى ايه؟؟؟!
زينه بتوتر: و لا حاجه حضرتك..!!!!!
مروان بجديه و بصوت حازم: تمام... بس انا مش بحب الناس ال شغاله هنا فى الشركه تسرح و تقصر فى شغلهاا.....
زينه بخوف و توتر: حاضر اوعدك مش هايحصل كدا تانى....
مروان: ماشي....فيه النهارده اجتماعات تانى عندى يا زينه؟؟؟!
زينه: لاء.... ممكن امشى؟؟!
مروان:اه طبعا تقدرى تمشى.....بس انتى هتروحى فى الوقت المتأخر ده لوحدك؟؟؟!
زينه بإستغراب: اه هانزل اركب تاكسى و هاروح....
مروان بمرح: طيب و ليه تتعبى نفسك كدا
زينه و هى تبتسم: اومال اعمل ايه يعني؟؟!
مروان: خلاص يا ستى انا هاوصلك لبيتك فى طريقى..... ايه رأيك؟؟؟!
زينه بفرحه: تمام...بس لو حد شافنا هنا من الشركه و احنا نازلين مع بعض........
قاطعها مروان و هو يقةل بجديه: زينه انتى ليه بتخافى كدا من كلام الناس؟؟!....سيبك منهم و بعدين انتى مش بتعملى حاجه غلط انا هاوصلك بس عشان ماتروحيش فى الوقت المتأخر ده لوحدك...!!!
زينه: ماااشى....
ثم نزلا مروان و زينه إلى الاسفل و الكل يتابعهم بإهتمام و هما نازلين مع بعض و اخد البعض يتحدث على زينه بكلام سيئ بسبب تقربها الشديد مروان الجارحى فى اقل من خمس ايام منذ بداية عملها......!!!!!!
اتجه مروان الى السياره و فتح الباب لزينه التى تفاجأت من فتحه لها بنفسه فدخلت و اغلق الباب و ركب مروان السياره و اخذ يقود بسرعه هادئه جدا فهو يريد ان يتحدث مع زينه اكثر و يريد تقوية علاقته بها اكثر و اكثر........
مروان: انتى فى جامعة الازهر صح؟؟!
زينه بتنهيده:اه كنت....
مروان: طيب و ماكملتيش ليه؟؟؟!
زينه: لا ان شاءالله هاكمل بس هى السنه دى بس كدا سيبت الدراسه فيها......!!
مروان: ليه؟؟؟!
زينه بإحراج: عشان اساعد بابا فى مصاريف البيت
مروان تهز رأسه متفاهم لموقفهاا: امممم براڤو عليكى و الله.....
زينه بإبتسامه: شكرا♥
مروان بمرح: هو انتى بيتك فين صح؟؟! عشان احنا بنلف فى الشواع و خلاص و انا مش عارف بيتك😂😂
زينه بصدمه: يا نهاارى نسيت اقولك و الله معلش.... على العموم انا ساكنه فى "..............."
مروان: تمام...
عندما وصل كلا من مروان و زينه تحت بيتها.....
زينه: شكرا جدا معلش تعبتك معايا....
مروان بإبتسامه: ليه يعني انا معملتش حاجه....
شهقت زينه عندما رأيت شاب يفتح باب السياره و ينزلها منها......
زينه: انتى بتشدنى كدا ليه؟؟؟!
مروان اتفاجأ فلم يعلم من هذا الشاب الذى تجرأ على الامساك بيد زينه و نزولها من السياره....فنزل مروان من السياره يتفاجأ من هذا الشاب فقد يعلمه جيداااا ثم هتف مروان بصدمه: انت بتعمل ايه هنا و تعرف زينه منين؟؟؟!
الشاب تفاجأ من وجود مروان الجارحى ثم هتف بصدمه و غضب شديد: انت ال بتعمل ايه معاها يا ابن الجارحى.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
تتوقعو يطلع مين الشاب ال نزل زينه من السياره؟؟؟! ال يعرف يكتب فى كومنت♥♥♥✨
قراءه ممتعه يا جماعه♥♥+محدش بيعمل كومنتات ليه بالرغم ان ناس كتير بتدخل تقرأ كل بارت جديد؟؟؟!